No niin, Maptun on sitten vihdoin ja viimein pikkuhiljaa saamassa oman pakoputkistomallistonsa markkinoille.
Kyselin tänään (6.2.) asiaa Maptunin Fredrikiltä ja hän vastasi seuraavasti:
Fredrik / Maptun kirjoitti:Hi!
The exhaust system will soon be ready for sale..
It has been taken much more time than I though..
Jos on hommaamassa 3" putkea Saabiinsa, niin suosittelisin hommaamaan Maptunilta. Laatu ja materiaali on parempaa kuin JT:llä, ja myös todennäköisesti halvempaa kuin Ferritalla.
Joo, siit oli joku aika sitte puhettä täällä ja hintakin sille oli...mutta en muista paljonko, mutta PALJON se oli (15000sek??)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jos haluaa kohtuu hintaisen rosteri/happosen putken niin amw tekee mittatailauksena. En muista tarkkaa hintaa, mutta alle tuon jok tap.
Ehkä paras vaihtoehto on ostaa JT:n downpipe (rosteri) ja teettää muu osa mistä haluaa.
En muista kenen pönttöjä AMW käytti, mutta sekin selviää kysymällä.
Tässä kuva kaverin pizzan AMW putkesta.
AMW ostaa meitin putiikista voi rosteritavarat, eli putkee ja osaa olis halavalla saatavilla huru mykke, saisin varmaan taivuttimenkin eli vain katti + pöntöt uupuu, niin ja tietotaito tehdä
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Itselläni on teossa (siis teetän) 3 tuuman alkukäyrä, mutta tulee kylläkin ihan mustasta raudasta.
Miten muuten tuo rosterin ja hapokkaan lämpölaajeneminen tekee turbon laipoille. tunnetusthan rosterin ja hapokkaan lämpölaajeneminen on hiukan rajumpaa kuin esim. turbossa olevan valuraudan.
PS. kai sitä jotakin muutakin 3 tuumaista sinne alustaan löytyy tulevaisuudessa.....
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
3" rosteria vaan ja paljon puikkoja ja harjottelemaan.
Itellä valmistumassa turbon kyljestä keski pöntöön 3" rosteria ja loppu tod. näköisesti jää vakioksi, ettei tule ulkoisia muutoksia.
Oon tehny ite turbon laipan ja kohta hitsailee palikat kiinni, "akku putken" ekä kurvi on sisäslä 3" pitäs ainakin pakokaasun kavereinee mahtua menemään, mut ens talvena täytyy rakentaa taas uus putki ku laitan isomman ahtimen.
Muuttuko muuten ne äänet turbo satkussa kuinka paljon ku laittaa sen alun 3" ja ottaa sen pitkän ja ohuen äänen vaimentimen pois sieltä. Ja tietenkin vaihtaa sen toisen pönton parempaan.
Hmm...Pikkasen lähteny Maptunin rosteripakoputkista juttu offtopicics...
Koitetaan pysyy siinä aiheessa ja jos VR:n kiskot kiinnostaa niin laittakaa OT-osaan uus threadi siitä, eiks jee