Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tällainen topikki ois tosi hyvä, niin viriä halajavat tiedettäis mitä milläkin stegellä ja tuohen kulutuksella on ihmiset saanu minkäkin verran suorituskykyä aikaan.

Eli jos jokainen laittaisi mittaamansa kiihdytysarvon 0-100km/h sekä millä kokoonpanolla luku on tullut. Nyt pääsette elvistelemään :lol:
Erityisen kiinnostunut olisin automaatti kokoonpanoista, koska itselläni sellainen on. Lähtökohtaiset kiihdytysarvot löytyvät täältä:

http://www.saabcentral.com/features/gm9 ... 1997_3.php

Itselläni tuon mukaan aika olisi 8.1s ja olen juuri Maptun Steg 1:stä tilaamassa. Kesällä saatan innostua jo Steg 3:een :D

Kiitos paljon ketkä tietoa haluatte laittaa!
Viimeksi muokannut saapasi, Pe Touko 19, 2006 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tuo 0-100km/h taitaa olla se kaikista huonoin aika mitata.
Järkevämpää on mitata esim 80-120, 60-140 tms.
Etuvetoinen ahdettu auto sutii sen minkä ehtii kun lähetetään nollasta revittämään eikä se välttämättä kerro auton suorituskyvystä juurikaan mitään koska niin monta muuta tekijää puuttuu peliin (pito jne) ja siinä samalla loota ja muu voimansiirto tykkää tosi hyvää : o
Sen sijaan kunnolla vauhtiin päästyään alkaa todella tapahtumaan :)
Toki noita 0-100 km/h voi mitata mutta tuo tilanne on todellisuudessa aika harvinainen.."Todellisempi" tilanne on juuri nuo eri ohituskiihtyvyydet jne...

Noh tämä taas oma mielipiteeni :roll:
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Oon Paden kanssa samaa mieltä et ei nää etuvetojen 0-100km/h kiihdytykset oo mitää kovin järkeviä varsinkaan voimansiirron kannalta, saatika että saatais jotai päätähuimaavia suoritusarvoja..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tuon voimansiirron osalta olette molemmat ihan oikeassa ettei paikaltaan lähettäminen ole tietenkään kestävyyden kannalta se viisain vaihtoehto. Ja on myös toki fixumpaa mitata noita 60-> ja 80-> lukuja. Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema. Ja kuitenkaan viripalikkaa ei ehkä päälähtöisesti asenneta parantamaan juuri turvallisia ohituksia. Se tietenkin tuo mukanaan myös sitä ja se on erittäin hyvä asia liikenneturvallisuuden osalta.

Kaikki on kuitenkin ihan varmasti ekan stegen saatuaan heti ollut mittaamassa tuloksia ja uudestaan kovemman setin saatuaan. Joten sitä tässä vaan olen kiinnostuneena liikkeellä.
En yllytä ketään polkemaan autoansa, mutta se/ne/kaikki jotka ovat sen jo tehneet olisin kovin kiinnostunut katsomaan mitä kelloihinne olette saanet. kiitän.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

siinä 7 sekunnin paikkeilla pyörii...
hiukan vaikea arvioida kun tahtoo tyhjää siinä vielä lyödä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

saapasi kirjoitti: Ja kuitenkaan viripalikkaa ei ehkä päälähtöisesti asenneta parantamaan juuri turvallisia ohituksia.
Jaa ei vai 8O . Jos vaihdetaan toi turvallinen sana nopeaan niin siinähän se syy on :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

saapasi kirjoitti:Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema.
Kirjotanko noin vanhan oloisesti että epäillään jo yli kolmekymppiseks :D Siistii 8)
No toki saa käydä mittaamassa ihan mitä arvoja tahansa : )
Henk.kohtasesti (vaikka alle kolmekymppinen olenkin ;) ) niin olen todennut kuitenkin että huomattavasti järkevämpiä ovat juuri nuo ohituskiihtyvyydet.
Ja virityksillä yleensä juuri noihin aikoihin alkaa parannuksia syntyä, eikä välttämättä tuohon 0-100...
Ja sitäpaitsi jos tuosta "kisailusta" halutaan puhua, niin enemmän kisoja mulla on syntynyt nimenomaan vauhdissa, motarilla jne, kuin liikennevaloista :)

Viggenille ilmoitetaan vakiona muistaakseni 6,7s 0-100 km/h ja ehkä siitä on jokunen sadasosa pudonnut nykyisillä palikoilla : )
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos päätarkoituksena on saada nollasta-sataan raketti, niin turbo-saab ei ole ollenkaan järkevä aihio sellaiseen touhuun.

