Siivet on sellaiset metallista väännetyt läpsyttimet ja ar on varmaan jotain .40 ja .80 välillä, no joo...
Eli asiaan, se on siis sama kuin Speedpartsin T3 trim60 osoitteessa
http://www.speedparts.se/prod/sp_turbo_uppgrad_s.shtml Valitettavasti mitään muuta en tiedäkään paitsi sen että hukkiksen kello on vaihdettu jäykempään, tässä tapauksessa minimipaineet kellolle on 0.8 bar mikä on mun virityssuunnitelmia ajatellen hyvä juttu
Voikos noita ar-ratioita laskea itse jotenkin jos turbo on kädessä? Olisihan se ihan nastaa tietää tuosta puhaltimesta jotain kun sen kerran kiinni lykkään... ellei sitten käy vanhanaikaiset ja postin mukana ovelle saapuukin umpiruosteinen, pakopesältään halki oleva öljypoltin jota ruotsalaiset kutsuvat vielä turboksi. Myyjä kyllä möi sen vasta rempattuna mutta käytetyn turbon ostaminen on varmaan aina vähän riski homma.
-John
EDIT: Tuosta vauhtipyörän sorvauksesta muuten, eräs jenkkiläinen viripaja mainostaa seuraavaa alumiinivauhtipyörien myyntipuheessaan:
With over 35 years of experience in performance engine building we understand Saab's unusual balancing procedures. We can balance an otherwise perfectly CNC machined aluminum flywheel to closer tolerances than even Saab's factory specifications without having the crankshaft out of your engine! Että tämmöistä, onkohan tuossa osa sitä kuuluisaa (ks. ensimmäisen rivin hymiö) vai onko Saabin alakerran tasapainotuksessa jotain niin erikoista että ei voi ihan mennä vauhtipyörää tasaisesti sorvaamaan?