Kun akku on tällähetkellä vielä konehuoneen puolella, ja vahvistimelle olen vetänyt kyseisen kaapelin akulta, niin ajattelin hyödyntää jo valmiiksi vedettyä kaapelia.
Minkäslaisia sulakkeita ootte laittanut väliin kun takapaksiin olette akkuja heittäneet.
Itsellä on ainakin vahvistimen ja akun välissä 60 amppeerin sulake.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Sitä vähän epäilinkin. Juttelin yhden sähkömiehen kans joka meinas että 150A-200A olis sopiva
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Mistä tiedät (asiallinen sävy)? Tarkistan asian orkkis manuaalista. Voin muistaa toki väärinkin, ja eihän noi omistaja manuskat mitään korjausoppaita oo.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Kaapelin poikkipinta valitaan kuorman mukaan ja sulake poikkipinnan mukaan. Kuorma sinänsä ei vaikuta mitenkään tässä sulakkeen kokoon.
Eli suojattava asia on kaapeli. Mitä parempi eristeen lämmönkesto/mitä parempi johtimen johtamiskyky=iso poikkipinta ja hyvin johtava aine, niin sitä isompi voi olla sulake. Esim 1.4kW:n kuormalla ja 12VDC nimellisjännitteellä 5m kaapeli=> poikkipinta 25mm2, häviö 81W/12% ja vastaavasti 50mm2 kaapelilla 43W/6,3%. Tavoite on <10%