9000 ja 18" vanteet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

9000 ja 18" vanteet

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mitenkäs on 18" vanteiden istuvuus (ET) tonnariin ja käyttökokemukset vertaen 17":ään? Alla kuva, jossa samoilla vanteilla, jotka ajattelin ostaa.
Kuva
garagetin linkki: http://www.garaget.org/?car=6176

Alunperin oli tulossa 7x17" ET 25, mutta koska kuitenkin myöhemmin haluaa 18", niin mikä ET??? Onko 15 oikea??
Eikö se mene niin, että vanteen leventyessä pitää tonnarissa ET:tä pienentää?

Kertokaa 18" käyttökokemuksista kenellä sellaiset on! Onko paljon ero 17":ään? Tuleeko autosta totaali kivireki, kun H&R -40mm ovat alla Bilstein Sporttien kanssa? Mitä tykkäätte?
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Mitä itse olen tässä kysellyt, niin liikkeet ovat tarjonneet juurikin tuolla ET 25:llä. Ja taitaa täälläkin joillain olla alla samaisella ET:llä 18" vanteet.
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Mimmi kirjoitti:7x17 ET25 tulee aika ulos. Omassa on 7,5x17 ja ET30.
Jeps, allekirjoitan. Itselläni on Dezent N 7" x 17" ET25 ja isommissa töyssyissä hieraisee ulkoreunasta lokaria. Niin vakio Aeron alustalla kuin nykyisellä H&R/Bilstein -alustalla.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

hma kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:7x17 ET25 tulee aika ulos. Omassa on 7,5x17 ja ET30.
Jeps, allekirjoitan. Itselläni on Dezent N 7" x 17" ET25 ja isommissa töyssyissä hieraisee ulkoreunasta lokaria. Niin vakio Aeron alustalla kuin nykyisellä H&R/Bilstein -alustalla.
Ok hyvä tietää. Onneksi en ole 17" pakettia vielä saanut, täytyy muuttaa se 30:iin. (jos 17" päädyn)
Mutta käykö siis 18" tuo sama ET30? Jollain kuvitelmalla luulin että ET:n pitäisi tosiaan pienentyä, kun vannekoko ja leveys kasvaa, olinko väärässä?
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Itse tilasin juuri 7.5x18 et22 vannesatsin. Toivottavasti käy. Kyselin noilta ruotsin pojilta tätä et hommaa kun siellä paljon 18:sia käyttävät, kaikki tuntuivat olevan samoilla linjoilla että et30-35 vaatii spacerit jos meinaa saada ne passaamaan.

Ruotsissahan se on laillista jotenka siellä monet käyttävät noita spacereita, silloin vannevalikoima on huomattavasti laajempi juurikin tuon et:n takia.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Eihän noita 18" 4x108 jaolla ja ET30 löydy mistään. Ensiviikolla saan kuvan vanteet 17", joihin rengasonlinestä äsken tilasin GoodYear Eagle F1 225/45/17 renkaat. Postikuluineen Saksasta 541,6€!! Suomesta halvin tarjous, jonka sain oli 720€ ovh yli 800€ 8)

Jepulis jee
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Oot tilannu sitten kunnon renkaat! Itekkin oon katellu josko tilaisin sieltä rengas-onlinesta kiekot...en vaan oo vielä osannu päättää että mitkä ottais. Toisaalta haluais kunnon renkaat, toisaalta taas renkaat kuluu aerolla niin nopeesti että ei kannattais niitä kalleimpia renkuloita ostaa! :D
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Näinhän se on ja kyllä oli uskomattoman vaikee päättää! Ensin mulla oli tilauksessa Uniroyal RainSport 1 hyvien märkäpito-ominaisuuksien vuoksi ja hinnalla 620€ asennettuna 17" Alessio F1 vanteille. Sitten eilen loksahti kaverin WW Boran 17" vanteita katsellessa että kyllähän tonne jää tilaa vielä vaikka kuinka! Tosin hänellä ei ollut madallusta kuin 10mm ja minulla tulee 40mm. Ajattelin että kysytään sitten mitä kustantaisi jos otettaisiin 18" vanteet halvoilla Nexen N 3000-kumeilla, joissa myös hyvä V-kuvio. Nexeneitä vaan joutuisi odottamaan 2vkoa jotain listaa rengasmaailmasta ja sittenkään ei kuulemma ollut takuita toimituksesta. Vanne tarjotin supistui myös entisestään jo valmiiksi minimaalisesta. Sitten kysyin piruttain Eagle F1:stä, olivat 100€ lisää joten otin kunnes huomasin rengasonlinessä sarjan olevan tosiaan 541,6€! Ilmoittivat viikon toimitusajaksi, mutta varauksella että niitä löytyy.

