T5, T7 ja OG-magneettivenat - yhteensopivuus ja T5 speksit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

T5, T7 ja OG-magneettivenat - yhteensopivuus ja T5 speksit

Viesti Kirjoittaja Passi »

Moro.

Tässä oon näitä magneetivenoja miettinyt projekteihin ja yhteensopivuuksia. T5 venan resistanssi ois kiva myös tietää. Joku vois myös mitata piuhoista, tuleeko sinne jatkuva +12V vai GND?


Listaan tässä keräämäni tiedot:


T7 magneettivena periaatteessa sopii OG-magneettivenan tilalle. Tarttee etuvastuksen virranrajoittamiseksi.

T7-venan speksit (osittain kuvassa):
9-3 98-- Ahtopaineenohjausventtiili Saab #9175290. . . . . 28-3378 28.00 ???
Pinni - Väri - Funktio
1 - BU/RD - Jatkuva +12V (+15 jännite, pätkitty virtalukolla)
2 - BU/BN - Trionicci maadottelee
Neliön kaapelit.
Kuva
Kuvan teksteistä vois päätellä et jos käämi katkee niin T7 ahtaa ns. helvetisti?


OG-venan speksithän on että:
Resistanssi: ~29ohm
Räpätystaajuus: ? Ei muista
Napaisuudella ei taida olla väliä.
Vanhan mallinen APC tarjoaa +12V venttiilille.
Venttiili jatkuvasti maissa.
Virrattomana R auki.



T. Pasi
99T-museopeli
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tuli joskus runoiltua aiheesta näin

T5
käämejä kaksi
resistanssi 3 +-1
säätöjännite PWM 12v 90Hz kun rpm <2500
ja 70Hz kun rpm >2500

Liitin kolme napaa
1 BU = ohjaus (maadoitus) --> ECU 26
2 OG --> +54 varokkeen 24 kautta
3GN/Bk = ohjaus (maadoitus) --> ECU 2

Maadoittamalla ECUn napa 2 pidemmäksi ajaksi kuin napa 26 pienentää ahtopainetta ja päinvastoin.

----------------------------
T7
käämrjä yksi
resistanssi 8 ohm +- 1
Säätöjännite PWM 12V 32hz

Liitin kaksi napaa
1. YE/GY ---> liitoskappaleelle H33-5 -->+15
2. BU --> ECU napa 13 (maa)

Kompressorivirtaus kasvaa pulssisuhteen myötä. Eli siis ahtopaine laskee.

-----------------------


Täten voidaan siis päätellä en jos joku tuon on saanut toimimaan "suoraa kytkemällä" niin tulee kytkentä tehdä niin että T5:en makkuvenan piuha nr 2 vedetään T7 venan ykköseen. Ja T5:sen makun kolmonen T7 venan kakkoseen.
#1730
500whp.net member
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Eli saattaa toimia. T5 virranrajoitus vaan on suurempi pienemmän käämiresistanssin takia, jotenka ei auta muu kuin kokeileminen.

Lisädiodi saattaa olla paikallaan käämien erilaisuuden vuoksi, just in case.

T. Pasi
99T-museopeli
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Re: T5, T7 ja OG-magneettivenat - yhteensopivuus ja T5 speks

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Passi kirjoitti: OG-venan speksithän on että:
Resistanssi: ~29ohm
Räpätystaajuus: ? Ei muista
Napaisuudella ei taida olla väliä.
Vanhan mallinen APC tarjoaa +12V venttiilille.
Venttiili jatkuvasti maissa.
Virrattomana R auki.
14hertsiä räpättelee OG vena.
Aki Peltola #1132
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Mikset voi käyttää T5:en yhteydessä T5:en venaa ja T7:n yhteydessä T7:än venaa? :D
#2172
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

95power kirjoitti:Mikset voi käyttää T5:en yhteydessä T5:en venaa ja T7:n yhteydessä T7:än venaa? :D
Motonetissa T7 vena 30euroa,
saabilla T5 vena ~ 170euroa.

