9000:sen kansi 900:seen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

9000:sen kansi 900:seen

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Sopiikohan siis 9000:sen 16V kansi heittämällä 8V 900:seen. On vaan paljon enemmän noita tontun kansia markkinoilla. Eli jos modifikaatio on mahdollinen, niin täytyy laittaa haku päälle 8)
Viimeksi muokannut hewidero, Pe Helmi 13, 2004 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Laita ´(9000)2.3 litrasen kansi ja (900)2.1 litrasen imusarja, niissä on isommat kanavat...

En muista vaan mihin asti käy noi tonnarin kannet... olikohan -93 ???


Mikäs on hintataso noilla tonnarin kansilla ???

Pitäis ittellekkin hommata "päivitys" 2.016v->2.316v
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ihan uteliaisuuttani kyselen...

Kun 900 motin kulma on 45 astetta, niin paljonkos on tonnarin kulma ???
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

20 astetta.
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

saabracing kirjoitti:Laita ´(9000)2.3 litrasen kansi ja (900)2.1 litrasen imusarja, niissä on isommat kanavat...
2.1 kansi on se sama kansi joka on 2.3: ssakin
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

alla olevan saabnetistä lainatun mukaan, jos oikein suomensin niin näyttää että -94 ja siitä eteen päin kannet virtaa paremmin

These spec.'s are on stock non-ported heads @ .450" lift just for comparison, we'll have our flowed spec.'s with graphs on our web site soon! "How do the 94+ heads compare to the 2.0?" The '94+ Int. is 228CFM, '94+ Ex. is 171CFM while the 2.0 Int. is 182CFM, and the 2.0 Ex. is 165CFM. Now the "The 2.1/2.3?" Int. is 192CFM and their Ex. is 171CFM. Please note that the '94+ and 2.1/2.3 heads are exactly the same on the exhaust side therefore flow the same! Another interesting point, the 1mm larger intake valve in the '94+ heads only represents 1 1/2% of the 18 3/4% increase in flow in the +'94 heads! By the way an '85 head (with both Int. valves at .450") is 153CFM and their Ex. is 160CFM. I'd hate to think what their Int. spec. would be with with one of the valves at .450" minus 3mm?!!! These things actually flow better on the exhaust side than the intake, no wonder Saab changed in mid '86 even though the '86 1/2 to '93 heads are still a joke compared to the 2.1/2.3 heads and especially the '94+ heads!

mutta miten se passaa paikoilleen vanhempaan?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Hitsaushommia...

Oli kuviakin kaikenmaaliman tosta jonkun tekemästä rojektista...

Se jää ilmeisesti ketjunpuolelta vajaaksi, eli siihen piti hitsata lappu (siis löhkoon... että meni umpeen ja sit joku kannake ???

Huomo selittää ilman kuvia...

Tai sitte jokeltelen ihan omia :lol:
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

saabracing kirjoitti:Se jää ilmeisesti ketjunpuolelta vajaaksi, eli siihen piti hitsata lappu (siis löhkoon... että meni umpeen ja sit joku kannake ???
:?: :? En ymmärtänyt oikeen edellistä, eli löytyiskö kuvia :lol:

Mitä kaikkea siis tulee hommata kun rupeaa päivittelemään 8V konetta 16V:ksi. Imu ja pakosarjat ei tietentään käy, mutta saako esim. 8V virranjakajan pelaamaan 16V kannessa? Ja mitäs muuta vielä kuin kansi tarvitaan?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Tarvitset siis:
Kannen
Imu ja pakosarjan
Ruiskun bosch tai lucas
Nokkaketjun ja liku/kiristin
kammenratas (kampiakselissa)
oikean puolen moottorinkannakkeen
Ohjaustehostimen(jos on) pumppu/säiliö ja letkut
virranjakaja (erilainen) ja sytytysmoduuli

ainakin nämä tuli nopeesti mieleen, joten kannattaa hrkita koko touhua.

+Multa löytyy 8v kansi jos ei muualta löydy
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Siis käykö 2.1 kansi jos se on sama kuin 2.3 niin 2.0 koneeseen?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

klover kirjoitti:Siis käykö 2.1 kansi jos se on sama kuin 2.3 niin 2.0 koneeseen?

Kaiken j'rjen mukaan jos sun kone on B202, niin sillon k'y toi 2.1 kansi suoraan...
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

hewidero kirjoitti:
saabracing kirjoitti:Se jää ilmeisesti ketjunpuolelta vajaaksi, eli siihen piti hitsata lappu (siis löhkoon... että meni umpeen ja sit joku kannake ???
:?: :? En ymmärtänyt oikeen edellistä, eli löytyiskö kuvia :lol:

Mitä kaikkea siis tulee hommata kun rupeaa päivittelemään 8V konetta 16V:ksi. Imu ja pakosarjat ei tietentään käy, mutta saako esim. 8V virranjakajan pelaamaan 16V kannessa? Ja mitäs muuta vielä kuin kansi tarvitaan?

Siis toi meinaa noitten uudempien kuin -94 kansien laittoa noihin vanhoihin koneisiin...
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Siis jälkeen -94 kannet eivät sovi vanhempaan tonnariin!
Mutta alle -94 vuoden kansi sopii heittämällä paikalleen!
jos nyt ymmärsin oikein... :lol:
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

klover kirjoitti:Siis jälkeen -94 kannet eivät sovi vanhempaan tonnariin!
Mutta alle -94 vuoden kansi sopii heittämällä paikalleen!
jos nyt ymmärsin oikein...
No nyt ymmärsin. :wink:

Vielä jäi askarruttamaan, että minkäslainen virranjakaja tuossa kuustoistaventtiilisessä oikeen pitäisi olla. Menisiköhän kasiV:n virrajakaja helposti myös tuohon 16:seen. Sitten vielä semmoista, että onko kukaan törmännyt 16V tekniikkaan joka olisi varustettuna vanhalla kunnon mekaanisella K-Jetronikilla, toimiiko??
Kaikkea sitä kans pitää jo suunnitella kesäksi :D
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/7026DSC00159.JPG

Tosta kuvasta näät että se on aika erilainen.
Vastaa Viestiin