Kannentiiviste vuotaa!
Kannentiiviste vuotaa!
Terve,
kävin eilen saabin pikahuollossa. Pyysin
heitä tarkistamaan pienen öljyvuodon jonka huomasin
öljynvaihdon yhteydessä. Noh, kaveri soitti ja ilmoitti, että kannentiiviste vuotaa öljyä ulos jostain jakopää alueelta.
Eli auto on orkkis 9-3 Aero -00/01 noin 70tkm ajettu.
Kyllä nämä Saabit on kivoja autoja.. sillä noin vuosi sitten teetin saman
rempan mun edelliseen 900T -97 (120tkm ajettu).
Seuraavakasi varmasti pamahtaa sytkäboksi ja tietenkin ajossa, jotta tulis pahimmat vauriot. Taidanpa koputtaa puuta...
On se niin kivaa, kun auto brakaa aina silloin kun on suunnitellut
virittämistä.
Asia on kuitenkin niin, että minä meinaan virittää sitä kohtuullisesti
(lähemmäs 300hv).
Eli kannattaako autoon tehdä samalla jotain pieniä parannuksia viriä ajatellen. Onko ehdotuksia? Onko esim. vahvempia kannentiivisteitä olemassa autooni?
T. PP
kävin eilen saabin pikahuollossa. Pyysin
heitä tarkistamaan pienen öljyvuodon jonka huomasin
öljynvaihdon yhteydessä. Noh, kaveri soitti ja ilmoitti, että kannentiiviste vuotaa öljyä ulos jostain jakopää alueelta.
Eli auto on orkkis 9-3 Aero -00/01 noin 70tkm ajettu.
Kyllä nämä Saabit on kivoja autoja.. sillä noin vuosi sitten teetin saman
rempan mun edelliseen 900T -97 (120tkm ajettu).
Seuraavakasi varmasti pamahtaa sytkäboksi ja tietenkin ajossa, jotta tulis pahimmat vauriot. Taidanpa koputtaa puuta...
On se niin kivaa, kun auto brakaa aina silloin kun on suunnitellut
virittämistä.
Asia on kuitenkin niin, että minä meinaan virittää sitä kohtuullisesti
(lähemmäs 300hv).
Eli kannattaako autoon tehdä samalla jotain pieniä parannuksia viriä ajatellen. Onko ehdotuksia? Onko esim. vahvempia kannentiivisteitä olemassa autooni?
T. PP
Ihan orggispahvillä pärjää, mutta tuo vuotamisongelma johtuu ilmeisesti siitä, että kannenpultit löystyvät tai ovat jääneet jo tehtaalla löysälle ja ne pitäisi kiristää ajoissa ennen kuin alkavat vuotamaan.
Autosi kuuluu sytkäkasetin takuukampanjan piiriin, joten jos se poksahtaa ajossa, niin kaikki vauriot menee takuuseen...
Eski
Autosi kuuluu sytkäkasetin takuukampanjan piiriin, joten jos se poksahtaa ajossa, niin kaikki vauriot menee takuuseen...
Eski
Itseasiassa selvittelin mäntien vaihtoa, mutta silloin pitäisi avata koneen "alapää" ja sellaiseen en tällä kertaa rupea. Eiköhän ne Trionic seiskan männät sen max. 300hv kestä ja jos ei, niin sitten vaihtoon.KARELPA kirjoitti:Jos on Trionic 7 niin männät vaihtoon ensiksi. Trionic 5 kestää kyllä 300 hv:ta
Kiva kuulla, että autoni kuuluu sytkäboksien takuun piiriin.
Kiitos infosta!
T.PP
Tuo voi tulla aika kalliiiksi
Pahimmassa tapauksessa kuten velipojalla kävi n. 280hv virityksillä.
-mäntä murusiksi
-1:s sylinteri naarmuille
-kansi paskana
Tälle tuleekin sitten helposti vähintään 1.5k€ euron remontti. Se mäntien vaihto alakautta on aika simppeli temppu, öljypohja ja pois ja uudet männät ja kiertokangen laakerit paikalleen ja se on siinä!
Itse vaihdan omaan 2.3t:hen tonnarin (B234) männät ensi keväänä ja sitten uskallan ilman jännä kakkaa vedättää radallakin n.300hv tehoilla
Onhan noita T7 ajettu yli 300hv tehoillakin, mutta itseä ainakin hirvittäisi ajatus että saisi aina pelätä kun hieman polkasee, että olikohan tämä se viimeinen
Tämähän on sitten vain henk.koht mielipide

Pahimmassa tapauksessa kuten velipojalla kävi n. 280hv virityksillä.
-mäntä murusiksi
-1:s sylinteri naarmuille
-kansi paskana
Tälle tuleekin sitten helposti vähintään 1.5k€ euron remontti. Se mäntien vaihto alakautta on aika simppeli temppu, öljypohja ja pois ja uudet männät ja kiertokangen laakerit paikalleen ja se on siinä!
Itse vaihdan omaan 2.3t:hen tonnarin (B234) männät ensi keväänä ja sitten uskallan ilman jännä kakkaa vedättää radallakin n.300hv tehoilla

Onhan noita T7 ajettu yli 300hv tehoillakin, mutta itseä ainakin hirvittäisi ajatus että saisi aina pelätä kun hieman polkasee, että olikohan tämä se viimeinen

Tämähän on sitten vain henk.koht mielipide

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Kannentiiviste vuotaa!
Tietämättömänä kyselen että mitäs kaikkia vaurioita voi aiheuttaa jos sytkäpoksi pamahtaa ajossa ? Nimimerkillä : Ei takuun piirissä.PP kirjoitti:Seuraavakasi varmasti pamahtaa sytkäboksi ja tietenkin ajossa, jotta tulis pahimmat vauriot. Taidanpa koputtaa puuta...

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752