Isompi turbo/tuoko tehua?
Isompi turbo/tuoko tehua?
Eli voiko isompi turbo tuoda lisää tehuu ku itselläni on og:ssa cossun ahdin riittää 400heppaa asti.
Ostin auton muutama viikko sitte ja ostaja väitti että cossun ahtimella, lastulla ja 3"putkistolla + bensan paineet... ja jotkut kisämännät niin irtoo baarin baineilla 250polleE??????!!!!!!!!
VOIKO OLLA MAHOLLISTA?
Ostin auton muutama viikko sitte ja ostaja väitti että cossun ahtimella, lastulla ja 3"putkistolla + bensan paineet... ja jotkut kisämännät niin irtoo baarin baineilla 250polleE??????!!!!!!!!
VOIKO OLLA MAHOLLISTA?
Postasit näemmä 3x saman kysymyksen, jos oli vahinko niin poistahan nuo ylimääräiset. 
Niin ja vastatakseni kysymykseen niin helpostikin onnistuu. Männät ei lisää tehoa tuo eikä tuohon 250 lukemaan tarvitse orkkismäntiä mihinkään vaihtaa (eikä muutenkaan vielä pitkään aikaan). Mutta sopivankokoisella ahtimella 1 bar paineilla on tuo 250 varsin uskottavalta kuulostava lukema. Ehkä pikkuisen optimistinen jos koneen (kannen) hengitystä ei ole vakiosta mitenkään parannettu, silloin saa ehkä pikkuisen enemmän pukata ahtopainetta, mutta isolla puhaltimellahan se ei ole ongelma.. Jollei viivettä lasketa, 3" putkisto auttaa tähän kyllä jonkinverran.
Jos ruisku on vakio LH-jet 2.2, niin lastutuksen ja bensanpaineiden nostonkin jälkeen alkaa bensa kyllä olla aika lopussa 250 hepan kohdalla.
Näin talviaikaan ei intercoolerilla yhtä suurta merkitystä ole, mutta noissa lukemissa (ja aiemminkin) olisi jo vahvasti syytä asentaa kunnollinen keulacooleri sen alkuperäisen onnettoman esityksen tilalle.

Niin ja vastatakseni kysymykseen niin helpostikin onnistuu. Männät ei lisää tehoa tuo eikä tuohon 250 lukemaan tarvitse orkkismäntiä mihinkään vaihtaa (eikä muutenkaan vielä pitkään aikaan). Mutta sopivankokoisella ahtimella 1 bar paineilla on tuo 250 varsin uskottavalta kuulostava lukema. Ehkä pikkuisen optimistinen jos koneen (kannen) hengitystä ei ole vakiosta mitenkään parannettu, silloin saa ehkä pikkuisen enemmän pukata ahtopainetta, mutta isolla puhaltimellahan se ei ole ongelma.. Jollei viivettä lasketa, 3" putkisto auttaa tähän kyllä jonkinverran.
Jos ruisku on vakio LH-jet 2.2, niin lastutuksen ja bensanpaineiden nostonkin jälkeen alkaa bensa kyllä olla aika lopussa 250 hepan kohdalla.
Näin talviaikaan ei intercoolerilla yhtä suurta merkitystä ole, mutta noissa lukemissa (ja aiemminkin) olisi jo vahvasti syytä asentaa kunnollinen keulacooleri sen alkuperäisen onnettoman esityksen tilalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Isompi turbo/tuoko tehua?
Mikäs ahdin on kyseessä? Perus takaveto-Cossun t03 riittää vajaaseen 300hv, 4wd:n ahdin hiukan korkeemmalle (2mm ero kompurassa). RS500:n t04e riittääkin jo sitten ihan eri sataluvuille, mutta sen erotat jo ulkoisesta koosta ja siitä, ettei taatusti mene kiinni orkkis pakosarjaan. Escort Cosworthin t35 riittää reiluun 350hv.Sweden kirjoitti:Eli voiko isompi turbo tuoda lisää tehuu ku itselläni on og:ssa cossun ahdin riittää 400heppaa asti.
Ostin auton muutama viikko sitte ja ostaja väitti että cossun ahtimella, lastulla ja 3"putkistolla + bensan paineet... ja jotkut kisämännät niin irtoo baarin baineilla 250polleE??????!!!!!!!!
VOIKO OLLA MAHOLLISTA?
Foxbody turbo
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
T3/T4E Trim50 -ahtimella dynotettiin lampimassa huoneessa 2.0 T16-koneisesta Satkusta 260 hv, ahtopaineella 0.9 bar. Eli hyvinkin 250 hv tehoihin paasee kilon ahdoilla, jos ahdin on tarpeeksi iso. Muutenkin ahtimen vaikutus tehoon on sita suurempi mita pidemmalle virityksessa mennaan; 2-litraisesta koneesta on joissain viritysprojekteissa otettu 700-800 hv, ja suurin ero 500 hv projekteihin on ahtimen koko.
Re: Isompi turbo/tuoko tehua?
Eikös esko cossussa ole T25:nen alunperin?to4 kirjoitti:Mikäs ahdin on kyseessä? Perus takaveto-Cossun t03 riittää vajaaseen 300hv, 4wd:n ahdin hiukan korkeemmalle (2mm ero kompurassa). RS500:n t04e riittääkin jo sitten ihan eri sataluvuille, mutta sen erotat jo ulkoisesta koosta ja siitä, ettei taatusti mene kiinni orkkis pakosarjaan. Escort Cosworthin t35 riittää reiluun 350hv.Sweden kirjoitti:Eli voiko isompi turbo tuoda lisää tehuu ku itselläni on og:ssa cossun ahdin riittää 400heppaa asti.
Ostin auton muutama viikko sitte ja ostaja väitti että cossun ahtimella, lastulla ja 3"putkistolla + bensan paineet... ja jotkut kisämännät niin irtoo baarin baineilla 250polleE??????!!!!!!!!
VOIKO OLLA MAHOLLISTA?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Isompi turbo/tuoko tehua?
Eka mallisarjassa oli hybridi T03/4 ja vimosissa T25 Garretti.V-M kirjoitti: Eikös esko cossussa ole T25:nen alunperin?
V-M
Edit: Vakio taksicossun ahtimella tiedän penkitetyn noin 320hp, koneen hengitystä hieman parennettu.
Eli se on niiden ekojen kossu-eskojen ahdin
. Kyllä sillä sen yli 350hv saa pihalle. Yhden kossumiehen mukaan se on tosiaan T3/4 hybridi (kutsutaan vaan T35 nimellä), 48.5/50 siivillä, pako ar.63.
http://www.withywood.net/pupils/PupilWe ... H/Ford.htm

http://www.withywood.net/pupils/PupilWe ... H/Ford.htm
Foxbody turbo
Aaaa joooo... muisti palaa pätkittäinto4 kirjoitti:Eli se on niiden ekojen kossu-eskojen ahdin. Kyllä sillä sen yli 350hv saa pihalle. Yhden kossumiehen mukaan se on tosiaan T3/4 hybridi (kutsutaan vaan T35 nimellä), 48.5/50 siivillä, pako ar.63.
http://www.withywood.net/pupils/PupilWe ... H/Ford.htm

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku