tonnarin ahtoputki valmiina!!
tonnarin ahtoputki valmiina!!
Tässä olen pyöritellyt mielessä ajatusta teetättää vakiota isompi ahtoputki tonnariin. Ei mitään megarööriä, vaan 60mm putkea koko matkalta. Nythän orkkisputki supistuu 50mm:n heti kuulerin jälkeen. Sopiva paja saattaisi olla tiedossa, mutta hinta-arvio puuttuu. Materiaalina mahdollisesti alumiini tai hapokas(voidaan kiillottaa peilikiiltäväksi). Hapokkaaseen löytyis sopivaa putkea(ohutta) ja heidän uusi taivutuskonekin toimisi sillä paremmin, kuin alumiiniputkella. Taivutukset tulisi siis niin, että putkessa ei ole minkäänlaisia vekkejä vaan tasaista pintaa koko matkalta. Onko muita asiasta kiinnostuneita? Aina tämmöisessä projektissa käy niin, että se ensimmäinen kappale maksaa eniten, loput saadaan sitten halvemmalla, eli löytysikö joku jakamaan kuluja?
Ja tietysti otan vastaan myös kritiikkiä, onko tämmäinen ylipäätään järkevää.
Matti
Ja tietysti otan vastaan myös kritiikkiä, onko tämmäinen ylipäätään järkevää.
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Ma Loka 23, 2006 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Nyt ei taidettu puhua yhdestä ja samasta putkesta enää.Milli kirjoitti:No mulla olis tarvetta uudelle ahtoputkelle mutta lähtö pitäisi olla 90mm ja siitä supistua sit silleen et saa suodattimen päähän. En ny muista halkaisijaa.

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: tonnarin ahtoputki
Kyllä sitä mukana saatetaan olla, jos kyseessä sellainen putki, jonka saa kiillotettua / on valmiiksi kiilloitettu kiiltäväksi.G-mies kirjoitti:Tässä olen pyöritellyt mielessä ajatusta teetättää vakiota isompi ahtoputki tonnariin. Ei mitään megarööriä, vaan 60mm putkea koko matkalta. Nythän orkkisputki supistuu 50mm:n heti kuulerin jälkeen. Sopiva paja saattaisi olla tiedossa, mutta hinta-arvio puuttuu. Materiaalina mahdollisesti alumiini tai hapokas(voidaan kiillottaa peilikiiltäväksi). Hapokkaaseen löytyis sopivaa putkea(ohutta) ja heidän uusi taivutuskonekin toimisi sillä paremmin, kuin alumiiniputkella. Taivutukset tulisi siis niin, että putkessa ei ole minkäänlaisia vekkejä vaan tasaista pintaa koko matkalta. Onko muita asiasta kiinnostuneita? Aina tämmöisessä projektissa käy niin, että se ensimmäinen kappale maksaa eniten, loput saadaan sitten halvemmalla, eli löytysikö joku jakamaan kuluja?
Ja tietysti otan vastaan myös kritiikkiä, onko tämmäinen ylipäätään järkevää.
Matti


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Haha.LR kirjoitti:Nyt ei taidettu puhua yhdestä ja samasta putkesta enää.Milli kirjoitti:No mulla olis tarvetta uudelle ahtoputkelle mutta lähtö pitäisi olla 90mm ja siitä supistua sit silleen et saa suodattimen päähän. En ny muista halkaisijaa.Eli sinä puhuit "imuputkesta" ja G-mies ahtoputkesta eli IC:n ja läppäkotelon välille...



Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Voisin olla mukana, sikäli kun tuo putki käy automaattiin. Onkohan niissä eroja?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Myöskin mun putken täytyy käydä automaattivaihteiseen ja minuakin kiinnostaa molemmat putket.TjK kirjoitti:Voisin olla mukana, sikäli kun tuo putki käy automaattiin. Onkohan niissä eroja?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Putkissa ei ole muuta eroa, kuin tomaatin vastaavassa on liitäntä automaatin paineletkulle. Sen liitännän lisääminen ei ole iso homma. En ole vielä ennättänyt käydä siellä pajalla, joka pystyy nuita taivutuksia tekemään. Yksi vaihtoehto on tehdä alumiinista hitsaamalla, mutta saumoista saattaa tulla roiskeita sisäpintaan. Kassotaan miten homa etenee.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Nostetaan aihe pinnalle. Nyt on nimittäin mallikappale viety ja viimeistään ens viikolla pitäisi saada hintatietoa. Materiaali on rosteri/hapokas ja viimeistely on "peilikiiltävä". Putkiin olisi tarkoitus tehdä vakiona imuilmanlämpöanturin paikka ja lähtö by-passille. Automaattiin tuleviin voidaan lisätä se pieni putki laatikon paineentunnistimelle.
Kiinnostuneet ilmoittautukoot, katsotaan mikä on päivän hinta ja mietitään jatkoa sitten.
Matti
Kiinnostuneet ilmoittautukoot, katsotaan mikä on päivän hinta ja mietitään jatkoa sitten.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
kiinnostusta löytyy kyllä täältäkin,meinasin jo kyselläkki tarjousta tommosesta naapuri firmasta ku http://www.lakesteel.org/
Saab 9000 Aero -93
Tuo putki oli tarkoitus tehdä 60mm koko matkalta, eli ainakin kuulerin päähän sopii orkkis kumi/silikoni, mutta läppäkotelon päähän pitäisi olla 60-70 laajentava 90asteen mutka. Ainakin SFS-performance:lta sellainen löytyy(itselläni on Turbocompista aikoinaan ostettu). Toinen juttu on sitte dumpin/by-passin paikka, tuleeko orkkispaikalle vai ylemmäksi. Se viimenen mutka ennen läppäkoteloa olisi tarkoitus tehdä loivempana, kuin alkuperäinen. Mutta katsotaan nyt ensin mikä on hintapuoli ja onko sitten vielä kiinnostuneita.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Onko tuolla dumpin / bypass:in sijoituksella merkitystä? Kertokaa toki tyhmälle, jos on...G-mies kirjoitti:Tuo putki oli tarkoitus tehdä 60mm koko matkalta, eli ainakin kuulerin päähän sopii orkkis kumi/silikoni, mutta läppäkotelon päähän pitäisi olla 60-70 laajentava 90asteen mutka. Ainakin SFS-performance:lta sellainen löytyy(itselläni on Turbocompista aikoinaan ostettu). Toinen juttu on sitte dumpin/by-passin paikka, tuleeko orkkispaikalle vai ylemmäksi. Se viimenen mutka ennen läppäkoteloa olisi tarkoitus tehdä loivempana, kuin alkuperäinen. Mutta katsotaan nyt ensin mikä on hintapuoli ja onko sitten vielä kiinnostuneita.
Matti

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.