95power kirjoitti:Kertoo lähinnä siitä, että isollakin föönillä, tai sen oikealla mitoituksella, saadaan aikaan konsepti, jossa:
- lagi ei ole merkittävämpi kuin näissä herneen kokoisissa pilipali ahtimissa
- joilla kuitenkin todellinen teho ( ja vääntö ) on lähes tuplasti sen, mitä noilla herneahtimilla
- poistuu noiden yliahdettujen herneahtimien jaloista kuin hauki rannasta
Edelleenkin peräänkuulutan sitä, että mitä kukin autoltaan haluaa ja kuinka paljon on valmis uhraamaan siihen rahaa. Saahan sitä rahalla rakennettua vaikka mitä, mutta kun ylipäätään ajattelee, niin onko järkeä pistää autoon kiinni aivan tajutonta summaa, kun niitä rahoja ei koskaan saa takaisin.
Eikös tässä jutussa alunperin ollut kysymys siitä, että kukin hakee autonsa virittelyllä ja mitä asioita siihen liittyy:
ysitonttu kirjoitti:Morot!
Tuossa kahvipöydässä tuli keskusteltua että mitä virittelyllä haetaan ja onko se tarpeellista?.
Kertokaapa mitä kukin ahtopaineiden nostolla hakee..,kun tuskin koskaan ainakaan meikäläinen ei tule tarvitsemaan korkeita ahtopaineita vaikka "lastut" löytyy omastakin autosta.
Eli eikö tähän topiciin pitänyt kirjoittaa, mitä kukin viritykseltä hakee? On se vaan ihme, että kun lähdetään virittämään autoa, niin ei saisi olla olemassa kuin yksi "koulukunta", joka pistää autoon "ei-mandariinin kokoisen" ahtimen, jotta tehoa&vääntöä tulisi mahdollisimman paljon. Itse kyllä ymmärrän tuon "mahdollisimman paljon tehoa&vääntöä -jutun" ja on tosi hienoa ja kunnioitettavaa, mitä olette noille autoille jaksaneet tehdä, mutta sitten on olemassa tämä toinen "koulukunta", joka virittää autojaan vain hieman saadakseen paremman ohituskiihtyvyyden kuitenkaan uhraamatta alakierrosvääntöä, mutta ei välttämättä halua pistää rahaa kiinni autoonsa enempää kuin on tarpeen. Varmaan kuitenkin suurin osa tällä palstalla olevista omaa virityssetin akselilla steg 1-4, eikä ole ajatellutkaan laittaa lisää rahaa kiinni autoonsa.
Ja sitten vielä sellainen juttu, että ehkä kaikilla ei ole tarkoitus "kyykyttää" noita "mandariiniahtimilla" varustettuja autoja, vaan nimenomaan hakea lisää ohituskiihtyvyyttä ja nimenomaan lyhytkestoista pientä tehon ja väännön lisäystä niin, että auto kulkee hieman paremmin kuin "normaali" perheauto.
Hmm, alankohan mä tulla vanhaksi, kun kirjoittelen tällaisia höpöjä?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)