2,8 V6 Hirsch tulossa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

2,8 V6 Hirsch tulossa

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Lueskelin http://www.hirsch-performance.ch sivuilta että uuteen 2,8 V6 koneeseen on tulossa virisarja. Vuoden 2006 alussa pitäisi olla jotakin esiteltävää.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Dodiin :) Jäämme innolla odottelemaan 8)
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Luultavasti softa joka vapauttaa koneesta n.50 heppaa lisää.

Itse uskon, että jotain 450-500hp koneita rupeaa liikkumaan teillä kun ruotsalaiset tunapajat saa tuotteitaan valmiiksi.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4998
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Tehoa on varmaan luvassa ihan kiitettävästi... 8) 8)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

TuuSaR kirjoitti:Luultavasti softa joka vapauttaa koneesta n.50 heppaa lisää.

Itse uskon, että jotain 450-500hp koneita rupeaa liikkumaan teillä kun ruotsalaiset tunapajat saa tuotteitaan valmiiksi.
Taitaa olla nuo luvut enemmän teinipoikien päiväunista, ainakin lähitulevaisuudessa. Tietääkseni Ruotsin maalla paras tulos T7:Sta on luokkaa 460bhp ja ko myllyt ovat olleet markkinoilla reilut 7v. Ja näitä +400bhp T7:n autoja ei tod kasva puissa, ei edes saabien luvatussa maassa.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mun veikkaus tulee olemaan Hirsch 290-310hv ja muiden viriputkien paperihevoset noin 315-330hv luokkaa.

Mutta kysytään asiaa itse tekijältä :wink:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Yksi moottorin suunnittelijoista(drboost) on sitä mieltä, että muutamalla modilla 300hp ei ole vaikeaa, hyvin raskaalla modifikaatiolla saa vaikka tuhat heppaa.

Hän olettaa näkevänsä 300-450hp tuotteita.(siis 3rdparty)

Pelkällä softalla saa lähinnä keskialueen vääntöä paremmaksi
(siis Saab turvamarginaaleilla)

Alunperinhän puhuttiin media-spekulaatiossa 280hp koneesta, ehkäpä se on juuri sellaiseksi tarkoitettu.

Niin ja löysinpäs tämänkin lopulta:
"I had a conversation with a famous swedishtuner who thought that the V6 was ripe for tuning 5-600 hp was bandied about and the fact it was a bosh ecu made it easier.."

Tosin tällä kaverilla ei ollu edes koko autoa alla tuolla hetkellä.

Nojoo Vigge, laitetaan topicci bookmarkkiin ja katotaan mitä vuodet tuo tullessaan, teiniunia vai nelosella alkavia lukuja :wink:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Juu aika näyttää, mutta kannataa pitää mielessä että 500hv on OIKEASTI aivan perkeelesti tehoa ja sen tuottaminen vaatii isoja muutoksia moottoriin oli aihiona mikä tahansa saabin uudehkoista koneista.
Kaikkea saa jos rahaa löytyy, mutta veikkaampa että harvalta löytyy fikasta toistakymmentä donaa vireihin.

Karkeasti 500hv nurkille pääsee seuraavilla muutoksilla

-männät/veivit
-nokat
-kansi/ nokkakoneisto
-turbo
-pakosarja
-röörit in/ out
-cooleri
-suuttimet +muu bensapuoli
#1730
500whp.net member
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8099
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vigge kirjoitti:
Karkeasti 500hv nurkille pääsee seuraavilla muutoksilla

-männät/veivit
-nokat
-kansi/ nokkakoneisto
-turbo
-pakosarja
-röörit in/ out
-cooleri
-suuttimet +muu bensapuoli
No näistähän nyt melkein kaikki vaihetaan B234 tonnareihin about joka toinen öljynvaihto muutenkin, tarttiskohan pistää samalla vähän lisäpotentiaalia... :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No nyt Hirsch julkaisi uuden viri sarjan. Tehot ovat ne ennalta kaavaillut 275hv/400Nm
0-100 6,3s
huippunopeus:260km/h

Tuolta lisä infoa:
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F270006300
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Eli meni saman kaavan mukaan kuin ennenkin +25hv +50Nm. Sitten odottelemme mitä muut putkat repii siitä irti. Nyt luulis tulevan hyviä softia muiltakin kun kyseessä ei ole enään trionic järjestelmä.
Careful software calibration ensures that despite the enormous increase in power, the increased thermal and physical loads are kept within manufacturer tolerances
Ja siinä on vastauskin miksi alhaiset viritykset.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ja BSR:n arvot 2.8V6t:n virisarjalle ovat 285 hv, 480 Nm.

Tässä teho- ja vääntökäyrät:

Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tuo BSR softan vääntö on kyllä murhaava :twisted:
Onkohan tuo automaattilootaan myös tarkoitettu?
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

-valomerkki- kirjoitti:Tuo BSR softan vääntö on kyllä murhaava :twisted:
Onkohan tuo automaattilootaan myös tarkoitettu?
Ainakin hieman vanhemmissa vääntö rajoitetaan 400:n kohdalla
Saab 900 2.0t Cab -97
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Toisessa ketjussa TuusaR välitti viestin että seuraava stage tulossa joka sisältää putkistot ym kilkkeet.

Menisköhän 300 rikki jo :)

Tuo viritetty V6 on kohta nopeampi kuin omani joten lisää tarroja kylkiin ( => hevosia )
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin