Putkiloveus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Putkiloveus

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Tuli tilattua uusi putki joka puhaltaa ulos kummaltakin nurkalta. :D

Kertoilkaahan ystävät hyvät kokemuksia/hyviä neuvoja, kuinka olette tehneet loveuksen takahelmaan toiselle ulostulolle.

Yksi tapa on tietysti sahata tai leikata kolo helmaan. Tällä tavoin ei kuitenkaan saada aikaan alkuperäisen näköistä jälkeä.

Toinen tapa on ostaa sellainen takapuskuri, jossa on loveukset valmiina. Tämä vaihtoehto on mielestäni liian kallis, eikä oikein sovi muutenkaan kun autossa on vakiohelmat.

Itselle tuli mieleen, että originaalin loveuksen taakse/sisäpuolelle voisi valaa jostakin massasta, esim. kipsistä ns. muotin/mallin jota vasten voisi kuumailmapuhaltimen avulla taivutella toisen puolen ja leikata vain ylimääräinen reuna pois, näin loveuksista tulisi mahdollisimman samannäköiset... mutta mutta, kuinka tuosta valoksesta saisi (ilman kohtuutonta vaivaa) peilikuvan muotiksi toista nurkkaa varten - se on todellinen ongelma. :?

Onko joku onnistunut mielestään erityisen hyvin loveuksen tekemisessä. Laittakaahan hyviä vinkkejä tulemaan!
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse tein -00 takapuskuriin siten, että teippäsin pahvin orkkiskolon taakse johon sitten piirsin siihen kolon muodon. Tämän jälkeen leikkasin pirrtoviivoja pitkin pahvista sapluunan, mistä kääntämällä sai peilikuvan :wink:

Sen jälkeen vaan Dremeli ja rautasaha laulamaan. vanhemmanmalliseen puskuriin ei tarvitse mitään muuta kuin leikata, ei muovata mitenkään. Kysyjällä taitaa olla uudemman mallinen takahelma?

tuossa kuva, näkyy kylläkin aika huonosti :?



Kuva

sigussa olevasta linkistä löytyy myös jotain kuvia!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Kiitos vinkistä Frostgrey!

Auto on vuosimallia -00, eli helma on vanhanmallinen. Alkuperäisessä loveuksessahan on reunoissa se vaakasuoraan sisääntaivutettu huullos (n. 30 mm). Varmaan samanmuotoisen kolon saa sahailtua ihan kivuttomasti, mutta tuota reunan käännettä ei sitten saa.

Eihän se tietysti juurikaan näy (ei erota noista sunkaan kuvista), mutta kun on tuo sairaalloinen pikkutarkkuus veressä. :wink:
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja tosu »

Näyttää hyvältä Frostgrey! Mistä ostit kaksoisputket, paljonko maksoi, minkälainen on sovitustyö? (siis putken osalta, loveus lienee helpoimmasta päästä)
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

tosu kirjoitti:Näyttää hyvältä Frostgrey! Mistä ostit kaksoisputket, paljonko maksoi, minkälainen on sovitustyö? (siis putken osalta, loveus lienee helpoimmasta päästä)
tuo ihan omaa suunnitelua, itse hitsailut haponkestävästä simonsin pöntöillä :wink: Menihän siinä koko päivä kun sitä hitsaili ja sovitteli. Kannakkeet ovat ihan väännelty 8/10mm kierretangosta. Hieman jäi tuo haarakohta roikkumaan takapyörien kohdalta, mutta tarkoitus nostaa se samalla kun hitsailen tuon downpipenkin :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Voi ku nam nuo tuplaputket ! 8O Haluan tonnariin kans. :evil: Ajan omanikin Frostgreyn pajalle. :wink: :lol:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Frostgrey kirjoitti:Itse tein -00 takapuskuriin siten, että teippäsin pahvin orkkiskolon taakse johon sitten piirsin siihen kolon muodon. Tämän jälkeen leikkasin pirrtoviivoja pitkin pahvista sapluunan, mistä kääntämällä sai peilikuvan :wink:

Sen jälkeen vaan Dremeli ja rautasaha laulamaan. vanhemmanmalliseen puskuriin ei tarvitse mitään muuta kuin leikata, ei muovata mitenkään. Kysyjällä taitaa olla uudemman mallinen takahelma?

tuossa kuva, näkyy kylläkin aika huonosti :?



Kuva

sigussa olevasta linkistä löytyy myös jotain kuvia!
Aika Race, vois itekki ottaa toisen 4" JT:n pään oikealle puolelle :D
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Sattui löytymään Porista yhdestä varaosaputkasta tuollaiset kiillotetut rosteriset 3.5" ulostulo päät tingattuun 19€ kpl hintaan joten ei voinut vastustaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tuplaputket rivinelosen perässä, öh, enpä sanokaan :D
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Termos kirjoitti:Tuplaputket rivinelosen perässä, öh, enpä sanokaan :D
Sano vaan :D

Tiedän, että nuo jakavat mielipiteitä, itse pidän ja se riittää :wink: :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Frostgrey kirjoitti:
Termos kirjoitti:Tuplaputket rivinelosen perässä, öh, enpä sanokaan :D
Sano vaan :D

Tiedän, että nuo jakavat mielipiteitä, itse pidän ja se riittää :wink: :D
Näinhän se on. Itsekkin olin ennen sitä mieltä ettei missään nimessä neloskoneeseen tuplaputkia mutta nyt on mieli muuttunu. :oops: :P Haluan omaan tonttuunki tollaset. :evil:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Kannattaa sitten rakentaa silleen, että molemmat röörit höyryää yhtä lailla.
Toisinaan näkee itse rakennettuja hormeja jossa ikäänkuin vain toinen olisi toiminnassa tai muutama hassu tupsahdus välillä pääsee toisesta. Oman vessan molemman kulman röörit toimii muuten niinku pitääkin, mutta pakkasella tai muuten sopivan viileällä kelillä kylmä putkisto puskee höyryä pöljän näkösesti vain toisesta (pidemmästä matkasta) kunnes paikat riittävästi lämpiää. Tuo itseasiassa mua vähän häiritseekin, joten seuraavaan kiesiin ei ainakaan samanlaista tuplaratkaisua tule jos tuplia ollenkaan, vähän jo muutenkin kyllästyttää...tällähetkellä... :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Perhana kun nauratti kovasti kun nähtiin Toiotajosetmuutasaa celica jossa polettaessa ei höyrynny kuin toinen putki. Tommosia virityksia vaan niin saadaan iloa kansalle.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Frostgrey kirjoitti:
Termos kirjoitti:Tuplaputket rivinelosen perässä, öh, enpä sanokaan :D
Sano vaan :D

Tiedän, että nuo jakavat mielipiteitä, itse pidän ja se riittää :wink: :D
No homma on käytännön (ja meikäläisen periaatteiden) kannalta vankkaa amistuunausta, mutta kieltämättä nuo sun ulostulot istuvat auton perssiiseen oikein mallikkaasti 8)

Symmetrisyys, siitä tykkään aina.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

NG900T kirjoitti:Kannattaa sitten rakentaa silleen, että molemmat röörit höyryää yhtä lailla.
Kyllä näin olisi tarkoitus rakentaa. :D
Vastaa Viestiin