Olisiko tästä mihinkään ahtojen karkailun estämiseen?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Olisiko tästä mihinkään ahtojen karkailun estämiseen?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275

Jos tarkotus on istuttaa enemmän tehoa ja saada paremmin pysymään ahdot sisällä?
Kun ei kuulosta kivalta sahata hukkista auki ja vaihtaa sinne uusi jousi ja hitsaa kiinni...

Eli toimisiko toi? JOS vaikka kyse olisi jostain stage3:sen ahdoista... :roll:
Saab 900 2.0t Cab -97
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Halvemmalla pääset, kun itse virittelet ulkoisen lisäjousen hukkikselle :). Ei ehkä helpoin homma maailmassa, mutta omasta mielestä helposti ~150e:n säästön arvoinen...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Coltti kirjoitti:Halvemmalla pääset, kun itse virittelet ulkoisen lisäjousen hukkikselle :). Ei ehkä helpoin homma maailmassa, mutta omasta mielestä helposti ~150e:n säästön arvoinen...
Pistähän mummo-ohjeet kehiin :) Kohta on kaikilla peruspaineet 2.7bar :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei ole ohjeita, on vain toimintasuunnitelma :D.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Hei! älkää mulle työntäkö mitään työstä hommia, ei tule mitään :lol:
Ja muutenkin , mieluummin sitä itse ainakin iskisi vain uuden siihen kiinni.
Näin mulle on ainakin ilmoitettu että joudun sen jousen vaihtamaan...
Mutta samallahan siinä vaihtaisi helpommalla työllä vain uuden hukkiksen.

Eli odotellaan josko joku osaisi kertoa asiasta vielä lisää...

Tai löytyykö muilta firmoilta noita...
Saab 900 2.0t Cab -97
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan laitetaan hukkiksen vipua kiinni vetämään jousi, siis samaan tapaan kuin orkkis kellokin vetää vipua kiinnipäin. Vastaa siis samaa kuin jos laittais jäykemmän jousen kellon sisään, on vain helpompi ja halvempi. Ja toimii.
Aki Peltola #1132
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Kuvia ja lisää infoa tällaisesta ?
Saab 900 2.0t Cab -97
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kyllä se toimii, ei ehkä hipotuningin näkönen, mutta kummiskin.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eli suurinpiirtein sillai että säädät peruspaineet ensin ohjearvoon (0.4tms) Ja sitten viritetään jousi joka vetää hukkista kiinnipäin niin tiukalle että peruspaine nousee haluttuihin viriactuaattorin arvoihin (vaikkapa 0.7). Näin hukkista kiinni pitävä jousivoima on lisätty vastaamaan viriactuaattorin jousivoimaa ja toiminta on täysin identtistä sen kalliin/hankalan päivityksen kanssa. ;)

Kuvaa ei ole mutta ei liene kovin hankalaa miettiä miten jousi vetäis hukkaportin vipua kiinnipäin? :roll:
Aki Peltola #1132
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

ei, ainakaan teoriassa.. mutta mä en ole näitä tee se itse miehiä :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mun autossa on toiminut kiitettävästi tuo forge, peruspaineet on 0,7-0,8 hujakoilla stage3lla. Eikä toi hinta mikään maailmanloppu oo.. :)
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Aksu900 kirjoitti:Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan laitetaan hukkiksen vipua kiinni vetämään jousi, siis samaan tapaan kuin orkkis kellokin vetää vipua kiinnipäin. Vastaa siis samaa kuin jos laittais jäykemmän jousen kellon sisään, on vain helpompi ja halvempi. Ja toimii.

Omaan ng900:seen tein sillai että hitsasin mutterin kiinni siihen tangon säätö osaan eli se jota pyöritetään ja säädetään tangon pituutta ja siihen pultti.Toisen pään kiinnitin hukkaportin kelloon eli porasin sopivan kokosen reijän johon tein kierteet ja pyöritin pultin kiinni.Näitten välille ostin sopivan jämäkän vetojousen ja hyvin toimi.Hintaa noin 5€. :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Aleksi kirjoitti:Mun autossa on toiminut kiitettävästi tuo forge, peruspaineet on 0,7-0,8 hujakoilla stage3lla. Eikä toi hinta mikään maailmanloppu oo.. :)
Tarjoileppa linkkiä, vai oliko se tuo maptunin ? Ja tuo vain kiinni, eikä tarvitse säädellä?
Itsellä olisi juu tarkoitus löytää vaan uusi, korvaava tilalle, ellei joku halua tulla virittelemään :wink:
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin