Silestone sliksit ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saabracing
"Hölösuu"

Silestone sliksit ?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mistä voi hommata ns. "sliksejä" ?

Huomasin yhdessä tonnarissa silmäänpistävän tasaisella pintakuviolla olevan renkaan...

Kuva

Vois olla radalla ihan kova sana...

Vois kestää paremmin kuin vakio sulatekumit... :?:
saabracing
"Hölösuu"

No, täytyy sitten vastata itse itselleen :lol:

http://kotisivu.mtv3.fi/ristovirtala/myydaan.htm

Katuslicsejä Mickey Thompson ET STREET

Tilattu varastoon kokoja esimerkiksi tulossa uusia kokoja
28x13,5-15 ET Street Hinta 290 euroa/kpl Netto
30x12,5-15 ET Street Hinta 300 euroa/kpl netto
30x13,5-15 ET Street hinta 310 euroa/kpl netto
31x16,5-15 ET Street hinta 330 euroa/kpl netto
Hoosier Quick time pro drag DOT 28x14,5-15 Hinta 320 euroa/kpl netto
kallejh
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

No vois auttaa asiaa jos kertoisit ensin kaipailetko sä renkaita kadulle vai ihan ratakäyttöön?

Kun slicksejä on niin kovin monenlaisia: slicksejä, ns. puolislicksejä, ihan kisakisakisaslicksejä jne..... sitten löytyy tiettyjä katukumeja, jotka on radalla(kin) tosi kova sana.

Kyllähän multakin noita kisakumeja tallista löytyy vino pino, mutta en mä niitä kyllä ehkä ihan katukäyttöön laittais... :wink:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
saabracing
"Hölösuu"

Eipä ole tullu perehdyttyä liiemmin noihin rata-renkaisiin... tuttavapiirissä ei harrasteta...

Semmoset kumit mitlä vois heittää alle kun käy esim. radalla ajamassa, mitkä siihen käyttöön olis ny parhaat... ???

ihan kuvankelin renkulat...

Mitkäs tossa tonnarissa on ?

Ja ei tarvi olla mitään "liima\liisteri" renkaita mitkä pitää kuin tauti, mutta kuluu hetkessä...
kallejh
"Saabisti"
Viesti:

Käytettynä saa ihan hyviä slicksejä, tai ainakin sai (kun sport 2000 ajoi 15" pyörällä...). Esim mulla on jonkin verran ajettuja 15" Dunlopin slicksejä myytävänä, joilla Sport 2000 ajoi viime vuonna.
Miksi myyn? No Saab merkkiluokka alkaa todennäköisesti ajamaan ensi kaudella Kumhon kumeilla, http://www.wdracing.net/ , ei kyllä ole vielä ihan 100% varmaa. Linkistä löytyy tietoa ja hintaa jne.

Mutta muista, että jos meet kunnon slickseillä radalle tulee alustan olla tosiaan kunnossa.... mikään speedparts-or-whatever-madallussarja ei välttämättä ihan riitä.
Pito on meinaan niin tautinen, että alkaa kampeamaan kahdelle pyörälle kurveissa vähän liiankin helposti, kun tuntuu että voi ajaa vaikka kuinka hulluna eikä pito häviä...
Meinaan nähty on, ja monta kertaa. :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

Eurocar show:n ohjelmalehtisessä on tämmöisen firman mainos:

Seppo Saapola
Lakimiehenkatu 1
20780 Kaarina
02-2756444
fax 02-2756445

Näyttäisi olevan slicksejä ja monennäköisiä muita (esim. maasturin- :wink: ) renkaita myytävänä
TurboJanne
"Aero"

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

No kerropas Kalle sitten mitä pitäisi satkun alustalle tehdä, että olis sopivassa vireessä sliksejäkin varten? Ja kai sitten samalla toimisi muutenkin (=normaaleilla sporttirenkailla) paremmin.

Kun Saabiin ei yleensä saa valmiina mitään varsinaista kisapalikkaa alustaan, pelkkää madallusjousta ja iskaria vaan.
Itse kaipaisin omaan pirssiin vähän enemmän hard-core alustaa, koska
tehoja tulee taas kesällä roimastikin lisää, ja jousilla+iskareilla päivitetty alustasarja ei ehkä tarjoa riittävästi pitoja radalle. Neuvoja?
kallejh
"Saabisti"
Viesti:

Katos Jannekin on taas keskuudessamme! :lol:

Ai mitä pitäisi tehdä.... hmm... sepäs se.
Kun rata-auto on rata-auto ja katuauto on katuauto. Pikkasen eri käyttötarkoitus, halutut ominaisuudet jne.

Nuo myytävät alustasarjat jne on ihan ok kadulle.
Mutta sitten taas aika hyvähermoinen kaveri saa olla, jos ajaisi kadulla esim tuolla mun alustalla. Eikä tuolla kovin pitkälle pääsiskään kun alkaisi jo tavaraa tippumaan... autosta, sekä hampaista! :wink:
Lyön vaikka vetoa, että jos sä Janne koittaisit ajaa mun alustalla, et sitä autoos huolisi.

Kolikolla on kaksi puolta.

Eli jonkinlainen kompromissi sen sitten tarttis sulla olla. En mä sitä sano ettei tollasella "perusalustalla" vois ajaa radalla, tottakai voi, mutta slicksit vaan voi olla aika rankat. Itseasiassa itekkin olen käynyt kilpurilla kahdella pyörällä muutaman kerran...

Paa Janne mailia/viestiä niin ihmetellään lisää... tää kun alkaa menemään jo vähän OT :lol:
- Kalle Heikkilä #973 -
Vastaa Viestiin