Virittelystä yleensäkkin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
ysitonttu
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
Paikkakunta: Nastola/finland
Viesti:

Virittelystä yleensäkkin

Viesti Kirjoittaja ysitonttu »

Morot!
Tuossa kahvipöydässä tuli keskusteltua että mitä virittelyllä haetaan ja onko se tarpeellista?.
Kertokaapa mitä kukin ahtopaineiden nostolla hakee..,kun tuskin koskaan ainakaan meikäläinen ei tule tarvitsemaan korkeita ahtopaineita vaikka "lastut" löytyy omastakin autosta.
Viimeksi muokannut ysitonttu, Ma Touko 08, 2006 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No ei yhtään mitään hyötyä.

Asia onkin tunnepuolen juttuja.

Vappuna kaveri kehui, että Honda Civikin 115hv kyllä riittää. Pitipäs hakea kiskalta täydennyksiä ja pantiin kaveri Saabin 9-3 stage 3:n rattiin ja eikä menty sinne kiskalle ihan suorinta reittiä. Kiskalle päästyä oli kaverin kadet ja kainalot hikiset ja jalat kuulemma vetelät. Naama loisti kuin se kuuluisa Naantalin aurinko. Ei ollut noistakaan tehoista tipan vertaa hyötyä, mutta pirun hauskoja ne on!!!

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

peinu kirjoitti:No ei yhtään mitään hyötyä.

Asia onkin tunnepuolen juttuja.

Vappuna kaveri kehui, että Honda Civikin 115hv kyllä riittää. Pitipäs hakea kiskalta täydennyksiä ja pantiin kaveri Saabin 9-3 stage 3:n rattiin ja eikä menty sinne kiskalle ihan suorinta reittiä. Kiskalle päästyä oli kaverin kadet ja kainalot hikiset ja jalat kuulemma vetelät. Naama loisti kuin se kuuluisa Naantalin aurinko. Ei ollut noistakaan tehoista tipan vertaa hyötyä, mutta pirun hauskoja ne on!!!
Siinäpä se tiivistettynä. 8)
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

no en nyt tiedä pelkästään siitä paineiden nostosta mutta vääntöä,vääntöä lisää ja sitähän voi myös koettaa huipputehon kohtaa saada haluamalleen kohdalle..ja yleensäkkin mikäs se näissä rakentelu hommissa viehättää? se taitaa vaan virittely hommissa olla vietynä askel pidemmälle. :)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Peinu taitaa olla "syyllinen" aika monen kanssa autoilijan viri-intoon :wink: :wink: . Mutta noinhan se menee. Noh kyllä matalapaineisesta tuli huomattavasti turvallisempi ohittaja, jos turvallisuutta mitataan ohituskiihtyvyydellä :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ysitonttu
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
Paikkakunta: Nastola/finland
Viesti:

Virittelystä yleensäkkin

Viesti Kirjoittaja ysitonttu »

Kyllähän se niin on juu.. kyllähän tällä vanhalla terästetyllä 89 mallin tontulla kiusaa monia teinijuppi autoja ja kyyditsee tyttöjä ihan kummasti.
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
Mage77
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:29
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja Mage77 »

Niin eihän siitä virittelystä oikeestaan mitään varsinaista hyötyä ole kun ei täällä suomen maassa missään saa ajaa yli 120km/h ja siihen riittä vaikka 127 fiat. mut pirun hauskaa viritteleminen on ja ompahan eukolla joku syy motkottaa kun auto vie kaiken ylimääräsen rahan ja ajan
Saab 9000 2.0 T16A -87
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Harrastuksia on monenlaisia... :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Se, mitä kukin virityksellä hakee, on varmaan aika persoonallista.

Itse haen virityksellä nopeaa ohituskiihtyvyyttä ja sitä, että rampista isommalle tielle liityttäessä "lasissa" on vähintään nopeusrajoituskyltin ilmoittama lukema. Ja mitä pikemmin, sen parempi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Itse haen melko paljon matkaa ajavana "raakaa" voimaa 2000-4000rpm välille (ohituskiihtyvyys)
#2633
Tomaatti9000
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eiköhän se mene meikäläisellä paremman ajettavuuden piikkiin; mukavampaa kun on hiukan sitä extra vääntöä ohituksissa ja ylämäessä.
Huippunopeuksia tai 0-100km/h en ole edes viitsinyt kokeilla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Make5 kirjoitti:Itse haen melko paljon matkaa ajavana "raakaa" voimaa 2000-4000rpm välille (ohituskiihtyvyys)
Ihan sama juttu mulla. Mieluummin se kunnon vääntö tuolla välillä ajettavuuden kannalta kuin jossain 3500-6000 rpm. Siksi mulla on tuo hybridi, vaikka se menisikin "tukkoon" jonkun 4500 rpm:n jälkeen :wink: Niin kuin tossa jo aikaisemmin kirjoitinkin, niin toiset hakevat sitä maksimisuorituskykyä, toiset hieman parempaa vääntöä ja ohituskiihtyvyyttä. Makuasia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Foxbody turbo
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Asiaa! 8)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Japso kirjoitti:Minen autojani viritä. Sehän on jo vastoin määräyksiä, varsinkin jos ei hoida muutoskatsastusta.
Asiaa! 8)
Vastaa Viestiin