9-5 Aero Hirschin 305 hv versio on muuten ollut 0-100 mittauksissa nopeampi automaattivaihteisena kuin manuaalina.

Eski
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

saapasi kirjoitti:Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema. Ja kuitenkaan viripalikkaa ei ehkä päälähtöisesti asenneta parantamaan juuri turvallisia ohituksia.
Liikennevaloihin riittää 0-50 suorituskyky, tai jos on kylän ainoat valot (tosin siinä tapauksessa tuskin on kahta kaistaa rinnakkain), niin sitten ehkä tarvitaan kiihtyvyyttä pidemmälle. Kyllä mä luulen, että täällä siviiliautoilu puolella viripalikat on vain sitä varten, että parannetaan lisää Saabin jo ennestään loistavaa ohituskiihtyvyyttä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

0-100km/h mittauksia en ole tehnyt mutta kaipa virien myötä ajat on huonontuneet - sutii vaan entistä enemmän. Vakio Aeroon verrattuna kyllä lähtee paremmin, mutta siinä ero tuleekin alustasta ja renkaista.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Steg 3:lla, kun lähestytään 300hp rajapyykkiä, niin alkaa tulemaan jo sellaista ongelmaa talvirenkailla (sekä "kapeilla" kesärenkailla), vaikka alla olisi kuiva plussakelin asvaltti, niin silti sutii ykkösen ja kakkosen päästä päähän, jo pelkkästään poljinta enemmän painamalla, joten moottorin virittelyllä etuvetoisessa ei ole enää juurikaan merkitystä 0-100 aikaan yli 300hp:n kokoonpanolla vakiorenkaiden pidolla.. varsinkin kun tuo kakkonen yltää uudemmissa saappaissa noin 110km/h vauhtiin - sutien. :roll:

eli jos haluaa parantaa 0-100km/h aikaa, niin mittauksia pitää suorittaa pitävemmillä lämmitetyillä kesärenkailla, pitävämmällä asfaltilla, vaihdelaatikkoa rääkkäämällä (survoo nopeammin kakkosta..) sekä tietysti harjoittelulla.. :wink:


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jos sitä 0-100 aikaa haluaa pelkästään parantaa, niin paras lääke lienee
raju painon pudotus, alustan kodikseen laitto ja kunnon gummit.
#1730
500whp.net member
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Hook kirjoitti:Steg 3:lla, kun lähestytään 300hp rajapyykkiä, niin alkaa tulemaan jo sellaista ongelmaa talvirenkailla (sekä "kapeilla" kesärenkailla), vaikka alla olisi kuiva plussakelin asvaltti, niin silti sutii ykkösen ja kakkosen päästä päähän, jo pelkkästään poljinta enemmän painamalla, joten moottorin virittelyllä etuvetoisessa ei ole enää juurikaan merkitystä 0-100 aikaan yli 300hp:n kokoonpanolla vakiorenkaiden pidolla..
Tonnari tekee tuota vakiokoneella (2.3T 200/323), parannetulla alustalla (H&R + Bilstein ja puslat jne timmissä) ja uusilla Continentalin 195/65 nastarenkailla, ja tietysti kuivalla asfaltilla niinkuin puhe oli :)

Siihen mitään stegiä tartte :lol:
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Täällä Oulun alueella tulee taas tosi harvoin noita moottoritiekisoja kenenkään kans jos SEPAa ei lasketa mukaan. :lol: Enemmän täällä saisi kisailla liikennevaloista. Eli siksi itellä vähän vistottaa laitella kovin isoa ahdinta koska sitten ei kyllä kerkee liikennevaloista mukaan. En nyt tietenkään meinaa että liikennevaloista 0-100 asti kisaillaan mut vaikka 0-70... :roll:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Liikennevalokisoihin takapumppujen paikale harjateräksen pätkät niin alkaa pärjäämään.

Joo, ennen puslia meitsin Sinikka keuli ja suttas ihan vakiona kakkosella pelkällä kaasulla. Jäykempää pumppua ja puslaa kehiin niin ei suttaa piristettynäkään.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin