sentronic ja viritys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

sentronic ja viritys

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Hei!
Tulossa 9-5 Aero Wagon Sentronic-vaihteistolla.
Jos sinulla on kokemuksia tälläisen yhdistelmän virittämisestä, voisitko ystävällisesti kertoa.
Viritys olisi Hirschin 280 hv 400 Nm, ECM Trionic T7, intercooler, intake pipe, air filter set plus avarrettu apkoputkisto.
Kiitos!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Onneksi olkoon hankinnastasi!

Saako kysyä, paljonko tuollainen virityssetti maksaa :?: :?: :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

5000 E töineen ja muutoskatsastuksineen valtuutetulla tekijällä.
Muutoskatsastustahan ei käytännössä tarvita, koska tehon lisäys ei ylitä 20%, mutta teetän sen siksi, että saan viralliset tiedot heti uutena rekisteriviranomaiselle.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

OHO :!: Olis luullut, että Hirschin setti maksaa enemmän :!: Paljonkohan toi 305 hv:n setti sitten maksaa :?: :?: :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

No, se minua ensin kiinnostikin. Nykyinen auto kun on MY2001 9-5 Aero Sedan manuaalivaihteistolla, ja siinä Nordicin 280 hv ja 410 Nm plus avarrettu pakoputkisto viritys. Tästä nykyisestä sen verran, että on kyllä vakio-Aeroa virkumpi, mutta varsinainen vääntö alkaa välillä 2500-3000 rpm. Nyt sitten haluan Sentronicin ja korimalli vaihtuu wagoniin.

Sitä 305 hv ja 440 Nm manuaalivaihteistoon ja 400 Nm automaattivaihteistoon ei toimiteta kuin "täyspakettina", eli siinä on sitten moottorin lisäksi muutoksia alustassa, jarruissa, ohjaamon kuoseissa ja korissa - kaikki nämä vielä vakio-Aerosta muutettuna. Lisäksi sen turboahdin on vaihdettu ja muutakin lisäsälää. Tälläiset ehdot ladottiin pöytään. Hinta onkin sitten Aero + 30 000 euroa. Että silleen...

Kuitenkin väännössä joutuu tyytymään - automaatin valitessaan - samaan 400 Nm:iin kuin tuossa kesymmässä virityksessä. Lisäksi sitkeysarvojen erot ovat varsin marginaalisia (ks. http://www.hirsch-performance.com/pdf/9 ... dified.pdf). Minulle riittää mennen tullen vakio-Aeron ulkonäkö, ohjaamo ja alusta.

Uudelta autolta odotan paljon - nykyinen Aerokin täytti oikeastaan kaikki toiveet. Tilaa (wagon) tulee lisää, takuu pitenee 2:een vuoteen (nykyisessä ei ollut vikoja; tosin mittaristo vaihdettiin, kun ABS-valo ei palanut checking-vaiheessa). Ennen kaikkea odotan innolla Sentronic plus Hirsch yhdistelmää. Tulossa pitäisi olla hauskaa ja vaivatonta ajoa sujuvasti toimivalla automaatilla, ja jalkoihin ei tiellä jää noiden Hirschin speksien valossa. Käsittääkseni myös vääntö lähtee ratkaisevasti alempaa kuin nykyisessä autossa.
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

pulkkane kirjoitti:
Kuitenkin väännössä joutuu tyytymään - automaatin valitessaan - samaan 400 Nm:iin kuin tuossa kesymmässä virityksessä. Lisäksi sitkeysarvojen erot ovat varsin marginaalisia (ks. http://www.hirsch-performance.com/pdf/9 ... dified.pdf). Minulle riittää mennen tullen vakio-Aeron ulkonäkö, ohjaamo ja alusta.
Miksi ei tuo PDF -linkki toimi mulla :?: :?: :?: ( Byäääää...!!!)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saabisti2 kirjoitti: Miksi ei tuo PDF -linkki toimi mulla :?: :?: :?: ( Byäääää...!!!)
Linkin perässä on roskaa, kokeiles tätä
http://www.hirsch-performance.com/pdf/9 ... dified.pdf
#1730
500whp.net member
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

hirsch-linkki

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Se johtuu varmaan .pdf-sivusta. Ota http://www.hirsch-performance.com. Sitten valitse oikealta Saab 9-5. Sitten tekstin Saab 9-5 2.3 Aero, MY2002, step two/three conversion. Sitten näetkin jo Technical details, ja alaosassa on .pdf-linkki, josta Adobe Acrobat -ohjelmalla saat vielä esitteen, jossa on tarkempaa tietoa näistä paketeista.

Speksit pitäisi olla samat, vaikka tuossa MY onkin 2002.
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

No nyt rupes toimimaan....: Olipas käppyrät komeeta luettavaa ! Tuohan se Wagoni sitten näytille, kun saat sen ( esim. syyskokoukseen ) ! :wink:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vastaa Viestiin