Mulla on F-potikka tuotu kojetauluun. Välillä tuntuu, kuin sen asennolla ei olisi mitään merkitystä. Välillä kiihdytettäessä ahdot pääsee nousemaan punaiselle ennen kuin ne putoaa keltaisen puoleen väliin. Välillä paineet ei nouse edes keltaisen loppuun. (Nämä siis samalla F-potikan asennoilla) Olisiko mahdollista, että hukkaportin jumittelu olisi syyllinen tällaiseen käyttäytymiseen? Mulla oli myös nimittäisen sellainenkin vika, että kun APC pudotti paineita, niin sen jälkeen ahdot ei enää nousseet. Pienen odottelun jälkeen paineet nousi jälleen kunnolla. Tämä korjaantui sillä kun laittoi CRCtä hukkaportin niveleen sekä hukkaportin kellon juureen ja liikutteli tankoa edestakaisin.
Kuinka kevyesti hukkaportin tangon tulisi liikkua? Nyt sitä saa liikuteltua käsin, mutta se on edelleen melko jäykkä, eli saa vetää aika lujaa ennen kuin se on täysin auki-asennossa.
Olen myös huomannut sellaisen, että P-potikan asento ei enää vaikuta lainkaan paineiden nousunopeuteen. Viime kesänä se vielä vaikutti.
Peruspaineet on myös ehkä hieman alhaalla, kun magneettiventtiilin johdon ottaa irti. Paine pysyy kyllä ihan tasaisena ja nousee normaalisti aina samaan kohtaan.
Ahtojen epämäärainen käyttäytyminen. Missä vika?
Jos tarkoitat itse hukkaportin vipua ilman että kellon säätötanko on siihen kiinnitettynä, niin sen kuuluu olla höyhenenkevyt ja aueta/sulkeutua ilman vastusta. Kellon säätötanko sen sijaan kuuluu olla jäykkä ja jämäkkä, mitä jäykempi sen parempi oikeastaan.
Kyllähän tuo tietysti siltä vaikuttaisi että joku mekaanisesti siellä jumittelee.
Kyllähän tuo tietysti siltä vaikuttaisi että joku mekaanisesti siellä jumittelee.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com