9-3 Aero alustan viritys ilman madallusta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

JSport kirjoitti:Onko sellaista paikkaa, jossa voisi käydä näitä itse tilattuja osia asennuttaa?
No Pro-Car Service tietty.

Itse kallistuin noissa iskareissa Bilsteinin puolelle. Siihen oli oikeastaan kolme syytä:

1) Bilsteinit oli halvemmat
2) Samanlaisella autolla, kuin mitä mun auto tulee olemaan kaikkien kilkkeiden asentamisen jälkeen on voitettu hopeasija eräässä STCS pujottelukisassa. Ja kun ottaa huomioon, mitä rasseja noilla STCS:n jäsenillä on, niin se on jo helvetin hyvä saavutus.
3) En mä kuitenkaan jaksaisi säädellä noiden iskareiden jäykkyyttä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
JSport
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 20:24
Paikkakunta: Helsinki

Iskareista vielä

Viesti Kirjoittaja JSport »

Uskon että bilsteinit olisivat hyvä valinta. Olen kuitenkin vaimonkin mukaan optimoija/säätäjä. Siten SÄÄTÖ-mahdollisuudet luonnollisesti kiinnostaa :lol: . Pujottelukisatkin jäävät aika vähiin, kun en sitä madallussettiä hanki. Tosiaan, jos saisi iskarit vähän käytettynä tai muualta hyvän diilin, niin ihan eri juttu. Silloin ero koneihin repeäisi kipukynnyksen yli.
JSport
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 20:24
Paikkakunta: Helsinki

VRK testimoniaalia maailmalta

Viesti Kirjoittaja JSport »

Ohessa erään VRK kitin asentajan mielipide tiedoksi

"it basically sorts out the GM900/9-3's biggest chassis problems.. and leads to a car that's more fluid, feel-some and driver focused."
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6444
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Iskareista vielä

Viesti Kirjoittaja Eski »

JSport kirjoitti:Uskon että bilsteinit olisivat hyvä valinta. Olen kuitenkin vaimonkin mukaan optimoija/säätäjä. Siten SÄÄTÖ-mahdollisuudet luonnollisesti kiinnostaa :lol: . Pujottelukisatkin jäävät aika vähiin, kun en sitä madallussettiä hanki. Tosiaan, jos saisi iskarit vähän käytettynä tai muualta hyvän diilin, niin ihan eri juttu. Silloin ero koneihin repeäisi kipukynnyksen yli.
Minullakaan ei ollut ihan vielä suunnitelmissa tuo alustapäivitys, mutta sitten täällä Foorumin markkinoilla oli ensin myynnissä Aeron jouset noin 100 eurolla (Procarilla maksaa uudet noin 500e kierros) ja sen jälkeen yksi kaveri kauppasi 500km ajettuja :!: Sprinttejä ensin jollain 500 eurolla, mutta kun ei kelvannut kenellekkään niin ostin ne 370 maksuyksiköllä pois... Sprintit on kyllä ihan sikajämäkkää tekoa verrattuna 9-3:n vakiopumppuihin. Minullakin oli 100K ajetut takaiskarit jo alkaneet vuotaa ja ihan vetelät...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iskareista vielä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Minullakin oli 100K ajetut takaiskarit jo alkaneet vuotaa ja ihan vetelät...
No mulla noi takaiskarit on aivan kuolleet ja etuiskareissakaan ei ole hurraamista :cry:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti: 3) En mä kuitenkaan jaksaisi säädellä noiden iskareiden jäykkyyttä :wink:
Noh, noh !! Konepelti ja takaluukku auki, konien mukana toimitettu ruuvauskorkki käteen, siirretään käsi kohti iskaritolpan päätä ja sit kevyesti käännetään. Ei sen perverssimpää. :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
JSport
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 20:24
Paikkakunta: Helsinki

Nyt on osat tilattu

Viesti Kirjoittaja JSport »

Viimeinkin ties kuinka monen tarjouspyynnön, loputtoman sisällön säätämisen ja optimoinnin :wink: jälkeen päädyin tilaamaan seuraavat osat :

- Koni sport iskunvaimentimet (Abbott racing)
- Viggen Rescue Kit (Abbott racing)
- Etupään puslat (Procarservice)
- EBC greenstuff palat ja sport jarrulevyt eteen ja taakse (Procarservice)

VRK mietitytti loppuun saakka. Saabcentral:ssa osasarjan nimeen vannotaan todella paljon. Vetelyn pitäisi loppua melkein kokonaan. Katsotaan ja testataan. Palaan tähän samalle palstalle kokemusten kanssa. Lopullisen päätöksen tein laskemalla tuning suunnitelman hinnan kahdessa vaiheessa ja kerralla.

Abbotista pitäisi osat tulla n. viikossa lupausten mukaan. Procarservice lupasi 3-4 viikon toimitusajalla.

Odotuksesta tulee joka tapauksessa liian pitkä. Vaimokin totesi, että hankala on tuolla Saabilla ajaa, kun auto kallistelee mutkissa enemmän kuin Vectra... No kerrankin on hallituksen tuki isommille autoinvestoinneille :D
Vastaa Viestiin