Pientä puunaamista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Pientä puunaamista

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Olettaas että mulla olis jo se Turbo Saabbi :D

Niin mitäs pidättä seuraavista lisäyksistä:

1. 900 88'-93' AP Racing brake kit £1,495.
2. Clear side repeaters £12.10
3. 900 79'-93' AP Racing Cerametalic Paddle Clutch £163.05
4. 900 & 9000 to 93' Balance Shaft Repair Kit £229.
5. 900 & 9000 to 93' B202 Timing Chain Transmission Repair Kit £165.
6. 900 Turbo 8V & 16V w/o CAT 81'-88' 2.5" complete exhaust system £263.19
7. 900 88'-93' Koni/JR Sports Suspension kit £389.50

Sub-Total: £2,718.27

Ei varmaan kannata laittaa tommosia mihinkään perus 900i:n :D ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

4. 900 & 9000 to 93' Balance Shaft Repair Kit £229.
Mikä tää on? Eihän OG900:ssa ollut tasapainoakseleita? Tonnisessakin tuossa ikäluokassa vain 2.3:ssa.
3. 900 79'-93' AP Racing Cerametalic Paddle Clutch £163.05
Jättäisin hankkimatta. Jos on koskaan ajanut vanhaa traktoria jossa on/off-mallin kartiokytkin niin tietää millainen on keraaminen kisakytkin. Veikkaisin että tuollainen kytkin on koko voimansiirrolle melkoinen rasite arkiajossa... kytkimen tehtävä on myös luistaa kytkennässä hallitusti ja suodattaa sillä pahimmat momenttipiikit vaihtojen yhteydessä ja liikkeelle lähdettäessä. Kamalia vehkeitä... makuasia tietysti, joku voi tykätäkkin ja sitä ei voi kieltää etteikö tuollainen momenttia enemmän kestäisi kuin vakio :)

-J-
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Juu kiitti asiantuntemuksesta... en oikein oo perillä noista autoista vielä mutta kyllä tässä on ainakin 60vuotta aikaa :D

Juu olen ajanut vanhoja traktoreita :)
Eikös tuo ole vaan tottumus kysymys mutta eikös "makuasioista pitää kiistellä".
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No mitään järkeehän tommosessa sijoituksessa ei ole.Ton ku pistää välirahaks saattaapi löytyy auto jonka suorituskyky ja ominaisuudet on parempia.Kyllä "laitetut" autot kannattaa ostaa valmiiks tehtynä,sillai saapi halvemmalla.Näistä kun ei yleensä saa koskaan lähellekkään omia takas.Joskus saattaa käydä hyvä säkä kun ostajan harkintakyky pettää ja pankkilaina polttelee taskussa..
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No pitääkö tuoda sitten jostain esim. ruottista tai saksasta tekniikka auto esim. 900T16 tekniikalla oleva auto ja vaihtaa se 900c:hen ??
Onko tuossa mitään järkeä, luulenpa vaan että tulee maksamaan aikas hyvin ja onnistuuko edes katsastus
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Mites olis vielä:
7. Aluminum flywheel SAAB 79-93 9OO/9000 TURBO/NON TURBO 4.1 kg
Hintaa en löytänyt ko. sivustolta. Mitähän muuten vakio vauhtipyörä mahtaa painaa :?:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

tomaatti kirjoitti:.Näistä kun ei yleensä saa koskaan lähellekkään omia takas.Kyllä "laitetut" autot kannattaa ostaa valmiiks tehtynä,sillai saapi halvemmalla
No itse olen laittanut ja tulen laittamaan omaan -87 turbo satkuun rahaa ja paljon. Ja miksi, no en todellakaan aio myydä tuota. Tiedän, että en ikinä saa siitä niin paljon kuin olen siitä maksanut/ siihen rahaa laittanut..
Ja miksi itse rakentelen saabbiani, niin se tulee ihan siitä tekemisen ilosta, kun voi rakennella ja tehdä erillaisia "juttuja" ja todeta miten joku pienikin asia vaikuttaa auton hallintaan/suorituskykyyn. Itse en näe mitään "järkeä" ostaa valmiiksi "tuunattua" autoa, olisi orpo olo, kuin kaikki mitä autoon on tehty, ei ole omaa käsialaa :)
Jos uudemman saabin laitan, niin toi satku jää odottamaan mun omia eläkepäiviä talliin. Sitten 60 vuotiaana kruisailla kylillä luu-ulkona..:wink:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Turbo16 kirjoitti:No pitääkö tuoda sitten jostain esim. ruottista tai saksasta tekniikka auto esim. 900T16 tekniikalla oleva auto ja vaihtaa se 900c:hen ??
Onko tuossa mitään järkeä, luulenpa vaan että tulee maksamaan aikas hyvin ja onnistuuko edes katsastus
Enemmän olisi järkeä tuoda se 900T16 ja maksaa verot siitä. Tämän jälkeen voikin ajella hymykorvissa auringonlaskuun 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin