eli tuon mukaan ei tarvitse kuin sen Viggenin tyyppitiedot. Kaiken järjen mukaan katsastus on mahdollista. 230hv +20% = 276hv sais olla autossa. Ja kysymys herää onko Viggen mallisarjan tehokkain, kyllä se on koska se on hyväksytty Suomen liikenteeseen mallisarjaan kuuluvana autona. Ei muuta kun katsastamaan vaan. Ennen pulistiin kaikista Tüv todistuksista ja AKE vastauksen perusteella ei tommosia tarvita. Pelkät pakokaasu tiedot ja tehotiedot.AKE kirjoitti: Ahdetun moottorin ohjainlaitteen vaihtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, jolloin auton tulee voimansiirrolltaan, jarruiltaan, alusteltaan jne. vastata tai se tulee muuttaa vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa, vähintään muutetun moottorin tehoisella moottorilla varustettua mallia. Mikäli auto vastaa tai on rakennettu vastaamaan mallisarjan tehokkainta versiota, voidaan sen moottorin teho ylittää 20%. Tässä tapauksessa pitää esittää todistus mahdollisen vertailumallin rakenteesta ja tehoista.
Vapaastihengittävän moottorin ohjainlaitteen muuttaminen rinnastetaan polttoaineensyöttö- ja sytytyslaitteiston muuttamiseen.
Muutosten jälkeen auton omamassan suhde moottorin nettotehoon ei saa olla alle 7kg/kW kummassakaan tapauksessa.
EY-tyyppihyväksytyn auton osalta on aina osoitettava sen täyttävän käyttöönottoajankohtansa mukaiset EY-tyyppihyväksyntävaatimukset pakokaasupäästöjen ja meluarvojen osalta. Jarrujen vaatimustenmukaisuus on osoitettava, jos auton alkuperäinen valmistajan ilmoittama huippunopeus on alle 200 km/h. Mikäli jarruja muutetaan, on niiden vaatimustenmukaisuus kuitenkin osoitettava.
Virityslastun katsastus (onnistuu)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Virityslastun katsastus (onnistuu)
Eli kysyin AKE:a mitä todistuksia tarvitaan lastun katsastukseen ja vastaus on seuraava:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mutta eikös alusta/jarrut/vetarit yms. pidä vaihtaa vikkenii vastaavaksi???
Missä kaikissa sitä eroja sitten onkaan, OLLIII, inssiä taas kaivataan!!!!
Missä kaikissa sitä eroja sitten onkaan, OLLIII, inssiä taas kaivataan!!!!

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Se onkin just tiukalla toi 7kg/KW
169kW + 20% = 202.8kW
Kevyin:
98-00 3d Tbo
Paino (kg): 1430
1430kg / 202.8kW= 7.05
Ei ahista edes tuosta sitten...
169kW + 20% = 202.8kW
Kevyin:
98-00 3d Tbo
Paino (kg): 1430
1430kg / 202.8kW= 7.05

Ei ahista edes tuosta sitten...
Löytyykö siis listaa vakio-Viggenin jarruista tms. poikkeavuuksista normi kolkkiin?Mikäli auto vastaa tai on rakennettu vastaamaan mallisarjan tehokkainta versiota, voidaan sen moottorin teho ylittää 20%. Tässä tapauksessa pitää esittää todistus mahdollisen vertailumallin rakenteesta ja tehoista.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
jep kuten tossa kerrottiin pitää alusta ja voimansiirto vastata sitä tehokkaita mallia. Voii pojaaat kyll tää tästä iloksi muuttuu



Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
no kysyin vielä kenen tehomittaukset ja pakokaasupäästö testerin tuottamat todistukset hyväksytään AKE kannalta. Eli odotellaan tohonkin vastausta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
täytyypä vielä selvittää onko ko mittaus autokohtainen vaiko ei.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, hoida sä tää pilotti innokkaana, dynaamisena ja varakkaana yrittäjänä niin me köyhät tullaan perässä sittenpotkuhousu kirjoitti:täytyypä vielä selvittää onko ko mittaus autokohtainen vaiko ei.

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Sä siis ennakoit tulevan tilanteenTurbo Sensonic kirjoitti:No mulla on jo ne tarrat kiinni omassa pommissanipotkuhousu kirjoitti:ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.