By Pass:n säätö
By Pass:n säätö
Vaihdoin jokin aika sitten 9-3t:hen Boschin by pass valven tuohon TurboSX:ään. Tulppasin sen paluuletkun ja pistin venaan filsun kiinni. Ilmeisesti vaatii hieman säätöä koska hieman kaasutellessa vena tuntuu päästävä hitusen paineita ulos (myös läpän ollessa auki). Tyhjäkäynti on kyllä tasainen. By passhän ei pitäisi päästää paineita ulos vain silloin kun kaasusta höllää eli kaasuläppä menee kiinni. Mitens muilla jotka on venan vaihtaneet, mihin säätöihin olette ne säätäneet? Säätöhän on vain prikkojen lisäämistä jousen päälle.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Joo hyvinhän se toimii, ei siinä mitään. Mutta jos paineita pääsee edes hitusen kaasun ollessa auki ilmoille, sehän on kaikki pois tehoista. Kaippa se on oikeasti säädetävän vena tarkoituskin, optimoida ahtopaineet (tietysti voin olla väärässäkin).
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Osakaasulla se saattaa päästääkki paineita pihalle(taitaa millilläki suhautella muistaakseni?) Kun ahtoputkessa on kovempi paine kuin imusarjassa ja paine-ero työntää venttiilin auki. Täyskaasulla taas venttiilin männän molemmin puolin on sama paine ja jousi painaa venttiilin kiinni joten ongelmaa ei ole. 

Aki Peltola #1132