DI/APC ahtamisongelma...
DI/APC ahtamisongelma...
Kertokaapa joku joka tietää tai luulee tietävänsä, miksi chipattu -89 DI/apc boksilla varustettu saabikkaani hyytyy täysin kun ahdot nousevat noin. 1.2-1.3 bariin. voiko bensan puute aiheuttaa totaalisen tökkäämisen, kestää noin 1-2s. ennenkuin auto vetää jälleen.
ja YLIPAINEKYTKINKIN ON OHITETTU kytkemällä sinne tulevat sähköjohdot ristiin kuten palstalla neuvottiin.
jännä vaikutus on sillä kun päästää ahdot niin ylös että saabbi "tökkää" ,
niin sen jälkeen se ei ahda enempää kuin vakiona eli 0.8-0.9bar. sen jälkeen on käytettävä akun kenkää irti tai antaa olla saabin muutaman tunnin sammuksissa niin se ahtaa taas yli 1baria...???
kaikki vinkit ovat tervetulleita....
ja YLIPAINEKYTKINKIN ON OHITETTU kytkemällä sinne tulevat sähköjohdot ristiin kuten palstalla neuvottiin.
jännä vaikutus on sillä kun päästää ahdot niin ylös että saabbi "tökkää" ,
niin sen jälkeen se ei ahda enempää kuin vakiona eli 0.8-0.9bar. sen jälkeen on käytettävä akun kenkää irti tai antaa olla saabin muutaman tunnin sammuksissa niin se ahtaa taas yli 1baria...???
kaikki vinkit ovat tervetulleita....
Re: DI/APC ahtamisongelma...
Itse en noita vehkeitä tunne, mutta valvotaanko tossa DI/apc:ssä nakutusta kuten uudemmissa saappaissa (<--muistelee jotain k-potikasta...). Jos näin on niin syy saattaa olla siinä että kone alkaa nakuttamaan ja DI/Apc tekee jotain kivaa. T7:ssa tämä kiva tarkoittaa sytkän säätöä, sopan lisäystä ja ahtopaineiden laskua.öljysormi kirjoitti:Kertokaapa joku joka tietää tai luulee tietävänsä, miksi chipattu -89 DI/apc boksilla varustettu saabikkaani hyytyy täysin kun ahdot nousevat noin. 1.2-1.3 bariin. voiko bensan puute aiheuttaa totaalisen tökkäämisen, kestää noin 1-2s. ennenkuin auto vetää jälleen.
ja YLIPAINEKYTKINKIN ON OHITETTU kytkemällä sinne tulevat sähköjohdot ristiin kuten palstalla neuvottiin.
jännä vaikutus on sillä kun päästää ahdot niin ylös että saabbi "tökkää" ,
niin sen jälkeen se ei ahda enempää kuin vakiona eli 0.8-0.9bar. sen jälkeen on käytettävä akun kenkää irti tai antaa olla saabin muutaman tunnin sammuksissa niin se ahtaa taas yli 1baria...???
kaikki vinkit ovat tervetulleita....
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: DI/APC ahtamisongelma...
Ylipainekytkin on ainakin M86 avaava, joten siihen menevät kaksi piuhaa yhteen.öljysormi kirjoitti:.
ja YLIPAINEKYTKINKIN ON OHITETTU kytkemällä sinne tulevat sähköjohdot ristiin kuten palstalla neuvottiin.
Ilmeisesti tuollaisilla paineilla nakutustunnistin kuulee nakutusta ja paineet laskevat ja sytkää muutetaan, kunnes nakutusta ei enää esiinny. Cooleri voi myös olla osallisena, jos orkkis IC niin päädyt voi valskata ja paineet ei siitä syystä pysy ylhäällä. Seosmittarista voisi olla hyötyä nakutuksen tunnistamisessa...
ei siinä varmaankaan ole kysymys mistään nakutuksen aiheuttamasta hienosäädöstä sillä auto kuolee ihan täysin kovilla ahdoilla ikäänkuin katkaistas virrat sytkältä tai bensapumpulta.
silloin kun ylipainekytkin oli vielä toiminnassa se teki sitä jo 1barin kohdalla mutta nyt siinä 1.2-1.3baarin kohdalla.
eikös se ylipainekytkin katkaise virrat bensapumpulta tietyllä paineella ja
kun sinne tulevat piuhat yhdistää, niin se ei pysty katkomaan virtoja missään tapauksessa?
onkohan DI/APC softassakin joku ylipainesuoja joka katkaisee virran sytyltä.....................??
silloin kun ylipainekytkin oli vielä toiminnassa se teki sitä jo 1barin kohdalla mutta nyt siinä 1.2-1.3baarin kohdalla.
eikös se ylipainekytkin katkaise virrat bensapumpulta tietyllä paineella ja
kun sinne tulevat piuhat yhdistää, niin se ei pysty katkomaan virtoja missään tapauksessa?
onkohan DI/APC softassakin joku ylipainesuoja joka katkaisee virran sytyltä.....................??
Tapausta kun en tarkemmin tunne, niin tyydyn arvailemaan vain mahdollisuuksia: Onko siinä samanlainen kumiluttero ahtimelle tulevan putken ja ahtimen välissä kun ainakin 8v satkussa on? Mulla meinaan imaisi yli 1.2bar ahdoilla kovilla kierroksilla sen kumilutteron ruttuun ja menohan stoppasi muutamaksi sekunniksi täysin.
Varma merkki mainitsemaani ongelmaan: Ahtomittari menee alipaineelle stopin tullessa samalla tavalla kun moottorijarrutuksella.
Varma merkki mainitsemaani ongelmaan: Ahtomittari menee alipaineelle stopin tullessa samalla tavalla kun moottorijarrutuksella.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Speedpartsilla on käsittääkseni hyvä lastu autoosi, ja vieläpä hinta laatusuhteeseen. Trionic lastut ei kuulema tuossa puljussa ole suositeltavia.-Make- kirjoitti:Mistä paikoista noita di/apc lastuja vois kysellä? minkä eri valmistajien lastuja on olemassa? kokemuksia?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tuntuu, että ongelma on edelleen ylipaineenkatkaisijassa, vaikkei sitä enää sinulla olekaan.. Mulla samanlainen tonnari ja lastutuksen jälkeen ruuvasin ylipainekytkintä, nyt rajana 1.5 bar(tiedän, koska kerran latasi 1.5 ja sitten katkaisi). Auto lataa stabiilisti 1.3bar-1.4bar. Eli minun ei tarvinnut ohittaa ylipainekytkintä... Punainen boksi on viriboksi ja SP:n lastuja myy Pro Car Service.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.