Täytyy nyt fiilistellä noilla kumeilla ja katsotaan montako kuukautta kestävät tulevalla Maptun Steg 1:llä :lol: On myös mielenkiintoista nähdä millaiset nuo "Imagon tekijät" ovat alla.. pitäshän niiden laadukkaat olla. Ostetaan sitten halvempia kun hajoavat.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

saapasi kirjoitti:Eihän noita 18" 4x108 jaolla ja ET30 löydy mistään. Ensiviikolla saan kuvan vanteet 17", joihin rengasonlinestä äsken tilasin GoodYear Eagle F1 225/45/17 renkaat. Postikuluineen Saksasta 541,6€!! Suomesta halvin tarjous, jonka sain oli 720€ ovh yli 800€ 8)

Jepulis jee
Tuolta saa aika halvalla sekä renkaita että vanteita: http://www.aluvanne.com

Esim. juuri noi Eagle F1 maksaa 590e sarjalta, tosin saksasta saa vähän halvemmalla...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Make-82 kirjoitti:Ruotsissahan se on laillista jotenka siellä monet käyttävät noita spacereita, silloin vannevalikoima on huomattavasti laajempi juurikin tuon et:n takia.
Tietääkseni spacerit ovat laittomat myös Ruotsissa :roll:

Itse meinasin tänään pultata uudet 18" alle, mutta olivat lähettäneetkin vääränlaiset: pultin reiät oli liian pienet, vaikka mukana tulleet pultit olivatkin oikean kokoiset :evil: . Pieni vi**tus päällä, mutta pitää maanantaina soitella takaisin. Ja vanteethan on 7,5" leveät ja et25.
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

AP kirjoitti:
Make-82 kirjoitti:Ruotsissahan se on laillista jotenka siellä monet käyttävät noita spacereita, silloin vannevalikoima on huomattavasti laajempi juurikin tuon et:n takia.
Tietääkseni spacerit ovat laittomat myös Ruotsissa :roll:

Itse meinasin tänään pultata uudet 18" alle, mutta olivat lähettäneetkin vääränlaiset: pultin reiät oli liian pienet, vaikka mukana tulleet pultit olivatkin oikean kokoiset :evil: . Pieni vi**tus päällä, mutta pitää maanantaina soitella takaisin. Ja vanteethan on 7,5" leveät ja et25.
Ensi kesäksi onkin näköjään aika moneen tonnariin tulossa 18" vanteet alle :) Minkäs merkkiset vanteet oli kyseessä?
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Tulikohan puhuttua taas mitä sattuu...voi hyvinkin olla että spacerit ovat laittomia myös Ruotsissa, jostain vaan oli jäänyt toisenlainen mielikuva.

Minkälaiset vanteet AP tilasit? Minä tilasin Acen Monacot, toivottavasti ei tule niiden suhteen takaiskuja...minun tuurilla niitä on kyllä takuuvarmasti tulossa! :?
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Re: 9000 ja 18" vanteet

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

On muuten todella hyvännäköinen Auto kuvassa.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mitenkäs onnistuis laittaa tonnariin 7,5x17" ET38? Mä kun en tiedä yhtään mitään noista vanteista, että mitkä istuu mihinkin ja mitä ET edes tarkoittaa... :oops: :)

Niin tarvis tietää jos nuo sopii tonttuun niin käyn ens viikolla hakemassa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Harmi kun garagetissa kukaan ei mainosta ET lukuansa. Sieltä sais jos jonkinlaista suuntaa. Kaikilla kuitenkin spacerit välissä..
Vastaa Viestiin