Garrett T3/4
Garrett T3/4
Epäilen että tuo T03 leipoo kiinni piakkoin uuden JT 3" ansiosta
Niin Potun asentaminen on näköjään aika työllästä, niin meneekö tuollainen T3/4 sitten paremmin heitämällä sinne paikalle ?
Sopiiko varmaan aika Bolt-On tuon JT DP kanssa ?
Jos laittaa uuden Turbon+pakosarjan pitääkö säätöjä muuttaa kauheasti jos ajaa vain peruspaineilla. Vie sitten viri pajalle myöhemmin ja laittaa säädöt + paineet kohdalle, onko tälläinen mahdollista edes ?
Ajattelin että tuollainen rittäisi mulle hyvin
T3-4 .63 50/50 on 1.8-2.2 320 hv 925 €
Niin Potun asentaminen on näköjään aika työllästä, niin meneekö tuollainen T3/4 sitten paremmin heitämällä sinne paikalle ?
Sopiiko varmaan aika Bolt-On tuon JT DP kanssa ?
Jos laittaa uuden Turbon+pakosarjan pitääkö säätöjä muuttaa kauheasti jos ajaa vain peruspaineilla. Vie sitten viri pajalle myöhemmin ja laittaa säädöt + paineet kohdalle, onko tälläinen mahdollista edes ?
Ajattelin että tuollainen rittäisi mulle hyvin
T3-4 .63 50/50 on 1.8-2.2 320 hv 925 €
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
ainut minkä joudut uusimaan on turbon ilmanotto. muuten sopii kaikki suoraan---> eli ahtoputket ja öljy- ja vesiputket. työkaveri tuollaisen juuri omaan tonttuunsa laittoi... ehdottomasti kannattaa tuolla .63:sen pakopesällä ottaa... .48 saattaa ruveta ahistamaan
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Kaippa tuollaisesta
T3-4 .63 50/50 Turbosta jollain 1.2 barilla saa jo helposti yli 250 Hv ?
Kun en tarvitse kun sellaiset hevosvoimat että tuo vääntö osuu tuohon 400-450NM väliin. Mutta ei halua sellaista pakettia että joutuu ajaa jollain 1.5 paineilla. Eli hyvä teho/vääntö kilon paineilla olisi mun mieleen.
T3-4 .63 50/50 Turbosta jollain 1.2 barilla saa jo helposti yli 250 Hv ?
Kun en tarvitse kun sellaiset hevosvoimat että tuo vääntö osuu tuohon 400-450NM väliin. Mutta ei halua sellaista pakettia että joutuu ajaa jollain 1.5 paineilla. Eli hyvä teho/vääntö kilon paineilla olisi mun mieleen.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
.63 Turbiinilla ja T4E trim 50L kompuralla 260 heppaa @ 0.9 bar dynossa, ilman kunnon puhallusta coolerille. (Koneena B202) Eli eiköhän tuolla pitäisi saada riittävästi potkua... Pienikin ahtopaineen kasvu tuo REILUSTI lisävoimaa noin isoilla kompressoripuolilla, vrt. 40 hv eroa 0.7 bar ja 0.9 bar tuossa samassa dynotuksessa.Tomi9000T kirjoitti:Kaippa tuollaisesta
T3-4 .63 50/50 Turbosta jollain 1.2 barilla saa jo helposti yli 250 Hv ?
Kun en tarvitse kun sellaiset hevosvoimat että tuo vääntö osuu tuohon 400-450NM väliin. Mutta ei halua sellaista pakettia että joutuu ajaa jollain 1.5 paineilla. Eli hyvä teho/vääntö kilon paineilla olisi mun mieleen.
Missähän vaiheessa tommonen heräilee?
Itellä vois olla kanssa turbo hakusessa. Omassa autossa on vaan tuo pitkä laatikko tai perä tjsp. Tuntuu välitykset aika isolta kaupunkiin ja siihen jos heittää vielä päälle isomman turbon. Maantiellähän nuo pitkät välitykset on mukavat.
Eli nyt kai puhutaan tästä, speed partsilla
Steg 2
TB03/04
Trim 50L
T04E
Trim 50L Skruvat 360˚ axiallager Stage 2 380hk
Max 2,3bar
Tuo 9250 tekee n.1000€ varmaankin siihen hintaan saa pcs:ltä. Tuohon hintaan sais kyllä potunkin.
Itellä vois olla kanssa turbo hakusessa. Omassa autossa on vaan tuo pitkä laatikko tai perä tjsp. Tuntuu välitykset aika isolta kaupunkiin ja siihen jos heittää vielä päälle isomman turbon. Maantiellähän nuo pitkät välitykset on mukavat.
