Vanteiden maalaus?
Vanteiden maalaus?
Onkos kenelläkään kokemusta aluvanteiden maalaamisesta?
Ajattelin maalauttaa vanteet grafiitin/tumman harmaiksi että
sais vähän uutta ilmettä. Mahtaako maalit pysyä?
Ajattelin maalauttaa vanteet grafiitin/tumman harmaiksi että
sais vähän uutta ilmettä. Mahtaako maalit pysyä?
Tietääkseni on olemassa oikein alumiinille/vastaaville seoksille oma tyyppisensä pohjamaali. Tietty jos vanteet ovat muuten hyvä kuntoiset niin eipä niitä tarvi puhallella. Vanhan pintaamaalin karhennus ja sitten vaan uusi maali päälle
. Ruiskulla tietenkin, noilla paukkupulloilla ei saa kuin tuhoa aikaseksi 


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ns. myyntivanteille tällainen käsittely, jos ittellä meinaa pitää niin suosiolla puhallus. Tämä siis oma mielipide.Frostgrey kirjoitti:Vanhan pintaamaalin karhennus ja sitten vaan uusi maali päälle. Ruiskulla tietenkin, noilla paukkupulloilla ei saa kuin tuhoa aikaseksi
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Itse maalautin vanteeni pari kesää sitten B&T Automaalaamossa Juvanmalmilla. Todella hyvää jälkeä tekivät ja väri on edelleen pinnassa.
Parista kohtaa on ihan pikkasen päässy lohkeilemaan ja jokunen kiveniskeytymä on myös ilmaantunu.
Mutta todella tyytyväinen olen ollut ja antoi tosiaan vähän uutta ilmettä
Eikä hintakaan ollut kuin 50e per kiekko ja siinä samassa korjaantuivat pikku naarmut tai kanttarijäljet...
Parista kohtaa on ihan pikkasen päässy lohkeilemaan ja jokunen kiveniskeytymä on myös ilmaantunu.
Mutta todella tyytyväinen olen ollut ja antoi tosiaan vähän uutta ilmettä

Eikä hintakaan ollut kuin 50e per kiekko ja siinä samassa korjaantuivat pikku naarmut tai kanttarijäljet...
Tosiaan aika paljon kiinni siitä missä kunnossa vanteet ovat. Jos ovat kuin "uudet" niin omasta mielestä ei mitään järkeä mennä "rikkomaan" alkuperäisiä pohjia. Maali pysyy hyvin hiotussa maalipinnassa. Eihän autoakaan maalatessa vanhaa ehjää pintaa pellille asti hiota
Mutta, jos tosiaan paljon kiveniskemia ja koloja niin kannattaa kyllä käyttää puhallettavana jossain. ja suosittelen kyllä tuota lasikuulapuhallusta, hiekka on vähän turhan rajua tollaselle alumiiniseokselle.
Tietääkö joku muuten miten aluvanteita voisi paklata? Noissa kuupan futisvanteissa on pari aika pahoo koloa mitä pitäisi tasottaa.
Voiko pohjamaalin päälle vetää ihan tavallista pakkelia ja tämän päälle pintaväri, vai onko jotain erikoiskittiä mitä voi vetää suoraan alumiinille?

Mutta, jos tosiaan paljon kiveniskemia ja koloja niin kannattaa kyllä käyttää puhallettavana jossain. ja suosittelen kyllä tuota lasikuulapuhallusta, hiekka on vähän turhan rajua tollaselle alumiiniseokselle.
Tietääkö joku muuten miten aluvanteita voisi paklata? Noissa kuupan futisvanteissa on pari aika pahoo koloa mitä pitäisi tasottaa.
Voiko pohjamaalin päälle vetää ihan tavallista pakkelia ja tämän päälle pintaväri, vai onko jotain erikoiskittiä mitä voi vetää suoraan alumiinille?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
- Paikkakunta: Nivala
Re: Vanteiden maalaus?
Maalautin mp:n mustat vanteet viime keväänä:juotila kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemusta aluvanteiden maalaamisesta?
Ajattelin maalauttaa vanteet grafiitin/tumman harmaiksi että
sais vähän uutta ilmettä. Mahtaako maalit pysyä?
http://kotisivu.dnainternet.net/japu12/honda.jpg
Pohjien tekoon meni melko paljon aikaa (maalinpoistoaine + lasikuulapuhallus), mutta jälki on tosiaan hyvä.
Periaatteessa lisätietoja löytyy täältä http://www.uutekki.com/powder/ mutta käytännössä itse asioin suoraan maalarin kanssa koska toi uutekin homma ei lähtenyt käyntiin.
Jaska
Hieman OT!!
http://www.uutekki.com/
Tuohan on ihan naapurikylässä
Sieltä näyttäisi saavan myös uretaanipuslia ja SPEC:n kytkimiä
http://www.uutekki.com/
Tuohan on ihan naapurikylässä

