Otsikko kertoo jo riittävästi. Ajoissa ensi kesää ajatellen. ET pitäisi pysyä suunnilleen samana tilan ja suuntavakavuuden nimissä. Rengasliikkeisiin pitänee mennä kyseleen, mutta olis hyvä jos on hiukan ennakkotietoa. Jos on tietoa, missä autoissa noita jakoja esiintyy niin sekin auttaisi. Nyt 114,3, mutta jos pakko on niin pyöräyttäähän sitä 108 akselit
PS. haulla ei löytynyt
Viimeksi muokannut tema, Ti Syys 27, 2005 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vanhana( ) rengasvääntäjänä täytyy kommentoisin niin että JOS löytyy niin mahd. 108-jaolla.. (Jostain uudenkarheasta Fordista) Keskireikä on sitten eri juttu, mutta senhän saa tarvittaessa suurennettua.
EDIT: Uudemmat fordit taitaakin olla 5-pulttisilla navoilla..
Tri-Lo kirjoitti:Vanhana( ) rengasvääntäjänä täytyy kommentoisin niin että JOS löytyy niin mahd. 108-jaolla.. (Jostain uudenkarheasta Fordista) Keskireikä on sitten eri juttu, mutta senhän saa tarvittaessa suurennettua.
EDIT: Uudemmat fordit taitaakin olla 5-pulttisilla navoilla..
Fjoordistahan niitä varmaan kannattaisi metästää, 5-pulttisiksi taisivat muuttua vasta tähän nykyiseen mondeoon, valitettavasti vaan sitä ennen ei ole tainnut 16" peltejä olla.. 4x108 fordeissa on sekin hyvä puoli että keskireikä on hyvin lähellä saabin reikää, ei tarvi vanteesta ottaa paljon mitään pois niin jo sopii..
Uteliaana savolaisena on pakko kysyä, että mitähän mielessä pyörii 16" peltivanteita metsästäessä? :D
15" peltejä on suomi pullollaan ja aluja taasen löytyy minkä kokoisena vaan.
Tobbana kirjoitti:Uteliaana savolaisena on pakko kysyä, että mitähän mielessä pyörii 16" peltivanteita metsästäessä?
15" peltejä on suomi pullollaan ja aluja taasen löytyy minkä kokoisena vaan.
-Sami
No urheilullisempia ominaisuuksia vrt.185-65-15 haetaan. Viimeiseksi silaukseksi sleeper-hengen mukaan sopis noi pellit, ja saattais olla jopa halvemmat. Idea lähti siitä, kun uusissa Volsuissa on 16" tuumasia orkkis vanteina.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Olikos noissa uudemmis sitikoissa myös toi 108 jako?
Ainakin C5 näyttäis olevan 16" renkaat vakiona ja vasta lisävarusteissa mainitaan alut.
Sinänsä sleeper mielessä ihan fiksu vaihtoehto, saa vähän matalammat kumit ilman että näyttävät kärrynpyöriltä ja noihin sitten jostain rosterista virittää pillerikapselit.
edit: Kymppirengas.fi kertoo
Citroen C5 (6Jx15) teräs
Vuosimalli: 01->
Toisaalta, 200€ sarjasta uusia aitoja SLEEPER-vanteita=ei paha!
Ei mutta oikeasti, noitahan kannattaisi metsästää käytettyjä. Ihmisethän hinkuu yleensä aluja..
Elikkä tuossahan olisi!?
Offsettikin ihan kohdallaan, ja Saabin reikä on..66..?
Eikö ota lokareihin tolla offsetilla? vrt tontun renkaat satkussa? Muuten tuntuis oleva aika passelit. Ja kyllähän tosta hinnasta saadaan tavaraa pois...
Taitaa olla vaan akseli vaihdon paikka jos tähän lähetään. Toisaalta puslien uusiminen on jokatapauksessa edessä.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vanteen leveyden puolesta taisit tuota mahtumista pohtia? Eikös satkun vakio offsetti oli jotain 33-35 luokkaa, eli sen puolesta on ihan toleransseissa. Mutta ei tuossa ole tuota leveyttä kuin 1,27cm enemmän mitä vakiovanteissa.
Satkuun perfekto on 7x16" ET35 205/50 kumilla, mutta kyllä alle sopii myös tonnarin 6,5x16 ET27 samoilla läskeillä. Tuo 6,5x16" ET31 peltivanne sopii takuuvarmasti ja rengaskooksi suosittelen tuota edellämainittua.
p.s: kiitoksia tiedosta, itsekin tuota vaihtoehtoa monesti pohtinut ja C5 vaan käynyt mielessä
No mulla oli 5D satkussa tonnarin sunburstit eli 6" leveät ja ET33 ja päällä 205/60-15 läskit ja joskus otti ihan hiukan takaata kiinni mihin saatto osasyynä olla hieman vuotava takaiskari.
rengaslaskuri antaa verrokkikooksi tuossa yllä mainitulle esim.
215/50-16 on aavistuksen pienempi tai 205/55-16 joka on hieman isompi, nopeusnäytöissä puhutaan alle prosentin erosta.
Tuohon 6.5 vanteelle ei kaiketi oikein 205:ta kapeampaa suositella...
Jos valitsee esim. 205/50-16 renkaan tuolle niin pitäis olla jo selkeesti tukevampi eikä silti ota mihinkään kiinni.
tetammi kirjoitti:No mulla oli 5D satkussa tonnarin sunburstit eli 6" leveät ja ET33 ja päällä 205/60-15 läskit ja joskus otti ihan hiukan takaata kiinni mihin saatto osasyynä olla hieman vuotava takaiskari.
Ja toisena osasyynä ylikokoinen rengas, satkuunhan kuuluu 195/60. Noilla tonnarin 15x6 ET33 vanteilla erittäin passeli ajettavuudeltaakin.
tetammi kirjoitti:No mulla oli 5D satkussa tonnarin sunburstit eli 6" leveät ja ET33 ja päällä 205/60-15 läskit ja joskus otti ihan hiukan takaata kiinni mihin saatto osasyynä olla hieman vuotava takaiskari.
Ja toisena osasyynä ylikokoinen rengas, satkuunhan kuuluu 195/60. Noilla tonnarin 15x6 ET33 vanteilla erittäin passeli ajettavuudeltaakin.
Olet toki oikeassa että isothan noi tuohon oli mutta kun sellaiset sattuivat olemaan.
Lähinnä aattelin tuota alkuperäsen kysymyksen mukaan että noilla aiemmin mainituilla peltivanneyhdistelmillä pitäis kyllä mahtuu pyöriin, kiinniottoa ei tapahtunu kuin tuon huonomman iskarin puolelta.