900n mek.ruiskun tukkoisuus?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

900n mek.ruiskun tukkoisuus?

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

missä vika/syy,jos bensa ei pääse ruiskuletkuihin asti,pääsi nim.tankki tyhjäksi.Ennen on lähtenyt hyvin käymään.Tuo motti käy kyllä muutenkin liian rikkaalla,säädöt pielessä,kun röpöttää lämpimänä.Tutkiminen jatkuu tänään,availua ensin,mutta säädöt vaatii amm.laitteet..sanoo korjauskirja..
* 900i combi´87 *v.. n romu ukko vei luvatta.. * 99 2d 12/82="83 *
(käyttixiä ollut lisäksi 6kpl, eka 32v.. sitten)
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Paljonko olet laittanut bensaa? Jostain luin että pitää laittaa aika paljon että nousee taas koneelle, oisko ollu pitkälti toista kymmentä litraa.
900 S -90
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Näin on.Eli tankkiin pitää saada se n15 litraa ja sitten yrittämään uudestaan.
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

käyntiinlähtemisvaikeudet..

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

ok,mutta laitoin ensin 5litraa,ruiskuilmausta,tulpat oli märät,tais käydä vähän aikaa,en muista,kun meni tos 6h ja ulkona sitä tsekkailtiin..<mutta sit vaihd.tulpat(vanhat oli myös ngk bp6es:t,mut mustuneet..)ja ruiskun puhd.aine+taas b. 5l tankkiin.Kylmänä lähti ok,mut ilmasäätö pieles,joten sammui,taas jonkun putken avaus sekä b.suotimen,käsipumppaus ilmasuotimen päällä lautasesta kärkipihdin avulla.Todettiin,että bensaa työnsi putkista.No,saatiin hetken kul.käymään,eikun koeajoon,maantielle ja kaasua ylös alas,aine toimimaan..Säätämään taas tyhjäkäyntiä,myös ilmaseosta,sytytystä myös,kun röpötys jatkui isommillakin kierroksilla,vaan taas ei suost.läht.käymään.Hetki odotusta ja toimii..Lisää kierroksia ruuvaten,nyt se ei sammu t.käynnillä..Ja huomenna vien sen Saab-mekaanikolle,pakok.mitt./SÄÄTÖ.Saa nähdä,saako lämpimänä käymään,missä vika?Paineentas./tyhjäk.säädin/syt.yksikkö??Ruiskuyksikössä vettä?
* 900i combi´87 *v.. n romu ukko vei luvatta.. * 99 2d 12/82="83 *
(käyttixiä ollut lisäksi 6kpl, eka 32v.. sitten)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

liian vähän tavaraa tankissa ja nuo siun korvakuulolla tehdyt ruuvaukset on vieny vaan huonompaan suuntaan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

korjauskirjan säätöneuvot

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

en tietenkään itse vaan saab-90 omistaja,joka jaksaa romujenkin parissa vaikka itsenäisyyspvänä,eikä ole perso rahan perään.Monta autoa katsastuskuntoon laittanut,tuollaisia ystäviä ei voi olla arvostamatta,mutta aina kann.yrittää kun niitä ohjeita kirjassa on,ja jollei sittenkään onnista,onkin turvauduttava ammattikorjaajan puoleen.
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

katsastettu 2.2.,mek.ruiskun vialla..

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

säädätin tyhjäkäynnin,kesti vartin(3sta kohdasta)..KÄY HIENOSTI.start pilotea piti ostaa,että sai käymään lämpimänä,sain korjaamovihjeen,että kylmäkäynn.suutin on syynä.Uusi kallis kuulema.Leima tuli ja apuaine oli tarpeen,ulosajamiseni kohdalla..Saa käymään ilmankin,kun painaa kaasua heti startt.jälkeen..Nappistartti kelpasi eikä puhettakaan avaimen puoliväliin menosta/irrallisuudesta,kun virta saadaan vaan päälle ensin virtalukosta.
* 900i combi´87 *v.. n romu ukko vei luvatta.. * 99 2d 12/82="83 *
(käyttixiä ollut lisäksi 6kpl, eka 32v.. sitten)
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Eihän tuo nyt aivan tikissä olevalle kuulosta jos pitää start pilote purkkia pitää auton lähistöllä säännöllisesti....
#1890
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

no hätä..

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

pelaa se taas ja bensamittarikin alkoi toimimaan varoitusvaloinensa,mutta syy taisi olla vuoden käyttämättömyys tankki tyhjillään..Ostohetkellä ei tiennyt,kun akkukin oli poistettu ja siirto tehtiin hinaamalla.Oli kyllä ennestään tuttu auto,mutta vain kerran lainassa..Siis auto on tarkoitettu käyttöön,ei vähät kilometrit mittarissa kaikkea kerro..
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Timppa »

forte fuel system cleaneriä pullollinen tankkiin niin koo-jetti pelaa taas kivasti. yllättävän toimiva mömmö.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Vastaa Viestiin