Brembon 4-mäntäset satulat ja isot levyt og900 - 9-5

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Brembon 4-mäntäset satulat ja isot levyt og900 - 9-5

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Rahalla saa ja hevosella pääsee.... Menis ihan sanattomaks jos 16 tuumasen aeron vanteen takaa kurkkis tommonen punanen brembo levyineen 8) :
Kuva
Löyytkö klubilta ketään samanlaisten palikoiden omistajaa. Noitahan "jaetaan" aina satkusta, 9-5:een :wink: Saisko noista mitään iloa, jos ei radalla tulis ajettua? Muuten vaan reikä päässä liikenteessä :twisted: Ei sentään... Mä ajan aina rauhallisesti. Pystyykö tavallinen käyttäjä perustelemaan investointia itselleen millään muulla kuin ulkonäöllä? Hintaa noilla näyttäs olevan karvan alta tonni/kierros.... Kunpa olisikin markoista kyse :P
900 T16 Aero -84
#2673
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mitähän tuollaisiin maksaa pelkkä satula, palat tai itse levy jos ja kun vanhat menee jossain vaiheessa vaihtokuntoon?

Minä en siis omista tuollaisia jarruja autossani, mutta kunhan kysäisen. 8) 8)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Noista satuloista ja levyistä ei saa mitään muuta irti normiajossa kuin teinikuskien varauksettoman ihailun.

Aina se sun aerokin on varmaan pysähtynyt normijarruillakin, ja ne ei ole kadonneet mihinkään? Radallahan tilanne on eri, mutta normiajoon nuo ovat todellista rahanhukkaa.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

oon mä nähnyt "porsche" jarrutkin ladassa.

mutta lähempi tarkastelu paljasti jarruiksi todella siististi tehdyt "kuoret"

meikäläiseen meni ainakin ihan täydestä, niin kauan kuin omistaja kertoi totuuden.

halvalla respectiä :wink:

ja vag- miekkoset ovat laitelleet ibizan bremboja.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=brembo

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=brembo

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... iza+brembo
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kaippa se elimen pituus vähän tuommosilla jarruilla kasvaa.:lol:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Jos sulla oli jo noin uudemman jaon jarrut laitettu tuohon -84 niin et varmaan hyödy paljon tuollaisista, vaikka onhan ne hienon näköiset.
En ole kuullut keneltäkään että og900:sesta olisi jarrut hävinnyt edes radalla...
Monimäntäisissä satuloissa on aina suurempi todennäköisyys että joku mänta jumiuituu varsinkin kun ajaa rauhallisesti tai auto seisoo. :(
Ajat kuitenkin niin rauhallisesti, että Aerosi pysähtyy yhtä hyvin tai paremmin noilla tämänhetkisillä jarruilla.
Minulla ei ainakaan ole koskaan jarrut hävinnyt kovasta ajosta huolimatta... tietysti radalla :twisted:
Voit toki vaihtaa pelkät etulevyt ja palat, jos haluat uritetut levyt, voin suositella ATEnPowerdiscejä ja jotain merkkipaloja esim. EBC, niitä saa ihan vakiosatulaan sopivia. Jos on tarvetta niin satulan voi maalata punaiseksi :lol:

terv.Fredrik
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Korjataan nyt sen verran että en ole tuommosia hankkimassa (ainakaan vielä :wink: ) Olisi ollut mukava vaan kuulla omistajien kokemuksia, mitä hyötyä moisista jarruista on saatu.
900 T16 Aero -84
#2673
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Kyllä nuo olis rata autossa todella ihanat kikkeet 8O 8O
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

fforslund kirjoitti: En ole kuullut keneltäkään että og900:sesta olisi jarrut hävinnyt edes radalla...
Ne kyllä saa häipymään ihan kadullakin, pikku mutkatappelussa Saabin jarrut häipyy niin 99, 900, 9000, ja 9-5:kin(Aero)! On kokemusta.

Joskus mm. pysättiin Nakkilan essolle kahville yön pimeydessä. Niin 99:n kaikki kiekot hehku punasena ja pakoputki oli etupenkin taakse asti punasena ja pakosarja keltainen. Voin sanoo, että oli ikimuistoisen näköinen.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

KARELPA kirjoitti:Ne kyllä saa häipymään ihan kadullakin, pikku mutkatappelussa Saabin jarrut häipyy niin 99, 900, 9000, ja 9-5:kin(Aero)! On kokemusta.
[offtopic]Ehkäpä kanssa autoilijoiden kannalta olisi hyvä että häipyisi myös ajokortti... ei ole aivan terveissä kantimissa ajotyyli jos noin pääsee käymään.[/offtopic]
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

KARELPA kirjoitti:
Ne kyllä saa häipymään ihan kadullakin, pikku mutkatappelussa Saabin jarrut häipyy niin 99, 900, 9000, ja 9-5:kin(Aero)! On kokemusta.
No joo. Meillä on rata-autoissa ne S-tyypin jarrut, IKINÄ ei ole jarrujen kanssa ollut ongelmia. Kunnon nesteet sisään (ne vetisen vanhat nesteet yleensä tekee sen häipymisen), ja kunnon palat niin hienosti pelittää!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Brembon 4-mäntäset satulat ja isot levyt og900 - 9-5

Viesti Kirjoittaja frenzy »

smuurine kirjoitti:Rahalla saa ja hevosella pääsee.... Menis ihan sanattomaks jos 16 tuumasen aeron vanteen takaa kurkkis tommonen punanen brembo levyineen 8) :
maalaa alkuperäiset jarrusatulat punaisiksi ja laita kylkeen valkoinen brembo-tarra :wink: tulee halvemmaksi ja on silti näyttävän näköinen..
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Niin, kesää odotellessa tai sitten seuraavaa :D

Mulla on tuolla kimppatallilla tuo minun ikuisuusprojekti 900 AERO, johon on jo hommattuna jotkut pofnot punaiset wanhat Brembot ja jaoltaan sopivat levyt. Kokoa en muista, mutta 17" vanteeseen kun ne mallasi, niin ei paljoa jäänyt reunoihin.

Pitäisi vaan saada jyrsittyä adapterit orkkis satulakiinnikkeisiin.

En tiedä sitten katukäytöstä, mutta rispektii irtoaa varmasti Kerawan kolleilta.

Mitä taas käyttötonnariin parhaillaan laittelen, on juuri hiekkapuhalletut, punaiseksi maalatut ATEt ja pauvverlevyt.

-H-
Vastaa Viestiin