900og [Näyttelyyn]

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

900og [Näyttelyyn]

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Olisi tarkotus alkaa rakentaa 900og T16 coupe näyttely kuntoon,vuoden aikana...Täällä suomessa ei oikee og:eita ole pahemmin näyttelyissä näkynnyt...."ihmiset ei varmaa saabbeja arvosta" :roll:
Naapuri maalla niitä kyllä riittää näyttelyissä olevan....en sitten tiedä olisinko ensimmäinen kuka uskaltaa tuoda saabin näyttelyyn täällä suomessa :lol: :lol: :lol:

VisioLista=

-auto maalataan kokonaan +kaikki ruosteet poies
-kromia konehuoneesee +kromiset turvakaaret
-isot vanteet
-kaks paikkanen
-Tehot=300+suomenHevosta
-popit=dumppi ja vaihlaatikon kolina
-+kaikkee muuta kivaa =)

Mitäs mieltä olette saabistit ?
:wink:
Saab 900og t16 -84
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Ihan hauskaltahan tuo kuulostaa. Onnea projektille.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Kannatetaan. :wink: Siinä on kyllä hemmetisti hommaa saada (mistä tahansa) autosta oikeasti näyttelykuntoista, pistää pahasti silmään pienikin huomiotta jäänyt kohta kun tehdään ns. viimeisen päälle. :roll: Mikäli hifittömyyteen ei muuta syytä ole kuin budjetti, kannattaa ehdottaa autoaan jonkin merkin esittelyautoksi, noin erikoinen auto kun varmasti saa jonnin verran huomioarvoa voi sopimuksen saanti olla hyvinkin yksinkertaista.

Muutenkin, vaikka tällä hetkellä OG-Satkujen arvostus ei järin suurta olekaan, veikkaisin että se tulee kasvamaan reippaasti sitä mukaa mitä vähemmän niitä jäljellä on. Kuitenkin suuri osa 70-luvulla tai aikaisemmin syntyneistä on sellaisen takapenkillä istunut, joko sukulaisen tai virkavallan toimesta. Allekirjoittanut sekä että, vaikka 80-luvun tuotos olenkin. :lol: Tulee herättämään monissa nostalgisia tunteita tjsp.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kromiset kaaret?Teetkö kuitenkin oikeasti vahvat,etkä niinkuin se yks.kuuluisa jokkismies joka teki kusilaidusta painon säästämisen takia?
niin ja sit lisäkysymyksien estämisest,kyllä sitä muoviakin voi kromata,käsittääkkesi ei vaan suomessa?
Sweden
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 11:16
Paikkakunta: valkeala

Viesti Kirjoittaja Sweden »

Niin eli kromiset turvakaaret ja rautaputkesta, jotka tulee pulteilla kiinne niinkuin ralliautoissakin.Ja sitte käydään kromauttamassa kaaret ,en muista nytten paikan nimeä.Ja asiasta toiseen.

Kuten tiedämmekin 900og saa heikosti korisarjoja.
:cry:

Ruotsissa heggen composites tekee 900og saabbiin korisarjoja, tällä hetkellä on tauko menossa miehellä, mutta jatkaa kovin pian taas tekemään
korisarjoja saabbii 8)

http://www.heggencomposite.com/serietillverkning.htm

Mitäs mieltä olette tästä 0g korisarjasta?
Saab 900og t16 -84
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mitäs mieltä olette tästä 0g korisarjasta?

Jaa,tämmösen kalkkiksen mielestä toi on aika hirvee..Mut luulen että noi pennut antaa kannatusta :wink:
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Sweden,

Itselläni on tuolla tutun tallissa pikku nurkkaus, jossa kanssa aika pitkälti samantapaista projektia ikuisuusmenttaliteetilla rakentelen.

Jos olet showroom kuntoon väsäämässä satkua, niin se on kylmää kyytiä sillä saralla. On NIIN paljon rakentajia ja taso on todella kovaa, kuten tiedät.
Sponssihommat ovat itseni mielestä aika tuurikauppaa. Lehmänkaupat ovat tuttua ja melkein on joku todella hyvä kaveri/ sukulainen oltava reteopuolella duunissa ja vielä vähän isommalla pallilla istumassa.

Mutta mutta, kaaret muuten on oikein menevän näköiset jos ne maalaa auton väriseksi. Sellaiset on jo omassa prokkiksessa.
Nyt on menossa juuri wanhojen Brembo- satuloiden ja levyjen asennus ja adaptereiden teettäminen.
Idea omassa on mahdollisimman kevyt ja nopea viistokeula katulaillisena. Ratalookkina.
Mäkperssoni tyyppiset iskarit ja jouset joka kulmaan. Öhläri ois märkänä unelmana. Kattoo nyt miten pudjetti antaa periksi.

-Hessu-
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

hessu75 kirjoitti:Sweden,

Itselläni on tuolla tutun tallissa pikku nurkkaus, jossa kanssa aika pitkälti samantapaista projektia ikuisuusmenttaliteetilla rakentelen.

Jos olet showroom kuntoon väsäämässä satkua, niin se on kylmää kyytiä sillä saralla. On NIIN paljon rakentajia ja taso on todella kovaa, kuten tiedät.
Sponssihommat ovat itseni mielestä aika tuurikauppaa. Lehmänkaupat ovat tuttua ja melkein on joku todella hyvä kaveri/ sukulainen oltava reteopuolella duunissa ja vielä vähän isommalla pallilla istumassa.

