Maptunin rosteripakoputket

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Maptunin rosteripakoputket

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No niin, Maptun on sitten vihdoin ja viimein pikkuhiljaa saamassa oman pakoputkistomallistonsa markkinoille.

Kyselin tänään (6.2.) asiaa Maptunin Fredrikiltä ja hän vastasi seuraavasti:
Fredrik / Maptun kirjoitti:Hi!

The exhaust system will soon be ready for sale..
It has been taken much more time than I though..
Jos on hommaamassa 3" putkea Saabiinsa, niin suosittelisin hommaamaan Maptunilta. Laatu ja materiaali on parempaa kuin JT:llä, ja myös todennäköisesti halvempaa kuin Ferritalla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Joo, siit oli joku aika sitte puhettä täällä ja hintakin sille oli...mutta en muista paljonko, mutta PALJON se oli (15000sek??)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

huh, kyllä on suolasen hintanen setti, kun ei sekään kuitenkaan ikuinen ole... 8O

Tollahan saa kaks JT:n putkistoa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jos haluaa kohtuu hintaisen rosteri/happosen putken niin amw tekee mittatailauksena. En muista tarkkaa hintaa, mutta alle tuon jok tap.
Ehkä paras vaihtoehto on ostaa JT:n downpipe (rosteri) ja teettää muu osa mistä haluaa.
En muista kenen pönttöjä AMW käytti, mutta sekin selviää kysymällä.
Tässä kuva kaverin pizzan AMW putkesta.
Kuva
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

AMW ostaa meitin putiikista voi rosteritavarat, eli putkee ja osaa olis halavalla saatavilla huru mykke, saisin varmaan taivuttimenkin eli vain katti + pöntöt uupuu, niin ja tietotaito tehdä :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

harjotus tekee mestarin ja varmaan jo 20 harjotusputken jälkeen vois alkaa onnitumaan. :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ainahan sitä pitää yrittää..

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Itselläni on teossa (siis teetän) 3 tuuman alkukäyrä, mutta tulee kylläkin ihan mustasta raudasta.

Miten muuten tuo rosterin ja hapokkaan lämpölaajeneminen tekee turbon laipoille. tunnetusthan rosterin ja hapokkaan lämpölaajeneminen on hiukan rajumpaa kuin esim. turbossa olevan valuraudan.

PS. kai sitä jotakin muutakin 3 tuumaista sinne alustaan löytyy tulevaisuudessa.....
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

3" rosteria vaan ja paljon puikkoja ja harjottelemaan.

Itellä valmistumassa turbon kyljestä keski pöntöön 3" rosteria ja loppu tod. näköisesti jää vakioksi, ettei tule ulkoisia muutoksia.

Oon tehny ite turbon laipan ja kohta hitsailee palikat kiinni, "akku putken" ekä kurvi on sisäslä 3" pitäs ainakin pakokaasun kavereinee mahtua menemään, mut ens talvena täytyy rakentaa taas uus putki ku laitan isomman ahtimen.

Muuttuko muuten ne äänet turbo satkussa kuinka paljon ku laittaa sen alun 3" ja ottaa sen pitkän ja ohuen äänen vaimentimen pois sieltä. Ja tietenkin vaihtaa sen toisen pönton parempaan.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hmm...Pikkasen lähteny Maptunin rosteripakoputkista juttu offtopicics...
Koitetaan pysyy siinä aiheessa ja jos VR:n kiskot kiinnostaa niin laittakaa OT-osaan uus threadi siitä, eiks jee :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kiskokeskustelu jatkuu OT:n puolella
"lämpötilan vaikutus kiskojen pituuteen" otsikon alla.
#1730
500whp.net member
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jokos on jollain Maptunen rosteriputki 9-5:n alla? Kiinnostaisi kovasti miten se istuu, lambdan anturit, pakokaasupäästöt, ääni, kestävyys, jne?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin