Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?
Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?
Tällainen topikki ois tosi hyvä, niin viriä halajavat tiedettäis mitä milläkin stegellä ja tuohen kulutuksella on ihmiset saanu minkäkin verran suorituskykyä aikaan.
Eli jos jokainen laittaisi mittaamansa kiihdytysarvon 0-100km/h sekä millä kokoonpanolla luku on tullut. Nyt pääsette elvistelemään
Erityisen kiinnostunut olisin automaatti kokoonpanoista, koska itselläni sellainen on. Lähtökohtaiset kiihdytysarvot löytyvät täältä:
http://www.saabcentral.com/features/gm9 ... 1997_3.php
Itselläni tuon mukaan aika olisi 8.1s ja olen juuri Maptun Steg 1:stä tilaamassa. Kesällä saatan innostua jo Steg 3:een
Kiitos paljon ketkä tietoa haluatte laittaa!
Eli jos jokainen laittaisi mittaamansa kiihdytysarvon 0-100km/h sekä millä kokoonpanolla luku on tullut. Nyt pääsette elvistelemään
Erityisen kiinnostunut olisin automaatti kokoonpanoista, koska itselläni sellainen on. Lähtökohtaiset kiihdytysarvot löytyvät täältä:
http://www.saabcentral.com/features/gm9 ... 1997_3.php
Itselläni tuon mukaan aika olisi 8.1s ja olen juuri Maptun Steg 1:stä tilaamassa. Kesällä saatan innostua jo Steg 3:een
Kiitos paljon ketkä tietoa haluatte laittaa!
Viimeksi muokannut saapasi, Pe Touko 19, 2006 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo 0-100km/h taitaa olla se kaikista huonoin aika mitata.
Järkevämpää on mitata esim 80-120, 60-140 tms.
Etuvetoinen ahdettu auto sutii sen minkä ehtii kun lähetetään nollasta revittämään eikä se välttämättä kerro auton suorituskyvystä juurikaan mitään koska niin monta muuta tekijää puuttuu peliin (pito jne) ja siinä samalla loota ja muu voimansiirto tykkää tosi hyvää : o
Sen sijaan kunnolla vauhtiin päästyään alkaa todella tapahtumaan
Toki noita 0-100 km/h voi mitata mutta tuo tilanne on todellisuudessa aika harvinainen.."Todellisempi" tilanne on juuri nuo eri ohituskiihtyvyydet jne...
Noh tämä taas oma mielipiteeni
Järkevämpää on mitata esim 80-120, 60-140 tms.
Etuvetoinen ahdettu auto sutii sen minkä ehtii kun lähetetään nollasta revittämään eikä se välttämättä kerro auton suorituskyvystä juurikaan mitään koska niin monta muuta tekijää puuttuu peliin (pito jne) ja siinä samalla loota ja muu voimansiirto tykkää tosi hyvää : o
Sen sijaan kunnolla vauhtiin päästyään alkaa todella tapahtumaan
Toki noita 0-100 km/h voi mitata mutta tuo tilanne on todellisuudessa aika harvinainen.."Todellisempi" tilanne on juuri nuo eri ohituskiihtyvyydet jne...
Noh tämä taas oma mielipiteeni
Oon Paden kanssa samaa mieltä et ei nää etuvetojen 0-100km/h kiihdytykset oo mitää kovin järkeviä varsinkaan voimansiirron kannalta, saatika että saatais jotai päätähuimaavia suoritusarvoja..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Tuon voimansiirron osalta olette molemmat ihan oikeassa ettei paikaltaan lähettäminen ole tietenkään kestävyyden kannalta se viisain vaihtoehto. Ja on myös toki fixumpaa mitata noita 60-> ja 80-> lukuja. Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema. Ja kuitenkaan viripalikkaa ei ehkä päälähtöisesti asenneta parantamaan juuri turvallisia ohituksia. Se tietenkin tuo mukanaan myös sitä ja se on erittäin hyvä asia liikenneturvallisuuden osalta.
Kaikki on kuitenkin ihan varmasti ekan stegen saatuaan heti ollut mittaamassa tuloksia ja uudestaan kovemman setin saatuaan. Joten sitä tässä vaan olen kiinnostuneena liikkeellä.
En yllytä ketään polkemaan autoansa, mutta se/ne/kaikki jotka ovat sen jo tehneet olisin kovin kiinnostunut katsomaan mitä kelloihinne olette saanet. kiitän.
Kaikki on kuitenkin ihan varmasti ekan stegen saatuaan heti ollut mittaamassa tuloksia ja uudestaan kovemman setin saatuaan. Joten sitä tässä vaan olen kiinnostuneena liikkeellä.
En yllytä ketään polkemaan autoansa, mutta se/ne/kaikki jotka ovat sen jo tehneet olisin kovin kiinnostunut katsomaan mitä kelloihinne olette saanet. kiitän.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Jaa ei vai . Jos vaihdetaan toi turvallinen sana nopeaan niin siinähän se syy onsaapasi kirjoitti: Ja kuitenkaan viripalikkaa ei ehkä päälähtöisesti asenneta parantamaan juuri turvallisia ohituksia.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kirjotanko noin vanhan oloisesti että epäillään jo yli kolmekymppiseks Siistiisaapasi kirjoitti:Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema.
No toki saa käydä mittaamassa ihan mitä arvoja tahansa : )
Henk.kohtasesti (vaikka alle kolmekymppinen olenkin ) niin olen todennut kuitenkin että huomattavasti järkevämpiä ovat juuri nuo ohituskiihtyvyydet.
Ja virityksillä yleensä juuri noihin aikoihin alkaa parannuksia syntyä, eikä välttämättä tuohon 0-100...
Ja sitäpaitsi jos tuosta "kisailusta" halutaan puhua, niin enemmän kisoja mulla on syntynyt nimenomaan vauhdissa, motarilla jne, kuin liikennevaloista
Viggenille ilmoitetaan vakiona muistaakseni 6,7s 0-100 km/h ja ehkä siitä on jokunen sadasosa pudonnut nykyisillä palikoilla : )
Liikennevaloihin riittää 0-50 suorituskyky, tai jos on kylän ainoat valot (tosin siinä tapauksessa tuskin on kahta kaistaa rinnakkain), niin sitten ehkä tarvitaan kiihtyvyyttä pidemmälle. Kyllä mä luulen, että täällä siviiliautoilu puolella viripalikat on vain sitä varten, että parannetaan lisää Saabin jo ennestään loistavaa ohituskiihtyvyyttä.saapasi kirjoitti:Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema. Ja kuitenkaan viripalikkaa ei ehkä päälähtöisesti asenneta parantamaan juuri turvallisia ohituksia.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
0-100km/h mittauksia en ole tehnyt mutta kaipa virien myötä ajat on huonontuneet - sutii vaan entistä enemmän. Vakio Aeroon verrattuna kyllä lähtee paremmin, mutta siinä ero tuleekin alustasta ja renkaista.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Steg 3:lla, kun lähestytään 300hp rajapyykkiä, niin alkaa tulemaan jo sellaista ongelmaa talvirenkailla (sekä "kapeilla" kesärenkailla), vaikka alla olisi kuiva plussakelin asvaltti, niin silti sutii ykkösen ja kakkosen päästä päähän, jo pelkkästään poljinta enemmän painamalla, joten moottorin virittelyllä etuvetoisessa ei ole enää juurikaan merkitystä 0-100 aikaan yli 300hp:n kokoonpanolla vakiorenkaiden pidolla.. varsinkin kun tuo kakkonen yltää uudemmissa saappaissa noin 110km/h vauhtiin - sutien.
eli jos haluaa parantaa 0-100km/h aikaa, niin mittauksia pitää suorittaa pitävemmillä lämmitetyillä kesärenkailla, pitävämmällä asfaltilla, vaihdelaatikkoa rääkkäämällä (survoo nopeammin kakkosta..) sekä tietysti harjoittelulla..
Hook
eli jos haluaa parantaa 0-100km/h aikaa, niin mittauksia pitää suorittaa pitävemmillä lämmitetyillä kesärenkailla, pitävämmällä asfaltilla, vaihdelaatikkoa rääkkäämällä (survoo nopeammin kakkosta..) sekä tietysti harjoittelulla..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tonnari tekee tuota vakiokoneella (2.3T 200/323), parannetulla alustalla (H&R + Bilstein ja puslat jne timmissä) ja uusilla Continentalin 195/65 nastarenkailla, ja tietysti kuivalla asfaltilla niinkuin puhe oliHook kirjoitti:Steg 3:lla, kun lähestytään 300hp rajapyykkiä, niin alkaa tulemaan jo sellaista ongelmaa talvirenkailla (sekä "kapeilla" kesärenkailla), vaikka alla olisi kuiva plussakelin asvaltti, niin silti sutii ykkösen ja kakkosen päästä päähän, jo pelkkästään poljinta enemmän painamalla, joten moottorin virittelyllä etuvetoisessa ei ole enää juurikaan merkitystä 0-100 aikaan yli 300hp:n kokoonpanolla vakiorenkaiden pidolla..
Siihen mitään stegiä tartte
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Täällä Oulun alueella tulee taas tosi harvoin noita moottoritiekisoja kenenkään kans jos SEPAa ei lasketa mukaan. Enemmän täällä saisi kisailla liikennevaloista. Eli siksi itellä vähän vistottaa laitella kovin isoa ahdinta koska sitten ei kyllä kerkee liikennevaloista mukaan. En nyt tietenkään meinaa että liikennevaloista 0-100 asti kisaillaan mut vaikka 0-70...
Liikennevalokisoihin takapumppujen paikale harjateräksen pätkät niin alkaa pärjäämään.
Joo, ennen puslia meitsin Sinikka keuli ja suttas ihan vakiona kakkosella pelkällä kaasulla. Jäykempää pumppua ja puslaa kehiin niin ei suttaa piristettynäkään.
Joo, ennen puslia meitsin Sinikka keuli ja suttas ihan vakiona kakkosella pelkällä kaasulla. Jäykempää pumppua ja puslaa kehiin niin ei suttaa piristettynäkään.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11