![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
9000:sen kansi 900:seen
9000:sen kansi 900:seen
Sopiikohan siis 9000:sen 16V kansi heittämällä 8V 900:seen. On vaan paljon enemmän noita tontun kansia markkinoilla. Eli jos modifikaatio on mahdollinen, niin täytyy laittaa haku päälle ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Viimeksi muokannut hewidero, Pe Helmi 13, 2004 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
alla olevan saabnetistä lainatun mukaan, jos oikein suomensin niin näyttää että -94 ja siitä eteen päin kannet virtaa paremmin
These spec.'s are on stock non-ported heads @ .450" lift just for comparison, we'll have our flowed spec.'s with graphs on our web site soon! "How do the 94+ heads compare to the 2.0?" The '94+ Int. is 228CFM, '94+ Ex. is 171CFM while the 2.0 Int. is 182CFM, and the 2.0 Ex. is 165CFM. Now the "The 2.1/2.3?" Int. is 192CFM and their Ex. is 171CFM. Please note that the '94+ and 2.1/2.3 heads are exactly the same on the exhaust side therefore flow the same! Another interesting point, the 1mm larger intake valve in the '94+ heads only represents 1 1/2% of the 18 3/4% increase in flow in the +'94 heads! By the way an '85 head (with both Int. valves at .450") is 153CFM and their Ex. is 160CFM. I'd hate to think what their Int. spec. would be with with one of the valves at .450" minus 3mm?!!! These things actually flow better on the exhaust side than the intake, no wonder Saab changed in mid '86 even though the '86 1/2 to '93 heads are still a joke compared to the 2.1/2.3 heads and especially the '94+ heads!
mutta miten se passaa paikoilleen vanhempaan?
These spec.'s are on stock non-ported heads @ .450" lift just for comparison, we'll have our flowed spec.'s with graphs on our web site soon! "How do the 94+ heads compare to the 2.0?" The '94+ Int. is 228CFM, '94+ Ex. is 171CFM while the 2.0 Int. is 182CFM, and the 2.0 Ex. is 165CFM. Now the "The 2.1/2.3?" Int. is 192CFM and their Ex. is 171CFM. Please note that the '94+ and 2.1/2.3 heads are exactly the same on the exhaust side therefore flow the same! Another interesting point, the 1mm larger intake valve in the '94+ heads only represents 1 1/2% of the 18 3/4% increase in flow in the +'94 heads! By the way an '85 head (with both Int. valves at .450") is 153CFM and their Ex. is 160CFM. I'd hate to think what their Int. spec. would be with with one of the valves at .450" minus 3mm?!!! These things actually flow better on the exhaust side than the intake, no wonder Saab changed in mid '86 even though the '86 1/2 to '93 heads are still a joke compared to the 2.1/2.3 heads and especially the '94+ heads!
mutta miten se passaa paikoilleen vanhempaan?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
saabracing kirjoitti:Se jää ilmeisesti ketjunpuolelta vajaaksi, eli siihen piti hitsata lappu (siis löhkoon... että meni umpeen ja sit joku kannake ???
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mitä kaikkea siis tulee hommata kun rupeaa päivittelemään 8V konetta 16V:ksi. Imu ja pakosarjat ei tietentään käy, mutta saako esim. 8V virranjakajan pelaamaan 16V kannessa? Ja mitäs muuta vielä kuin kansi tarvitaan?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Tarvitset siis:
Kannen
Imu ja pakosarjan
Ruiskun bosch tai lucas
Nokkaketjun ja liku/kiristin
kammenratas (kampiakselissa)
oikean puolen moottorinkannakkeen
Ohjaustehostimen(jos on) pumppu/säiliö ja letkut
virranjakaja (erilainen) ja sytytysmoduuli
ainakin nämä tuli nopeesti mieleen, joten kannattaa hrkita koko touhua.
+Multa löytyy 8v kansi jos ei muualta löydy
Kannen
Imu ja pakosarjan
Ruiskun bosch tai lucas
Nokkaketjun ja liku/kiristin
kammenratas (kampiakselissa)
oikean puolen moottorinkannakkeen
Ohjaustehostimen(jos on) pumppu/säiliö ja letkut
virranjakaja (erilainen) ja sytytysmoduuli
ainakin nämä tuli nopeesti mieleen, joten kannattaa hrkita koko touhua.
+Multa löytyy 8v kansi jos ei muualta löydy
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
hewidero kirjoitti:saabracing kirjoitti:Se jää ilmeisesti ketjunpuolelta vajaaksi, eli siihen piti hitsata lappu (siis löhkoon... että meni umpeen ja sit joku kannake ???![]()
En ymmärtänyt oikeen edellistä, eli löytyiskö kuvia
Mitä kaikkea siis tulee hommata kun rupeaa päivittelemään 8V konetta 16V:ksi. Imu ja pakosarjat ei tietentään käy, mutta saako esim. 8V virranjakajan pelaamaan 16V kannessa? Ja mitäs muuta vielä kuin kansi tarvitaan?
Siis toi meinaa noitten uudempien kuin -94 kansien laittoa noihin vanhoihin koneisiin...
No nyt ymmärsin.klover kirjoitti:Siis jälkeen -94 kannet eivät sovi vanhempaan tonnariin!
Mutta alle -94 vuoden kansi sopii heittämällä paikalleen!
jos nyt ymmärsin oikein...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vielä jäi askarruttamaan, että minkäslainen virranjakaja tuossa kuustoistaventtiilisessä oikeen pitäisi olla. Menisiköhän kasiV:n virrajakaja helposti myös tuohon 16:seen. Sitten vielä semmoista, että onko kukaan törmännyt 16V tekniikkaan joka olisi varustettuna vanhalla kunnon mekaanisella K-Jetronikilla, toimiiko??
Kaikkea sitä kans pitää jo suunnitella kesäksi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/7026DSC00159.JPG
Tosta kuvasta näät että se on aika erilainen.
Tosta kuvasta näät että se on aika erilainen.