Putkiloveus
Putkiloveus
Tuli tilattua uusi putki joka puhaltaa ulos kummaltakin nurkalta.
Kertoilkaahan ystävät hyvät kokemuksia/hyviä neuvoja, kuinka olette tehneet loveuksen takahelmaan toiselle ulostulolle.
Yksi tapa on tietysti sahata tai leikata kolo helmaan. Tällä tavoin ei kuitenkaan saada aikaan alkuperäisen näköistä jälkeä.
Toinen tapa on ostaa sellainen takapuskuri, jossa on loveukset valmiina. Tämä vaihtoehto on mielestäni liian kallis, eikä oikein sovi muutenkaan kun autossa on vakiohelmat.
Itselle tuli mieleen, että originaalin loveuksen taakse/sisäpuolelle voisi valaa jostakin massasta, esim. kipsistä ns. muotin/mallin jota vasten voisi kuumailmapuhaltimen avulla taivutella toisen puolen ja leikata vain ylimääräinen reuna pois, näin loveuksista tulisi mahdollisimman samannäköiset... mutta mutta, kuinka tuosta valoksesta saisi (ilman kohtuutonta vaivaa) peilikuvan muotiksi toista nurkkaa varten - se on todellinen ongelma.
Onko joku onnistunut mielestään erityisen hyvin loveuksen tekemisessä. Laittakaahan hyviä vinkkejä tulemaan!
Kertoilkaahan ystävät hyvät kokemuksia/hyviä neuvoja, kuinka olette tehneet loveuksen takahelmaan toiselle ulostulolle.
Yksi tapa on tietysti sahata tai leikata kolo helmaan. Tällä tavoin ei kuitenkaan saada aikaan alkuperäisen näköistä jälkeä.
Toinen tapa on ostaa sellainen takapuskuri, jossa on loveukset valmiina. Tämä vaihtoehto on mielestäni liian kallis, eikä oikein sovi muutenkaan kun autossa on vakiohelmat.
Itselle tuli mieleen, että originaalin loveuksen taakse/sisäpuolelle voisi valaa jostakin massasta, esim. kipsistä ns. muotin/mallin jota vasten voisi kuumailmapuhaltimen avulla taivutella toisen puolen ja leikata vain ylimääräinen reuna pois, näin loveuksista tulisi mahdollisimman samannäköiset... mutta mutta, kuinka tuosta valoksesta saisi (ilman kohtuutonta vaivaa) peilikuvan muotiksi toista nurkkaa varten - se on todellinen ongelma.
Onko joku onnistunut mielestään erityisen hyvin loveuksen tekemisessä. Laittakaahan hyviä vinkkejä tulemaan!
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Itse tein -00 takapuskuriin siten, että teippäsin pahvin orkkiskolon taakse johon sitten piirsin siihen kolon muodon. Tämän jälkeen leikkasin pirrtoviivoja pitkin pahvista sapluunan, mistä kääntämällä sai peilikuvan
Sen jälkeen vaan Dremeli ja rautasaha laulamaan. vanhemmanmalliseen puskuriin ei tarvitse mitään muuta kuin leikata, ei muovata mitenkään. Kysyjällä taitaa olla uudemman mallinen takahelma?
tuossa kuva, näkyy kylläkin aika huonosti
sigussa olevasta linkistä löytyy myös jotain kuvia!
Sen jälkeen vaan Dremeli ja rautasaha laulamaan. vanhemmanmalliseen puskuriin ei tarvitse mitään muuta kuin leikata, ei muovata mitenkään. Kysyjällä taitaa olla uudemman mallinen takahelma?
tuossa kuva, näkyy kylläkin aika huonosti
sigussa olevasta linkistä löytyy myös jotain kuvia!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kiitos vinkistä Frostgrey!
Auto on vuosimallia -00, eli helma on vanhanmallinen. Alkuperäisessä loveuksessahan on reunoissa se vaakasuoraan sisääntaivutettu huullos (n. 30 mm). Varmaan samanmuotoisen kolon saa sahailtua ihan kivuttomasti, mutta tuota reunan käännettä ei sitten saa.
Eihän se tietysti juurikaan näy (ei erota noista sunkaan kuvista), mutta kun on tuo sairaalloinen pikkutarkkuus veressä.
Auto on vuosimallia -00, eli helma on vanhanmallinen. Alkuperäisessä loveuksessahan on reunoissa se vaakasuoraan sisääntaivutettu huullos (n. 30 mm). Varmaan samanmuotoisen kolon saa sahailtua ihan kivuttomasti, mutta tuota reunan käännettä ei sitten saa.
