Vakiokellolla ei taida saada 1 bar peruspaineita aikaiseksi. Sitäpaitsi peruspaineilla ajelussa ongelmaksi muodostuu se, että paineiden nousu hidastuu, koska hukkaporttia raotetaan koko ajan. Kovin matalilla paineilla tämä ei ole ongelma, mutta korkeammilla se alkaa olla merkittävä. Sama vika periaatteessa on bleedereissä ja muissa vastaavissa virityksissä.
APC-järjestelmän ohitukseen paras keino voisi olla ns. rajapaineventtiili tai viralliselta nimeltään säädettävä varoventtiili. Tämä pitää siis ohjauspaineen poissa hukkaportin kellolta kokonaan siihen asti kun tavoitepaine on saavutettu, ja sitten alkaa joustavasti ohjaamaan sinne ilmaa niin että ahtopaine pysyy tasaisena.
Tietysti varsinkin T8:n ja k-jetin kanssa pitää todella tietää mitä tekee, jos APC:n aikoo ohittaa, mutta sehän nyt oli jo oletuksena.

Onhan se APC ihan näppärä järjestelmä ja toimii hyvin vakioautossa, mutta analogisena ja auttamattomasti vanhentuneena se alkaa olla vakavamman virittämisen kohdalla lähinnä rasite. Nakuvaloa vilkuttamassa se toki kannattaa pitää.