Sieltä näyttäisi saavan myös uretaanipuslia ja SPEC:n kytkimiä

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Parit vannesetit olen maalauttanut pulverimaalaamossa. Ensimmäiset vanteet olivat vuosia käytetyt ja niille tehtiin alustuksena puhallus (hiekalla muistaakseni..). Jarrupöly on uuniin laiton takia saatava pulverimaalauksessa täydellisesti pois. Jälki oli hyvää ja pinta kesti erittäin hyvin käyttöä eikä kiveniskuja ollut muutaman kesän käytön jälkeenkään näkyvissä.
Toissa kesänä vein samaiseen maalaamoon uudet vanteet, joissa oli lähinnä matkahuollon käyttämisen takia käyneet renkaat vanteilla. Maalamo totesi uudet vanteet puhtaiksi ja virheettömiksi ja esitti arvion, että vanteista pestään kumin asennus-sörsselit myrkyillä pois ja suoritetaan maalaus. Tämähän laski myös työn hintaa.
Tällä kertaa vanteet olivat maalauksen jälkeen todella virheettömät ja kiiltävät. Käytössä alkoi kuitenkin tulla nopeasti kiveniskemiä ( erittäin vähäisillä ja maltillisilla hiekkatieajoilla ). Lisäksi kerran talvisäilytyksen ja kerran kesällä pyörän alla ollessa, aiheutti vanteen sisällä kumia vastaan olleen maalin irtoilu renkaan tyhjentymisen. Maali kuoriutui.
Nämä vanteet menevät nyt talvella tarkastettavaksi ko. maalaamoon. Uskoisin että puhalluksen jälkeen tulos on yhtä kestävä kun aikaisemmissanikin vanteissa. Vielä jos pulverimaalivalikoimiin on tullut entistä antrasiitin omaisempia harmaita sävyjä / tai kromia, niin oikein hyvä.
Toissa kesänä vein samaiseen maalaamoon uudet vanteet, joissa oli lähinnä matkahuollon käyttämisen takia käyneet renkaat vanteilla. Maalamo totesi uudet vanteet puhtaiksi ja virheettömiksi ja esitti arvion, että vanteista pestään kumin asennus-sörsselit myrkyillä pois ja suoritetaan maalaus. Tämähän laski myös työn hintaa.
Tällä kertaa vanteet olivat maalauksen jälkeen todella virheettömät ja kiiltävät. Käytössä alkoi kuitenkin tulla nopeasti kiveniskemiä ( erittäin vähäisillä ja maltillisilla hiekkatieajoilla ). Lisäksi kerran talvisäilytyksen ja kerran kesällä pyörän alla ollessa, aiheutti vanteen sisällä kumia vastaan olleen maalin irtoilu renkaan tyhjentymisen. Maali kuoriutui.
Nämä vanteet menevät nyt talvella tarkastettavaksi ko. maalaamoon. Uskoisin että puhalluksen jälkeen tulos on yhtä kestävä kun aikaisemmissanikin vanteissa. Vielä jos pulverimaalivalikoimiin on tullut entistä antrasiitin omaisempia harmaita sävyjä / tai kromia, niin oikein hyvä.
Itellä menee myös kaksi vannesarjaa maalaukseen kyseiseen paikkaan. Palvelu oli todella mukavaa, kun sovittiin asioista. Pultteja ei kuitenkaan pysty maalaamaan. Oletko itse maalannut pultit jollain toisella keinolla vai ovatko orginaalit raudan tai ruosteen värisetpade kirjoitti:Itse maalautin vanteeni pari kesää sitten B&T Automaalaamossa Juvanmalmilla. Todella hyvää jälkeä tekivät ja väri on edelleen pinnassa.
Parista kohtaa on ihan pikkasen päässy lohkeilemaan ja jokunen kiveniskeytymä on myös ilmaantunu.
Mutta todella tyytyväinen olen ollut ja antoi tosiaan vähän uutta ilmettä
Eikä hintakaan ollut kuin 50e per kiekko ja siinä samassa korjaantuivat pikku naarmut tai kanttarijäljet...

-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
Millaista hintaluokkaa tuollaiset operaatiot kustantaa?
Urkki kirjoitti:Parit vannesetit olen maalauttanut pulverimaalaamossa. Ensimmäiset vanteet olivat vuosia käytetyt ja niille tehtiin alustuksena puhallus (hiekalla muistaakseni..). Jarrupöly on uuniin laiton takia saatava pulverimaalauksessa täydellisesti pois. Jälki oli hyvää ja pinta kesti erittäin hyvin käyttöä eikä kiveniskuja ollut muutaman kesän käytön jälkeenkään näkyvissä.
Toissa kesänä vein samaiseen maalaamoon uudet vanteet, joissa oli lähinnä matkahuollon käyttämisen takia käyneet renkaat vanteilla. Maalamo totesi uudet vanteet puhtaiksi ja virheettömiksi ja esitti arvion, että vanteista pestään kumin asennus-sörsselit myrkyillä pois ja suoritetaan maalaus. Tämähän laski myös työn hintaa.
Tällä kertaa vanteet olivat maalauksen jälkeen todella virheettömät ja kiiltävät. Käytössä alkoi kuitenkin tulla nopeasti kiveniskemiä ( erittäin vähäisillä ja maltillisilla hiekkatieajoilla ). Lisäksi kerran talvisäilytyksen ja kerran kesällä pyörän alla ollessa, aiheutti vanteen sisällä kumia vastaan olleen maalin irtoilu renkaan tyhjentymisen. Maali kuoriutui.
Nämä vanteet menevät nyt talvella tarkastettavaksi ko. maalaamoon. Uskoisin että puhalluksen jälkeen tulos on yhtä kestävä kun aikaisemmissanikin vanteissa. Vielä jos pulverimaalivalikoimiin on tullut entistä antrasiitin omaisempia harmaita sävyjä / tai kromia, niin oikein hyvä.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Ekat maalatut oli vajaa kymmenen vuotta vanhat ja ne puhallettiin. Muistikuvana, että markoissa 500-700. Tuoreemmista piti tulla hyvät ilman puhallustakin ja näppärä eurohinta 100 per setti.
Tällä viikolla muuten tajusin, että alkaa olla kiire jos tänä talvena meinaa "korjauttaa" maalit. Alkaa nimittäin joillain hurjilla olla jo kesärenkaita alla?!?!?
Tällä viikolla muuten tajusin, että alkaa olla kiire jos tänä talvena meinaa "korjauttaa" maalit. Alkaa nimittäin joillain hurjilla olla jo kesärenkaita alla?!?!?