Mutta mutta, kaaret muuten on oikein menevän näköiset jos ne maalaa auton väriseksi. Sellaiset on jo omassa prokkiksessa.
Nyt on menossa juuri wanhojen Brembo- satuloiden ja levyjen asennus ja adaptereiden teettäminen.
Idea omassa on mahdollisimman kevyt ja nopea viistokeula katulaillisena. Ratalookkina.
Mäkperssoni tyyppiset iskarit ja jouset joka kulmaan. Öhläri ois märkänä unelmana. Kattoo nyt miten pudjetti antaa periksi.

-Hessu-
Sulla on asennetta!Jään mielenkiinnosta odottamaan lopputulosta!
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Sweden kirjoitti: http://www.heggencomposite.com/serietillverkning.htm

Mitäs mieltä olette tästä 0g korisarjasta?

Korisarja aika hirveä! Jotakin hyvää on, mutta suurin osa huonoa!

En kyllä laittaisi...
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

juu.. ei oikein sovi saabin keulaan tuo... siis mun mielestä... takapuskin on kyllä saabimaisen kaunis..
ja tuo siipi on liian iso...

mutta tosiaan nää on mun mielipiteitä... ja mun autossa ei ole vielä edes takaspoileria saatika sitten mitään muuta tuning nappulaa... karvanopat on..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Jep, onnea matkaan, ei tosiaan oo paljoa tinkimistä jos meinaa saada johonkin näyttelyyn. Tosin on siellä juostenkustujakin paljon nähty. Saabit kyllä puuttuu aikalailla ko. autoista, olisihan niitä kiva nähdä. Täällä on niin vähän ko. autoja laitettuna, että jopa aerosarja tai airflow voisi hyvinkin riittää, onhan esim. noita m-lookkejakin nähty yllin kyllin :roll:

Kunhan kaikki on vimpan päälle..

Saabbi kun saabbi, kiva nähdä rakenneltuna, oli tavoitteet sitten pellin alla, korissa tai molemmissa...

Edit Ps. toi siipihän on just paras 8)
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Määtz
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 10:10
Paikkakunta: Pohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Määtz »

tyylikäs korisarja. kelpais mullekin jos mulla olis satku. muutenkin ihan hyvä idea. tsemppiä
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

tomaatti kirjoitti:
hessu75 kirjoitti:Sweden,

Itselläni on tuolla tutun tallissa pikku nurkkaus, jossa kanssa aika pitkälti samantapaista projektia ikuisuusmenttaliteetilla rakentelen.

Jos olet showroom kuntoon väsäämässä satkua, niin se on kylmää kyytiä sillä saralla. On NIIN paljon rakentajia ja taso on todella kovaa, kuten tiedät.
Sponssihommat ovat itseni mielestä aika tuurikauppaa. Lehmänkaupat ovat tuttua ja melkein on joku todella hyvä kaveri/ sukulainen oltava reteopuolella duunissa ja vielä vähän isommalla pallilla istumassa.

Mutta mutta, kaaret muuten on oikein menevän näköiset jos ne maalaa auton väriseksi. Sellaiset on jo omassa prokkiksessa.
Nyt on menossa juuri wanhojen Brembo- satuloiden ja levyjen asennus ja adaptereiden teettäminen.
Idea omassa on mahdollisimman kevyt ja nopea viistokeula katulaillisena. Ratalookkina.
Mäkperssoni tyyppiset iskarit ja jouset joka kulmaan. Öhläri ois märkänä unelmana. Kattoo nyt miten pudjetti antaa periksi.

-Hessu-
Sulla on asennetta!Jään mielenkiinnosta odottamaan lopputulosta!
Dänx tomaatti,

Moni muukin on odottamassa :oops:

On nimittäin tosiaan ikuisuusprojekti. T16 koneen valmistuskin venyi 2 vuotta. Noh nyt on kasassa kireänä.

Korin hitsasin ja hiekkapuhallutin ja sekin oli pohjamaalissa varmaan saman verran aikaa.

Sitten vielä showroomi jutusta. Onkos kukaan ajatellut sitä vaihtoehtoa, että tekee "tahalteen" just vaikka racelookin autoon. On tzuds- ( vai mikä se nyt onkaan) kiinnikkeillä lokasuojat ja muut irroitettavat pellit ( mun kohdalla lasikuidut).
Splitterit kanssa radalle menoa varten ja niin edelleen.
Ei tarvisi olla justiinsa maalipinta tasainen esimerkiksi.

-Hessu-
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Sweden kirjoitti: Ruotsissa heggen composites tekee 900og saabbiin korisarjoja, tällä hetkellä on tauko menossa miehellä, mutta jatkaa kovin pian taas tekemään
korisarjoja saabbii 8)

http://www.heggencomposite.com/serietillverkning.htm

Mitäs mieltä olette tästä 0g korisarjasta?
Toinen vaihtoehto vois olla tuo Erebunun korisarja.

http://www.erebunicorp.com/images/autos1/900891f.jpg
http://www.erebunicorp.com/images/autos1/900891r.jpg

Parempia kuvia

Edit: http://avtosfera.com/tuning/Saab%20900/SV400012.jpg
http://avtosfera.com/tuning/Saab%20900/SV400013.jpg
Viimeksi muokannut vuorpe, To Tammi 19, 2006 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabiton saabisti
#1470
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Makuasiota, mutta kyllä toi heggenin korisarja on mun silmään paremman näköinen.. Ite joskus yritin tilata tota erebunin takasiipee. Ja sillon tuli vähän sellainen oli, et onko tota korisarjaa olemassa, muutakuin kuvissa..? En meinaan siipee koskaan saanu.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Vastaa Viestiin