Magneettiventtiili rikki? Puhalluskoe.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Magneettiventtiili rikki? Puhalluskoe.

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Kun magneettiventtiilin johto on irti, niin ahtojen pitäisi olla peruspainella. Tällöinhän kompressoripuolen paine ohjataan suoraan hukkaportin painekellolle, eli liittimeltä C liittimelle W. Paine ei saisi vuotaa R-liittimeen, koska muutenhan R-liitin toimisi kuten turboruuvi. Onko näin?

Onko magneettiventtiili nyt sitten sökö, kun puhaltaa C-liittimelle menevään letkuun, niin todella pieni määrä ilmasta pääsee R-liittimelle (sormella tuntee pienen paineen letkun päässä). Siis ilma ei suoranaisesti virtaa, vaan vuotaa vähän. Tämä taitaa kuitenkin riittää sekoittamaan koko systeemin, kun paineet on ajossa paljon suuremmat? Eli pitäisikö venttiilin olla todella tiivis?

Mulla on ollut ahtojen kanssa sellaisia ongelmia, että välillä paineet pääsee karkaamaan aika ylös ennen kuin APC alkaa rajoittamaan, eikä P-potikan asento vaikuta ahtojen nousuun. F-potikan kääntelykään ei aina tunnu vaikuttavan rajapaineeseen. Voisiko nämä johtua magneettiventtiilin vuodosta?
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ootko kokeillu vanhaa "korjauskeinoa" eli ruiskuttaa reilusti esim crc:tä yms venttiilin sisälle. Jos sinne on päässyt sisälle polyä ym roskaa joka jumittaa venttiiliä niin sillä konstilla oon itse saanut jumivan mankkuvenan toimimaan...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Empä ole kokeillut. En ole uskaltanut suihkutella CRCtä, koska useat ovat maalaitteet piruja seinille että CRC pilaa käämitykset, hapettaa tai jotain muuta vastaavaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Viittaus CRC:n voi olla kyllä hämäävä kun CRC on vain tavaramerkki jonka alla valmistetaan mitä ihmeellisempiä aineita. Jopa noita suihkutettavia öljyä sisältäviä on erilaisia ja eri tarkoituksiin sopivia.
Tässä nyt luultavasti tarkoitetaan crc 5-56 nimellä myytävää tököttiä joka on ihan yleis öljy? Ja joka on suurinpiirtein samaa kuin WD.40 jne...
Itse kuitenkin käyttäisin mielummin jotain puhdistavaa esim. http://www.crceurope.com/csp/web/ProdDi ... ELECTRONIC kun jotenkin tuo öljy kuitenkin sitoo itseensä kaikenlaista ilmassa olevaa likaa eikä sen kertyminen ole tuon venan kannalta hyväksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tuo vanhan mallin venttiilihän aukeaa kun laittaa puukonkärjen kannen ja kotelon rakoseen ja taittelee varovasti. Helpompi putsata. ;)
Aki Peltola #1132
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Samoin aukeaa uudempikin malli! Siis jos tarkoitat vanhemmalla sitä pyöreää mallia ja uudemmalla vähemmän pyöreää :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

jarska kirjoitti:Samoin aukeaa uudempikin malli! Siis jos tarkoitat vanhemmalla sitä pyöreää mallia ja uudemmalla vähemmän pyöreää :wink:
Noniin. :D Sitäpä just tarkotin.
Aki Peltola #1132
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Minkäslaisen korvaavan magneettiventtiilin tohon vanhan pyöreän tilalle voi hankkia? Ja mistä niitä saa ja mihin hintaan? Vaatiiko vaihtoperaatio muutoksia johdotuksiin tai liittimiin?
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Miksi et hankkisi semmoista mankkuvenaa joka siihen kuuluukin niin ei tarvitsisi miettiä tuommoisia?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin