Mitenkäs on 18" vanteiden istuvuus (ET) tonnariin ja käyttökokemukset vertaen 17":ään? Alla kuva, jossa samoilla vanteilla, jotka ajattelin ostaa.
garagetin linkki: http://www.garaget.org/?car=6176
Alunperin oli tulossa 7x17" ET 25, mutta koska kuitenkin myöhemmin haluaa 18", niin mikä ET??? Onko 15 oikea??
Eikö se mene niin, että vanteen leventyessä pitää tonnarissa ET:tä pienentää?
Kertokaa 18" käyttökokemuksista kenellä sellaiset on! Onko paljon ero 17":ään? Tuleeko autosta totaali kivireki, kun H&R -40mm ovat alla Bilstein Sporttien kanssa? Mitä tykkäätte?
Mitä itse olen tässä kysellyt, niin liikkeet ovat tarjonneet juurikin tuolla ET 25:llä. Ja taitaa täälläkin joillain olla alla samaisella ET:llä 18" vanteet.
Mimmi kirjoitti:7x17 ET25 tulee aika ulos. Omassa on 7,5x17 ja ET30.
Jeps, allekirjoitan. Itselläni on Dezent N 7" x 17" ET25 ja isommissa töyssyissä hieraisee ulkoreunasta lokaria. Niin vakio Aeron alustalla kuin nykyisellä H&R/Bilstein -alustalla.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Mimmi kirjoitti:7x17 ET25 tulee aika ulos. Omassa on 7,5x17 ja ET30.
Jeps, allekirjoitan. Itselläni on Dezent N 7" x 17" ET25 ja isommissa töyssyissä hieraisee ulkoreunasta lokaria. Niin vakio Aeron alustalla kuin nykyisellä H&R/Bilstein -alustalla.
Ok hyvä tietää. Onneksi en ole 17" pakettia vielä saanut, täytyy muuttaa se 30:iin. (jos 17" päädyn)
Mutta käykö siis 18" tuo sama ET30? Jollain kuvitelmalla luulin että ET:n pitäisi tosiaan pienentyä, kun vannekoko ja leveys kasvaa, olinko väärässä?
Itse tilasin juuri 7.5x18 et22 vannesatsin. Toivottavasti käy. Kyselin noilta ruotsin pojilta tätä et hommaa kun siellä paljon 18:sia käyttävät, kaikki tuntuivat olevan samoilla linjoilla että et30-35 vaatii spacerit jos meinaa saada ne passaamaan.
Ruotsissahan se on laillista jotenka siellä monet käyttävät noita spacereita, silloin vannevalikoima on huomattavasti laajempi juurikin tuon et:n takia.
Eihän noita 18" 4x108 jaolla ja ET30 löydy mistään. Ensiviikolla saan kuvan vanteet 17", joihin rengasonlinestä äsken tilasin GoodYear Eagle F1 225/45/17 renkaat. Postikuluineen Saksasta 541,6€!! Suomesta halvin tarjous, jonka sain oli 720€ ovh yli 800€
Oot tilannu sitten kunnon renkaat! Itekkin oon katellu josko tilaisin sieltä rengas-onlinesta kiekot...en vaan oo vielä osannu päättää että mitkä ottais. Toisaalta haluais kunnon renkaat, toisaalta taas renkaat kuluu aerolla niin nopeesti että ei kannattais niitä kalleimpia renkuloita ostaa!
Näinhän se on ja kyllä oli uskomattoman vaikee päättää! Ensin mulla oli tilauksessa Uniroyal RainSport 1 hyvien märkäpito-ominaisuuksien vuoksi ja hinnalla 620€ asennettuna 17" Alessio F1 vanteille. Sitten eilen loksahti kaverin WW Boran 17" vanteita katsellessa että kyllähän tonne jää tilaa vielä vaikka kuinka! Tosin hänellä ei ollut madallusta kuin 10mm ja minulla tulee 40mm. Ajattelin että kysytään sitten mitä kustantaisi jos otettaisiin 18" vanteet halvoilla Nexen N 3000-kumeilla, joissa myös hyvä V-kuvio. Nexeneitä vaan joutuisi odottamaan 2vkoa jotain listaa rengasmaailmasta ja sittenkään ei kuulemma ollut takuita toimituksesta. Vanne tarjotin supistui myös entisestään jo valmiiksi minimaalisesta. Sitten kysyin piruttain Eagle F1:stä, olivat 100€ lisää joten otin kunnes huomasin rengasonlinessä sarjan olevan tosiaan 541,6€! Ilmoittivat viikon toimitusajaksi, mutta varauksella että niitä löytyy.
Täytyy nyt fiilistellä noilla kumeilla ja katsotaan montako kuukautta kestävät tulevalla Maptun Steg 1:llä On myös mielenkiintoista nähdä millaiset nuo "Imagon tekijät" ovat alla.. pitäshän niiden laadukkaat olla. Ostetaan sitten halvempia kun hajoavat.
saapasi kirjoitti:Eihän noita 18" 4x108 jaolla ja ET30 löydy mistään. Ensiviikolla saan kuvan vanteet 17", joihin rengasonlinestä äsken tilasin GoodYear Eagle F1 225/45/17 renkaat. Postikuluineen Saksasta 541,6€!! Suomesta halvin tarjous, jonka sain oli 720€ ovh yli 800€
Make-82 kirjoitti:Ruotsissahan se on laillista jotenka siellä monet käyttävät noita spacereita, silloin vannevalikoima on huomattavasti laajempi juurikin tuon et:n takia.
Tietääkseni spacerit ovat laittomat myös Ruotsissa
Itse meinasin tänään pultata uudet 18" alle, mutta olivat lähettäneetkin vääränlaiset: pultin reiät oli liian pienet, vaikka mukana tulleet pultit olivatkin oikean kokoiset . Pieni vi**tus päällä, mutta pitää maanantaina soitella takaisin. Ja vanteethan on 7,5" leveät ja et25.
Make-82 kirjoitti:Ruotsissahan se on laillista jotenka siellä monet käyttävät noita spacereita, silloin vannevalikoima on huomattavasti laajempi juurikin tuon et:n takia.
Tietääkseni spacerit ovat laittomat myös Ruotsissa
Itse meinasin tänään pultata uudet 18" alle, mutta olivat lähettäneetkin vääränlaiset: pultin reiät oli liian pienet, vaikka mukana tulleet pultit olivatkin oikean kokoiset . Pieni vi**tus päällä, mutta pitää maanantaina soitella takaisin. Ja vanteethan on 7,5" leveät ja et25.
Ensi kesäksi onkin näköjään aika moneen tonnariin tulossa 18" vanteet alle Minkäs merkkiset vanteet oli kyseessä?
Tulikohan puhuttua taas mitä sattuu...voi hyvinkin olla että spacerit ovat laittomia myös Ruotsissa, jostain vaan oli jäänyt toisenlainen mielikuva.
Minkälaiset vanteet AP tilasit? Minä tilasin Acen Monacot, toivottavasti ei tule niiden suhteen takaiskuja...minun tuurilla niitä on kyllä takuuvarmasti tulossa!
Mitenkäs onnistuis laittaa tonnariin 7,5x17" ET38? Mä kun en tiedä yhtään mitään noista vanteista, että mitkä istuu mihinkin ja mitä ET edes tarkoittaa...
Niin tarvis tietää jos nuo sopii tonttuun niin käyn ens viikolla hakemassa.