Do the math.

Ja foorumin teksteistä päätellen toi T5 vena ei todellakaan ole hintansa väärti ja epäilen että motonetin venttiili on sama kuin orggis - lisenssivapaa vain jostain ihmeen syystä?

Ja varsinkin vanhaan OG:seen tuo T7 vena saattas olla just hyvä. Otetaan huomioon että se on tosiaankin sitten uusi venttiili, ei 20vuotta vanha.

T. Pasi
99T-museopeli
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Passi kirjoitti:
95power kirjoitti:Mikset voi käyttää T5:en yhteydessä T5:en venaa ja T7:n yhteydessä T7:än venaa? :D
Motonetissa T7 vena 30euroa,
saabilla T5 vena ~ 170euroa.

Do the math.

Ja foorumin teksteistä päätellen toi T5 vena ei todellakaan ole hintansa väärti ja epäilen että motonetin venttiili on sama kuin orggis - lisenssivapaa vain jostain ihmeen syystä?

Ja varsinkin vanhaan OG:seen tuo T7 vena saattas olla just hyvä. Otetaan huomioon että se on tosiaankin sitten uusi venttiili, ei 20vuotta vanha.

T. Pasi
I've done it already.

Näiden venojen sekoittamisesta saattaa aiheutua ongelmia, joiden rinnalla tuo saavuttamasi säästö on epäoleellinen asia. Enempien ongelmien välttämiseksi suosittelisin käyttämään trionicin kanssa ko versiolle tarkoitettuja antureita ( menköön tuo mankkuvena näihin ), ellei sitten ole aivan varma siitä mitä tekee.

Älä ymmärrä väärin. On ihan jees käyttää halvempia osia esim. toisista automalleista, mutta Trionicin yhteydessä kannattaa mielestäni eliminoida turhat ongelmalähteet.

Kuten useasti on sanottu, köyhällä ei ole varaa halpaan.
#2172
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Tere.

Juu siis ihan experimentoimassa tässä ollaan. Suurella todennäköisyydellä hommaa ei saa toimimaan venttiilien fyysisien erojen vuoksi. Mutta - kokeilemalla selviää. :)

Varovaisuus on aina paikallaan jos ei tiedä mitä on tekemässä. Tosin niin paljon saanut kuulla että "ei kestä" "moottori hajoaa" jne, joten olen tullut kutakuinkin immuuniksi moisille ja luotan omaan arvostelukykyyni suuresti. :P

T. Pasi

95power kirjoitti: I've done it already.

Näiden venojen sekoittamisesta saattaa aiheutua ongelmia, joiden rinnalla tuo saavuttamasi säästö on epäoleellinen asia. Enempien ongelmien välttämiseksi suosittelisin käyttämään trionicin kanssa ko versiolle tarkoitettuja antureita ( menköön tuo mankkuvena näihin ), ellei sitten ole aivan varma siitä mitä tekee.

Älä ymmärrä väärin. On ihan jees käyttää halvempia osia esim. toisista automalleista, mutta Trionicin yhteydessä kannattaa mielestäni eliminoida turhat ongelmalähteet.

Kuten useasti on sanottu, köyhällä ei ole varaa halpaan.
99T-museopeli
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Tuota T7 magneettiventtiiliä ei muuten enään saa motonetista. Melkosen perseestä.


hakusanoja: magneettiventtiili solenoidiventtiili
99T-museopeli
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Trionic 5 autot, eivät ole ainoita, joissa on tuota maailman parasta t5 mankkuvenaa vakiona... Omassa di/apc tonnarissa on kanssa samanlainen porsius, kylmänä jumittaa yms...

Ei paljoo huvita pistää 200e:a mankkuvenaan, kun samalla hinnalla saan jo vanhan apc:n nakulediä vilkuttamaan ja wilkkerssonin rajapainevenan ahtoja ohjaamaan ;).
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Vastaa Viestiin