DI/APC ahtamisongelma...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

DI/APC ahtamisongelma...

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Kertokaapa joku joka tietää tai luulee tietävänsä, miksi chipattu -89 DI/apc boksilla varustettu saabikkaani hyytyy täysin kun ahdot nousevat noin. 1.2-1.3 bariin. voiko bensan puute aiheuttaa totaalisen tökkäämisen, kestää noin 1-2s. ennenkuin auto vetää jälleen.

ja YLIPAINEKYTKINKIN ON OHITETTU kytkemällä sinne tulevat sähköjohdot ristiin kuten palstalla neuvottiin.

jännä vaikutus on sillä kun päästää ahdot niin ylös että saabbi "tökkää" ,
niin sen jälkeen se ei ahda enempää kuin vakiona eli 0.8-0.9bar. sen jälkeen on käytettävä akun kenkää irti tai antaa olla saabin muutaman tunnin sammuksissa niin se ahtaa taas yli 1baria...???

kaikki vinkit ovat tervetulleita....
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: DI/APC ahtamisongelma...

Viesti Kirjoittaja Vigge »

öljysormi kirjoitti:Kertokaapa joku joka tietää tai luulee tietävänsä, miksi chipattu -89 DI/apc boksilla varustettu saabikkaani hyytyy täysin kun ahdot nousevat noin. 1.2-1.3 bariin. voiko bensan puute aiheuttaa totaalisen tökkäämisen, kestää noin 1-2s. ennenkuin auto vetää jälleen.

ja YLIPAINEKYTKINKIN ON OHITETTU kytkemällä sinne tulevat sähköjohdot ristiin kuten palstalla neuvottiin.

jännä vaikutus on sillä kun päästää ahdot niin ylös että saabbi "tökkää" ,
niin sen jälkeen se ei ahda enempää kuin vakiona eli 0.8-0.9bar. sen jälkeen on käytettävä akun kenkää irti tai antaa olla saabin muutaman tunnin sammuksissa niin se ahtaa taas yli 1baria...???

kaikki vinkit ovat tervetulleita....
Itse en noita vehkeitä tunne, mutta valvotaanko tossa DI/apc:ssä nakutusta kuten uudemmissa saappaissa (<--muistelee jotain k-potikasta...). Jos näin on niin syy saattaa olla siinä että kone alkaa nakuttamaan ja DI/Apc tekee jotain kivaa. T7:ssa tämä kiva tarkoittaa sytkän säätöä, sopan lisäystä ja ahtopaineiden laskua.
#1730
500whp.net member
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: DI/APC ahtamisongelma...

Viesti Kirjoittaja Ansis »

öljysormi kirjoitti:.

ja YLIPAINEKYTKINKIN ON OHITETTU kytkemällä sinne tulevat sähköjohdot ristiin kuten palstalla neuvottiin.
Ylipainekytkin on ainakin M86 avaava, joten siihen menevät kaksi piuhaa yhteen.
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Ilmeisesti tuollaisilla paineilla nakutustunnistin kuulee nakutusta ja paineet laskevat ja sytkää muutetaan, kunnes nakutusta ei enää esiinny. Cooleri voi myös olla osallisena, jos orkkis IC niin päädyt voi valskata ja paineet ei siitä syystä pysy ylhäällä. Seosmittarista voisi olla hyötyä nakutuksen tunnistamisessa...
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

ei siinä varmaankaan ole kysymys mistään nakutuksen aiheuttamasta hienosäädöstä sillä auto kuolee ihan täysin kovilla ahdoilla ikäänkuin katkaistas virrat sytkältä tai bensapumpulta.

silloin kun ylipainekytkin oli vielä toiminnassa se teki sitä jo 1barin kohdalla mutta nyt siinä 1.2-1.3baarin kohdalla.

eikös se ylipainekytkin katkaise virrat bensapumpulta tietyllä paineella ja
kun sinne tulevat piuhat yhdistää, niin se ei pysty katkomaan virtoja missään tapauksessa?

onkohan DI/APC softassakin joku ylipainesuoja joka katkaisee virran sytyltä.....................??
sakkeli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Elo 02, 2003 18:44
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja sakkeli »

Mulla on sama auto kun sulla eli -89 di/apc ja ahtoja on 1.4bar eikä katko ahtoja missään vaiheessa nyt kun on paineenrajoitin kytketty ohi!
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Millä työ nostatte noita ahtoja noissa DI/apc vehkeissä tuonne 1,4 baariin asti? onhan tuosta puhetta ollu, mutta kiinnostas nimenomaan di/apc:n rukkaus... lastu? vai pystyykö jotenki muuten?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tapausta kun en tarkemmin tunne, niin tyydyn arvailemaan vain mahdollisuuksia: Onko siinä samanlainen kumiluttero ahtimelle tulevan putken ja ahtimen välissä kun ainakin 8v satkussa on? Mulla meinaan imaisi yli 1.2bar ahdoilla kovilla kierroksilla sen kumilutteron ruttuun ja menohan stoppasi muutamaksi sekunniksi täysin.

Varma merkki mainitsemaani ongelmaan: Ahtomittari menee alipaineelle stopin tullessa samalla tavalla kun moottorijarrutuksella.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

tämä minun auto on toiminu nyt jo kauan.

vähä turhan ärjyjä nuo DI/APC lastut. ei kellään olisi semmoista joka pitää jatkuvia ahtoja n.1.1 bar ilman järettömiä 1.7barin piikkejä. tai onkohan suomessa ketään joka osaa koodata di/apc:tä.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Mistä paikoista noita di/apc lastuja vois kysellä? minkä eri valmistajien lastuja on olemassa? kokemuksia?
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

-Make- kirjoitti:Mistä paikoista noita di/apc lastuja vois kysellä? minkä eri valmistajien lastuja on olemassa? kokemuksia?
Speedpartsilla on käsittääkseni hyvä lastu autoosi, ja vieläpä hinta laatusuhteeseen. Trionic lastut ei kuulema tuossa puljussa ole suositeltavia.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

speedparts myy vissiin bsr:n tekemää. ahtoja on kyllä siinä lastussa vaarallisen paljon...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Myykös kukaan lastua inhimillisemmillä ahdoilla? esim noin 1bar...
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Mikäs firma myy suomessa noita sp:n lastuja ja mihin hintaan? kamaan, mistä työ hankitte nuo di/apc lastut? ja sit vielä yks juttu: Onko di/apc -boksi alkuperäisenä punanen(niinku di-kasetti) vai onko miulla joku viripoksi?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tuntuu, että ongelma on edelleen ylipaineenkatkaisijassa, vaikkei sitä enää sinulla olekaan.. Mulla samanlainen tonnari ja lastutuksen jälkeen ruuvasin ylipainekytkintä, nyt rajana 1.5 bar(tiedän, koska kerran latasi 1.5 ja sitten katkaisi). Auto lataa stabiilisti 1.3bar-1.4bar. Eli minun ei tarvinnut ohittaa ylipainekytkintä... Punainen boksi on viriboksi ja SP:n lastuja myy Pro Car Service.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Vastaa Viestiin