ahtopainemittarista...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

ahtopainemittarista...

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Tätä on varmaan sataan kertaan puitu, mutta todettakoon vielä kerran että Equisin ahtopainemittari on aivan surkea....eli ei kannata ostaa :x

Steg-1:n asennuksen jälkeen (asennettuani samalla Equisin mittarin) ihmettelin, mikseivät paineet nouse 0,8 baria enempää vaikka paketille luvattiin 1,3 baria ahtopainetta. Auto perstuntumalta lähti kuitenkin paikaltaan aivan ammuksena...

Noh, tuolloin keväällä 2002 vika löytyi tietysti ahtopainemittarista, joka näytti about 50 % liian vähän. Sen seurauksena kävin vaihtamassa mittarin melko tuoreeltaan uuteen Equisin mittariin, joka näyttikin oikeat lukemat.

Noh, nyt syksyllä olen taas ihmetellyt ahtojen tippumista, maksimiahtojen ollessa about 1,0 baria. Eilen testattuamme Equisin mittarin, vika löytyi taas siitä. Ahtopaineiden ollessa 1,0 baria, mittari näytti 0,7-0,8 baria.
Eli taas meneepi mittari vaihtoon :x

Siis kaivataan kokemuksia ahtopainemittareista...mikä asteikolla oleva luotettavasti toimiva mittari mun kannattaa nyt vaihtaa panssarivaunuuni ????

kapsu
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mulla toi Equus on pelittänny hyvin :D ...toistaiseksi... :roll:
Autometer ja VDO ovat ainakin hyviä, maksaa mutta varmasti toimii paremmin ku Equus.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Lisätään vielä listaan yksi hyvä ja kallis eli Apexi.
http://www.sarlinraceteam.fi
Sellasen mää laittaisin jos olisi nyt tarvetta (pätäkkää :wink: )...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Mä sain kanssa tarpeekseni noista equushin romuista. Nyt autossa on kiinni revotec:in mittari ja hyvin toimii. Se ei heilu, eikä myökään pidä ääntä. Mittari näyttää oikein, heittoa ei oikeastaan ollut yhtään kun vertasin sitä penkissä kalibroituun "tarkkuus" ahtopainemittariin.

Noista VDO:n mittareista sen verran, että usealla on ollut ongelmia neulan heilumisen kanssa. En tiedä onko vika vain tietyissä malleissa, vai missä.

Voin itse suositella tota revotec:in, jos kukkaro kestää.
#1730
500whp.net member
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Mulla 900 ässässä pelas tosi upeasti vdo mittari.
Valosarja maksoi 5 euroo.
Se on mulla jouten jos joku tarvii... :wink:
Oli autossa kokonaiset 3 viikkoa kiinni.
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Mulla on splitfire, tms. Näyttää Autometeriltä, HM-Osatuonti pyysi siitä noin 30 € ja mittari tuntunut tosi hyvältä. http://www.splitfire.com
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mullakin on equushin mittari ja kun sain sen paikoilleen, se värisi kuin hullun m***u mielipuolen p******ä ja piti ihmeellistä sirinää, meinasi mennä hermot!! Tilanne kuitenkin korjaantui, kun laitoin letkuun pienen polttoainesuodattimen. Siis ihan sellaisen pienen tyhmän yleismallisen, mutta ainakin auttoi. Ihan pientä sirinää se pitää vieläkin hetken, kun paine nousee paremmalle puolelle. Sen näyttämistä lukemista ei ole hajuakaan.... ei varmaan barilla heitä :)

Minkä kokoisia teidän mittarit muuten ovat?? Mulle voisi kelvata saman kokoinen tuon equushin kanssa. Muistaakseni 53mm halkaisijaltaan. Senverran näin vaivaa tuon mittariston levyn kanssa, että en siitä luovu, eikä silti edes mahtuisikaan isompaa mittaria.
9-5 2,3t Wagon `06
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

itelläki VDO toimii ihan hyvin. Mitä valo sarjaa "jara" tarkoittaa?
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

900S kirjoitti:
Minkä kokoisia teidän mittarit muuten ovat?? Mulle voisi kelvata saman kokoinen tuon equushin kanssa. Muistaakseni 53mm halkaisijaltaan. Senverran näin vaivaa tuon mittariston levyn kanssa, että en siitä luovu, eikä silti edes mahtuisikaan isompaa mittaria.
Revotec on saman kokoinen. Mulla se on vielä tilapäisesti asennettu equushin telineeseen.
#1730
500whp.net member
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43
Paikkakunta: Kaukana merellä

Ahtopainemittarista

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Mä tilasin speedpartsilta sen 2,2 baarin asteikolla olevan mittarin. Hyvin on toiminu eikä neula heilu eikä siritä. Mittarin mukana tulee hyvää!! letkua mukavan mittanen pätkä ja sellanen haarotinkappale jossa on mittarille mitoitettu kuristin. Suosittelen... 8)
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Vigge kirjoitti: Revotec on saman kokoinen. Mulla se on vielä tilapäisesti asennettu equushin telineeseen.
Paljonko olen köyhempi jos sellaisen tilaan?
9-5 2,3t Wagon `06
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

900S kirjoitti:
Paljonko olen köyhempi jos sellaisen tilaan?
Autoracing noita ainakin myy Lauttasaaressa. Tässä lainaus katalogista:

REVOTEC ahtopainemittari
Näyttävä valkopohjainen mittari, joka sopii
standardiin 52mm mittaripaikkaan, esim.
REVOTEC mittarikoteloihin. Kehys harjattua
alumiinia. Asteikko -1 / +2 bar, laajalla 270°
näkymällä. (sis. FA4 adapterin)
G-B ......................................................... 83,25

Mittarin mukana ei tule letkuja, joten ne joutuu ostamaan erikseen (1.5E/m). Jos sulla on se equushin sonta kiinni, niin sen mittarin piuhoihin voi rakentaa sovitteen. Letku ei käy suoraan, koska on ohkasempi. Jos tarttet niin mä voin katsoa noi osat mitä mulla siinä välissä on.
Tässä kuva mun virityksestä, huomaa equushin sovite.
Kuva
#1730
500whp.net member
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselleni saapui tänään postissa Autogaugen mittari, tämän pitäisi olla joku Auto meterin valmistama. Kyllä ainakin näyttää kutinsa pitävän, vaikka näyttää irrallaan ollessaan koko ajan -0.1 baria.

http://www.mpm-performance.com/mittaristot.html

Eikä mielestäni ollut pahan hintainen!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Frostgrey kirjoitti:Itselleni saapui tänään postissa Autogaugen mittari, tämän pitäisi olla joku Auto meterin valmistama. Kyllä ainakin näyttää kutinsa pitävän, vaikka näyttää irrallaan ollessaan koko ajan -0.1 baria.

http://www.mpm-performance.com/mittaristot.html

Eikä mielestäni ollut pahan hintainen!

Laitatko palautetta jos toimii.... Täytyy tilata moinen jos on ok.
93SC TTiD
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Viggelle:

Joo kiitos vaan, mutta ei vielä toistaiseksi tarvi niitä kamoja katsoa, senverran suolainen hinta sillä kuitenkin on. Toisaalta, kaipa se "hieman" parempi on mitä tuo equushi.. Senverran kysyn vielä tähän hätään, että onko siinä valo? Jos ei ole, niin näkyykö se pimeällä miten hyvin?
9-5 2,3t Wagon `06
Vastaa Viestiin