Thyyning loppuputki tonnariin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Thyyning loppuputki tonnariin

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Se on moro kaikille,

On se niin vaikeaa tämä osien löytäminen halvalla Suomessa, eiköstä niin.

Tuossa eilen illalla kattelin isojen poikien virityksiä tuolta svenssonlandiasta ja päätin kanssa alkaa rakentamaan tuohon omaan tonnariin vähän tuunausta takapuskurin alle.

Elikkäs ostin tuollaisen rosterisen loppumökäpöntön, halk. öbaut 200mm. Pituus on jotain 400mm. Ulostulo on sitten joku 3".

Nyt on sitten vain saatava se tuonne putken päähän.

Onkos kukaan väsännyt vastaava viritystä omaan pirssiinsä. Mistä mutkat, palikat ja pitikö hitsailla?

Vaikuttaako tuo virtaavampi vimonen mökäpönttö huonommin vai paremmin originaaliin verrattuna? Auto on Turrrpo. Eikös turboissa ole aika sama mitä siellä solmun jälkeen on, verrattuna vapariin? Vastapaine ei päde niin paljoa ahdetussa???

-H-
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Thyyning loppuputki tonnariin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

hessu75 kirjoitti:Se on moro kaikille,

Elikkäs ostin tuollaisen rosterisen loppumökäpöntön, halk. öbaut 200mm. Pituus on jotain 400mm. Ulostulo on sitten joku 3".

Nyt on sitten vain saatava se tuonne putken päähän.

Onkos kukaan väsännyt vastaava viritystä omaan pirssiinsä. Mistä mutkat, palikat ja pitikö hitsailla?

Vaikuttaako tuo virtaavampi vimonen mökäpönttö huonommin vai paremmin originaaliin verrattuna? Auto on Turrrpo. Eikös turboissa ole aika sama mitä siellä solmun jälkeen on, verrattuna vapariin? Vastapaine ei päde niin paljoa ahdetussa???
-H-
Pakokaasut on kuumimmillaan (=laajimmillaan) heti turbon jälkeen, eli thyyninki olisi kannattanut aloittaa putken alkupäästä, jos jotain huomattavaa vaikutusta olisit halunnut. Viimeisen mökäpöntön ja ulostulon vaihtaminen (vakioautossa) "thyyninki" malliin on lähinnä vain ulkonäkö- ja ääniasia, eli ei mitään käytännön eroa suorituskyvyssä vakiopönttöön verrattuna.

Adaptereita, mutkapaloja yms. saa tarvikeliikkeistä, esim. Motonet, jossa on pakoputkille "tee-se-itse" osastolla kaikennäköisiä palikoita. Sitten vaan sopivat adapterit ja putken kiristimet, niin pitäisi selvitä ilman hitsaamisia kunhan vaan uuden mökäpöntön kiinnikkeet natsaa tonnarin kiinnityslenksuihin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Dänx veejiiässä,

Olenkin juuri vain sitä perää siistimässä. Edelleen tuo ruosteinen ulostulo pistää silmään niin perskuleesti.

Käynpä tuossa vieressä tien toisella puolella uudessa hienossa Motonetissa katsomassa.

Ei kukaan osaa sanoa, mitä mutkaa ja kulmaa tarvitsee siihen orkkispöntön pois ottamiseen?

-H-
Vastaa Viestiin