Eihän se tietysti juurikaan näy (ei erota noista sunkaan kuvista), mutta kun on tuo sairaalloinen pikkutarkkuus veressä.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Näyttää hyvältä Frostgrey! Mistä ostit kaksoisputket, paljonko maksoi, minkälainen on sovitustyö? (siis putken osalta, loveus lienee helpoimmasta päästä)
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
tuo ihan omaa suunnitelua, itse hitsailut haponkestävästä simonsin pöntöillä Menihän siinä koko päivä kun sitä hitsaili ja sovitteli. Kannakkeet ovat ihan väännelty 8/10mm kierretangosta. Hieman jäi tuo haarakohta roikkumaan takapyörien kohdalta, mutta tarkoitus nostaa se samalla kun hitsailen tuon downpipenkintosu kirjoitti:Näyttää hyvältä Frostgrey! Mistä ostit kaksoisputket, paljonko maksoi, minkälainen on sovitustyö? (siis putken osalta, loveus lienee helpoimmasta päästä)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Aika Race, vois itekki ottaa toisen 4" JT:n pään oikealle puolelleFrostgrey kirjoitti:Itse tein -00 takapuskuriin siten, että teippäsin pahvin orkkiskolon taakse johon sitten piirsin siihen kolon muodon. Tämän jälkeen leikkasin pirrtoviivoja pitkin pahvista sapluunan, mistä kääntämällä sai peilikuvan
Sen jälkeen vaan Dremeli ja rautasaha laulamaan. vanhemmanmalliseen puskuriin ei tarvitse mitään muuta kuin leikata, ei muovata mitenkään. Kysyjällä taitaa olla uudemman mallinen takahelma?
tuossa kuva, näkyy kylläkin aika huonosti
sigussa olevasta linkistä löytyy myös jotain kuvia!
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tuplaputket rivinelosen perässä, öh, enpä sanokaan
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Näinhän se on. Itsekkin olin ennen sitä mieltä ettei missään nimessä neloskoneeseen tuplaputkia mutta nyt on mieli muuttunu. Haluan omaan tonttuunki tollaset.Frostgrey kirjoitti:Sano vaanTermos kirjoitti:Tuplaputket rivinelosen perässä, öh, enpä sanokaan
Tiedän, että nuo jakavat mielipiteitä, itse pidän ja se riittää
Kannattaa sitten rakentaa silleen, että molemmat röörit höyryää yhtä lailla.
Toisinaan näkee itse rakennettuja hormeja jossa ikäänkuin vain toinen olisi toiminnassa tai muutama hassu tupsahdus välillä pääsee toisesta. Oman vessan molemman kulman röörit toimii muuten niinku pitääkin, mutta pakkasella tai muuten sopivan viileällä kelillä kylmä putkisto puskee höyryä pöljän näkösesti vain toisesta (pidemmästä matkasta) kunnes paikat riittävästi lämpiää. Tuo itseasiassa mua vähän häiritseekin, joten seuraavaan kiesiin ei ainakaan samanlaista tuplaratkaisua tule jos tuplia ollenkaan, vähän jo muutenkin kyllästyttää...tällähetkellä...
Toisinaan näkee itse rakennettuja hormeja jossa ikäänkuin vain toinen olisi toiminnassa tai muutama hassu tupsahdus välillä pääsee toisesta. Oman vessan molemman kulman röörit toimii muuten niinku pitääkin, mutta pakkasella tai muuten sopivan viileällä kelillä kylmä putkisto puskee höyryä pöljän näkösesti vain toisesta (pidemmästä matkasta) kunnes paikat riittävästi lämpiää. Tuo itseasiassa mua vähän häiritseekin, joten seuraavaan kiesiin ei ainakaan samanlaista tuplaratkaisua tule jos tuplia ollenkaan, vähän jo muutenkin kyllästyttää...tällähetkellä...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
No homma on käytännön (ja meikäläisen periaatteiden) kannalta vankkaa amistuunausta, mutta kieltämättä nuo sun ulostulot istuvat auton perssiiseen oikein mallikkaastiFrostgrey kirjoitti:Sano vaanTermos kirjoitti:Tuplaputket rivinelosen perässä, öh, enpä sanokaan
Tiedän, että nuo jakavat mielipiteitä, itse pidän ja se riittää
Symmetrisyys, siitä tykkään aina.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen