lattiamaton värjäys?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

lattiamaton värjäys?

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

onko mahdollista värjätä ng900:n beigeä mattoa mustaksi tai harmaaksi, tulis mustan nahkan kaveriks. Onko matto luonnonkuitua vai keinokuitua.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

älyäisköhän nuo esim romiksella tai autovahinkokeskuksessa pyytää koko matolla hirveää hintaa? se kuitenkin jää myymättä jos sinä et sitä osta :D
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

ei tunnu löytyvän.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Pahasti pelkään, että on noiden "kangasmattojen" tavoin yhtä lailla keinokuitua ja värjäys aika lailla mahdoton tehtävä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tämä topic on aivan tarpeeksi lähellä omaa kysymystäni eli heitetään jatkoksi :)
Milläs saan 9-5:n etumatot puhtaiksi, siis remonttien yhteydessä on niihin tullut ikäviä öljy- tms, läikkiä, etupäässä kuskin puolelle. Olen kokeillut Korrekin liuotinpesuainetta ja sientä, ei vaikutusta, niitä spraypulloissa olevia vaahtopesuaineita, ei vaikutusta vaikka kuinka hinkaa ja harjaa. Uskaltaisikohan kokeilla asetonia vai veisköhän värin noista keinokuituisista matoista?
En usko että mikään läpipesevä systeemikään mitään voi noille. Noita läikkiä lukuunottamatta olen saanut matot puhtaiksi.

edit: en tarkoita siis niitä suojamattoja vaan jalkatilan verhoiluja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Peseskelin satkun lattiamatot perinteisellä juuriharja-mäntysuopa-painepesurisysteemillä ja hyvät tuli.

Täytyy tietenkin irrottaa ensin ja kuivuminenkin ottaa aikaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos tarttee värjätä koko keinokuitumatto, niin itse kokeilisin vaikka spraymaalia paukkupullosta. Musta on ihan makee väri, mutta kengät ei koskaan ole ihan puhtaa joten pinestäkin kosketuseta jää näkyvä vaaleampi jälki. Mulla on mustat Speedpartsin ja vaalean harmaat orkkismatot jalkatilassa. Harmaat antaa paljon anteeksi, mustat ei mitään.

Tähän voisin vielä lisätä, että noissa keinokuituisissa tekstiilimatoissa on kumi pohjassa. Eli kelpaa kesät ja talvet, koska keinokuituun ei paska tartu ja kumi ei päästä läpi.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mattoihin on omat väriaineensa.Kysy esim Design Eugen /Tampere , puh.03-3432007.Itse oon saanut rasvatahrat pois tekstiileistä(jopa valkoinen t-paita tuli puhtaaksi autoremontin jäljiltä) hieromalla niihin Svartfega (oikeinkirjoitus???) ,sitten suihkin Taborttia ,hetken annan vaikuttaa ja pesen saippuavesipesulla.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Joskus muinoin värjäsin erään auton hattuhyllyn mattamustalla sprayvärillä, pitkälti samanlaista materiaalia kuin lattiamatoissakin. Tuli tasainen sävy eikä ainakaan pariin vuoteen rapissut pois millään muotoa.
Vastaa Viestiin