Eli nyt kai puhutaan tästä, speed partsilla
Steg 2
TB03/04
Trim 50L
T04E
Trim 50L Skruvat 360˚ axiallager Stage 2 380hk
Max 2,3bar
Tuo 9250 tekee n.1000€ varmaankin siihen hintaan saa pcs:ltä. Tuohon hintaan sais kyllä potunkin.
9000 aero -97, 9000 cde -96
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Sanottakoon nyt kuitenki että tuo on jo selkeästi "iso turbo" ja käytös on sen mukainen. Spoolaus kuin vakiogarrettiin ois kaadettu tervaa ja sitteku saa ahdot ylös niin lapiolla selkään.
Mutta hemmetin hyvä turbo, ite tykkäsin. Toki hybridejä on aina yhtä monenlaisia ku on tekijöitäki. Ite ajelin Proturbon Porin pisteessä tehdyllä, samoilla spekseillä ku TurboJannen kampe.
Mutta hemmetin hyvä turbo, ite tykkäsin. Toki hybridejä on aina yhtä monenlaisia ku on tekijöitäki. Ite ajelin Proturbon Porin pisteessä tehdyllä, samoilla spekseillä ku TurboJannen kampe.
Aki Peltola #1132
Missäs määrin vaikuttaa turbon spoolaamiseen kannen porttaaminen? Meinaan eräs ahtimien kanssa vuosia itseään kiusannut kaveri väitti että se monesti "toissijaiseksi" sanottu pakopuolen porttaaminen vaikuttaisi viittä vaille pirun paljon.
Edit: Osaan taas kirjoittaa..
Edit: Osaan taas kirjoittaa..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vaikuttaa todella paljon. Kyllä turbokoneessa pitää olla pakopuoli kannesta kunnossa. No esimerkkinä kiusasin vakio t03 garrettia portatulla 16v satkulla ja vakiopakosarjallakin saavutin 1.6bar tuossa 2300rpm kolmosvaihteella. Sama homma t8 pannussa, ellei jopa virkeämminkin kasitappisessa herännyt.
No numerot on numeroita, tien päällä eron huomaa vaikka vodkahuuruinen ladamies.
No numerot on numeroita, tien päällä eron huomaa vaikka vodkahuuruinen ladamies.
Aki Peltola #1132
Jees.. onneks tuli tuosta 8-tappisen kannestakin tehtyä tuo pakopuoli "kuin vapariin", vaikkakin kansi tulee tosiaan vapariin ainakin ensialkuun. Oppi-isänä toimiva kansia paljon tehnyt kaveri tosin yrittää kokoajan höykyttää tekemään tuosta nopan koneesta ahdetun.. ois kuulemma kyyti kylmää kun tuota on senverta portattu. (tarjosi jo 45mm läppärunkojakin lainaan ja lupasi sponssata megasquirtin uusimman version minulle koekappaleeksi sillä ehdolla että jos se on hyvä, niin kasaan sille pari kappaletta)Aksu900 kirjoitti:Vaikuttaa todella paljon. Kyllä turbokoneessa pitää olla pakopuoli kannesta kunnossa. No esimerkkinä kiusasin vakio t03 garrettia portatulla 16v satkulla ja vakiopakosarjallakin saavutin 1.6bar tuossa 2300rpm kolmosvaihteella. Sama homma t8 pannussa, ellei jopa virkeämminkin kasitappisessa herännyt.
No numerot on numeroita, tien päällä eron huomaa vaikka vodkahuuruinen ladamies.
Ehkä aikanaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
Jos valittavana olis 03/04 tai vastaava mitsu, niin ottasin mitsun. Tuossa TO:ssa on kuitenkin pyörivät massat isompia kuin mistussa... joten TO:n sovittaminen niin ettei viive ole häiritsevä (ellei siis erikseen sellaista haluakkin) vaatii muun moottorin/ohjaus järj/etc... sovittamiselta enemmän kuin mitsun.Turbonaattori kirjoitti:hybridin teettäminen T03 turbosta
eikös se ole mahdollista?
kannattaako? T03 --> T03/04 hinta & lopputuloksen laatu verrattuna Mitsu TD04 ahtimeen?
Haussa aikaisemmin heräävä ja vääntöä ala/keskialueelle tuova turbo. autona siis og900 turbo
Molempia olen pulttaillut kulkineisiin eri variaatioilla ja eri merkkeihin, aina kuitenkin on pieniä yllätyksiä ollut kokonaisuuden reagoimisessa vaikka omasta mielestä on kaikki otettu huomioon.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Se on teenollakolome ei teeookolome
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.