Jouset & iskunvaimennin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Jouset & iskunvaimennin

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Olisi tarkoitus kesäksi saada autoa vähän alemmas ja saada se hieman ylimääräinen heiluminen pois. Jousien ja iskareiden vaihto siis olisi hyvä lähtökohta asiaan.

Mitäs suosittelette ?

Onko tuo SP madallussarja hyvä ?, joka laskee 40mm , vai olisiko joku muu kohtuuhintainen parempi idea ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Onko kenelläkään tota SPEEDPARTS madallusarjaa Tonnaris kiinni ?

Saab 9000 85-98 40 / 40 Bilstein Sport
H&R Fjädrar XR,440 7,100 kr A

Ajattelin että onko ostamisen arvoinen ?

Toinen asia on se että ajon pitää autossa vakio Turbo Tonnari alu vanteet ja neku on 15" niin mistä löytyisi paremmat jarrut jotka mahtunee noihin tiloihin, kun kaikki " yleiset " vaatii 17 " vanteet jo.....ja ei ne kiinosta / ei ole rahaa.....
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jouset ovat samat

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kyllä täällä pitäisi olla muitakin, mutta omassa CS:ssä on H&R 40mm laskevat jouset ja Konin säädettävät iskarit. Ilmeisesti CS:n perä on hieman raskaampi kuin CC , koska meinaan kokeilla taakse Aeron vakio jousia kuormansiedon parantamiseksi. Ei tahdo takapään kantavuus riittää viikonloppu reissuissa ja perä laskee todella alas. Muuten OK.

Emäntä valittelee, että paikat tippuu nimismiehen kiharoissa, mutta itse kyllä pidän tuosta jäykemmästä mallista :twisted: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Määtz
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 10:10
Paikkakunta: Pohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Määtz »

osta jarruiksi esimerkiksi EBC Sport levyt ja EBC GreenStuff palat. levyt on mallikohtaisia eli saman kokoiset kun vakiot mutta ero jarrutuksissa on huomattava. en tiedä jos tällaiset löytyy kyseiseen malliin, mutta ainakin löytyy 9-3:seen
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Tai PCS:ltä Tarox´n jarrrut ja palat. :wink:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tomi9000T kirjoitti:Toinen asia on se että ajon pitää autossa vakio Turbo Tonnari alu vanteet ja neku on 15" niin mistä löytyisi paremmat jarrut jotka mahtunee noihin tiloihin, kun kaikki " yleiset " vaatii 17 " vanteet jo.....ja ei ne kiinosta / ei ole rahaa.....
Jos auto on toi sigun -88 vuotinen niin siihen saattaa löytyy budjettiratkaisu:
9000 ETEEN vasen "i" 90--98 ja Turbo 1.89--98. . . . . . . 23-9361 94.90 ??? P20
9000 ETEEN oikea "i" 90--98 ja Turbo 1.89--98. . . . . . . 23-9362 94.90 ??? P20
"i" 90--97 & Turbo 1.89--97 25,0mm levy/22-1195 pala/ATE

Eli uudemmasta turbosta jarrut, tosin motonetin lista ei oo aina satavarma mutta kyllä noilla eroa on:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=jarru%2A

Myyntifoorumillahan on purkutonnareita nyt vaikka kuinka...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kannattaa ihan rahallisestikin katsoa myös maptunin tarjontaa.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

heitänpä oman kysymyksen tähän samaan.
Jollain valmistajalla oli tonnariin jouset joissa madallus -60mm , mut mikähän se valmistaja oli ??
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tuolla ainakin on tollainen 60mm laskeva sarja (toki pienellä haulla säästaa jopa 20€). :)
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_san ... tser.shtml
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

moksu kirjoitti:heitänpä oman kysymyksen tähän samaan.
Jollain valmistajalla oli tonnariin jouset joissa madallus -60mm , mut mikähän se valmistaja oli ??
JR. Onko kellään näitä alla? Tuntuu että kaikilla on H/R -40mm. Olen itsekin hankkimassa ja pitkään puntaroinut kummat otan, varsinkin kun noi -60mm on vielä 30€ halvemmat(!). Tulossa 17" paketti kevääksi. Olen melkein päätynyt siihen että tonnarin kaltaista raskasta autoa en lähde laskemaan yli 40mm, jos haluaa jotain ajomukavuutta isoilla kumeilla säilyttää (rengasprofiili 225/45). Ja koska 17" ei nyt mikään järkälevanne vielä ole, himottaa itseäkin jo nyt 18". Ja empä jaksa uskoa että ne olisivat enää ollenkaan mukavat jos autoa lasketaan 60mm. Silloin ne viikonloppureissut ainakin mennään kuin Extreme Duudsonien kyydissä...perä maassa ja kipinät suihkuu vaan :lol:
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

saapasi kirjoitti:
JR. Onko kellään näitä alla? Tuntuu että kaikilla on H/R -40mm. Olen itsekin hankkimassa ja pitkään puntaroinut kummat otan, varsinkin kun noi -60mm on vielä 30€ halvemmat(!). Tulossa 17" paketti kevääksi. Olen melkein päätynyt siihen että tonnarin kaltaista raskasta autoa en lähde laskemaan yli 40mm, jos haluaa jotain ajomukavuutta isoilla kumeilla säilyttää (rengasprofiili 225/45). Ja koska 17" ei nyt mikään järkälevanne vielä ole, himottaa itseäkin jo nyt 18". Ja empä jaksa uskoa että ne olisivat enää ollenkaan mukavat jos autoa lasketaan 60mm. Silloin ne viikonloppureissut ainakin mennään kuin Extreme Duudsonien kyydissä...perä maassa ja kipinät suihkuu vaan :lol:
No nyt kun kakkosauto on päivitetty niin arkiajot hoituu paljon satkulla :D
tonnari on paljon "pyhäautona" ja oishan se toisaalta kiva ajella tosi matalalla :D :D
huonoihin paikkoihin vasta Neste rallissa :wink: :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mitä kaikkia vaihtoehtoja siis on? http://www.partsforsaabs.com sivustolla myydään Konin alustasarjaa hintaan £463.65 (674.85€), sitten on tietysti Bilstein/H&R -yhdistelmä. PCS:llä oli vielä Saabin -10 mm sarjaa, hintaa muistakseni 600€.
Onko vielä jotain budjettiratkaisua? Toimivatko esim. Lesjöt & Sachs Advantaget yhdessä?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

moksu kirjoitti:No nyt kun kakkosauto on päivitetty niin arkiajot hoituu paljon satkulla :D
No tuliko tuollaset 60:set alle, ja kuva ois kiva ihan muitakin varten jos tuli. :)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

mul on alla -40mm supplex/billstein jo reilun vuoden ja on hyvin toiminu... en ollu ite kuullu koskaan noista supplexeista ku ostamaan kävin mut varsin hyvät on ollu onko kellään muulla alla?
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Kurko kirjoitti:
No tuliko tuollaset 60:set alle, ja kuva ois kiva ihan muitakin varten jos tuli. :)
Kakkosauto on vasta päivitetty vuosimalliltaan tosta allekirjoituksen -89
mallista tohon -92 malliin ei siis vielä alustaltaan.
Satkuun meinasin laittaa noi motonetin -35mm laskevat . sillä kun on tarkoitus päästä ajelemaan vielä noita "mökkiteitäkin". :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin