Virittelystä yleensäkkin
-
- "Turbo"
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
- Paikkakunta: Nastola/finland
- Viesti:
Virittelystä yleensäkkin
Morot!
Tuossa kahvipöydässä tuli keskusteltua että mitä virittelyllä haetaan ja onko se tarpeellista?.
Kertokaapa mitä kukin ahtopaineiden nostolla hakee..,kun tuskin koskaan ainakaan meikäläinen ei tule tarvitsemaan korkeita ahtopaineita vaikka "lastut" löytyy omastakin autosta.
Tuossa kahvipöydässä tuli keskusteltua että mitä virittelyllä haetaan ja onko se tarpeellista?.
Kertokaapa mitä kukin ahtopaineiden nostolla hakee..,kun tuskin koskaan ainakaan meikäläinen ei tule tarvitsemaan korkeita ahtopaineita vaikka "lastut" löytyy omastakin autosta.
Viimeksi muokannut ysitonttu, Ma Touko 08, 2006 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
jäsen:2815
Nastola
No ei yhtään mitään hyötyä.
Asia onkin tunnepuolen juttuja.
Vappuna kaveri kehui, että Honda Civikin 115hv kyllä riittää. Pitipäs hakea kiskalta täydennyksiä ja pantiin kaveri Saabin 9-3 stage 3:n rattiin ja eikä menty sinne kiskalle ihan suorinta reittiä. Kiskalle päästyä oli kaverin kadet ja kainalot hikiset ja jalat kuulemma vetelät. Naama loisti kuin se kuuluisa Naantalin aurinko. Ei ollut noistakaan tehoista tipan vertaa hyötyä, mutta pirun hauskoja ne on!!!
Asia onkin tunnepuolen juttuja.
Vappuna kaveri kehui, että Honda Civikin 115hv kyllä riittää. Pitipäs hakea kiskalta täydennyksiä ja pantiin kaveri Saabin 9-3 stage 3:n rattiin ja eikä menty sinne kiskalle ihan suorinta reittiä. Kiskalle päästyä oli kaverin kadet ja kainalot hikiset ja jalat kuulemma vetelät. Naama loisti kuin se kuuluisa Naantalin aurinko. Ei ollut noistakaan tehoista tipan vertaa hyötyä, mutta pirun hauskoja ne on!!!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Siinäpä se tiivistettynä.peinu kirjoitti:No ei yhtään mitään hyötyä.
Asia onkin tunnepuolen juttuja.
Vappuna kaveri kehui, että Honda Civikin 115hv kyllä riittää. Pitipäs hakea kiskalta täydennyksiä ja pantiin kaveri Saabin 9-3 stage 3:n rattiin ja eikä menty sinne kiskalle ihan suorinta reittiä. Kiskalle päästyä oli kaverin kadet ja kainalot hikiset ja jalat kuulemma vetelät. Naama loisti kuin se kuuluisa Naantalin aurinko. Ei ollut noistakaan tehoista tipan vertaa hyötyä, mutta pirun hauskoja ne on!!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Peinu taitaa olla "syyllinen" aika monen kanssa autoilijan viri-intoon . Mutta noinhan se menee. Noh kyllä matalapaineisesta tuli huomattavasti turvallisempi ohittaja, jos turvallisuutta mitataan ohituskiihtyvyydellä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Turbo"
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
- Paikkakunta: Nastola/finland
- Viesti:
Virittelystä yleensäkkin
Kyllähän se niin on juu.. kyllähän tällä vanhalla terästetyllä 89 mallin tontulla kiusaa monia teinijuppi autoja ja kyyditsee tyttöjä ihan kummasti.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
jäsen:2815
Nastola
Niin eihän siitä virittelystä oikeestaan mitään varsinaista hyötyä ole kun ei täällä suomen maassa missään saa ajaa yli 120km/h ja siihen riittä vaikka 127 fiat. mut pirun hauskaa viritteleminen on ja ompahan eukolla joku syy motkottaa kun auto vie kaiken ylimääräsen rahan ja ajan
Saab 9000 2.0 T16A -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Se, mitä kukin virityksellä hakee, on varmaan aika persoonallista.
Itse haen virityksellä nopeaa ohituskiihtyvyyttä ja sitä, että rampista isommalle tielle liityttäessä "lasissa" on vähintään nopeusrajoituskyltin ilmoittama lukema. Ja mitä pikemmin, sen parempi.
Itse haen virityksellä nopeaa ohituskiihtyvyyttä ja sitä, että rampista isommalle tielle liityttäessä "lasissa" on vähintään nopeusrajoituskyltin ilmoittama lukema. Ja mitä pikemmin, sen parempi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ihan sama juttu mulla. Mieluummin se kunnon vääntö tuolla välillä ajettavuuden kannalta kuin jossain 3500-6000 rpm. Siksi mulla on tuo hybridi, vaikka se menisikin "tukkoon" jonkun 4500 rpm:n jälkeen Niin kuin tossa jo aikaisemmin kirjoitinkin, niin toiset hakevat sitä maksimisuorituskykyä, toiset hieman parempaa vääntöä ja ohituskiihtyvyyttä. Makuasia.Make5 kirjoitti:Itse haen melko paljon matkaa ajavana "raakaa" voimaa 2000-4000rpm välille (ohituskiihtyvyys)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007