OG 900seen 16" peltivanteet?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
marn
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 08:30

OG 900seen 16" peltivanteet?

Viesti Kirjoittaja marn »

Juuri ensimmäisen saabin (91' 900S) ostaneena tämmöinen tuli mieleen löytyykö näihin sopivaa 16" peltivannetta? vai joutuuko "tyytymään" aluvanteisiin? eikös 9000ssa ole sama pulttijako?
Autoton mies on huoleton mies.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Noista audeista voisi löytyä sopiva pellivanne 16 tuumaisena. Siis jostain 90 vm audista. Yleensä noi 16 vanteet on sitten 5 pulttisia .Tietenkin jos sorvi pysyy hallinnassa niin voihan niitä sopivasti yhdistelläkkin . Esim mb vanteet menee dx corollaan tehty on :D :D .
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Peugeot 307:n 16" peltivanteita ovat muutamat laitelleet saappeihinsa. Näyttää ihan kivalta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Peugeot FAQ:ssa joku myy 30€:lla 307:n 16" peltivanteita...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
marn
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 08:30

Viesti Kirjoittaja marn »

Peugeot 307? ok hyvä tietää tuossa on ilmeisesti 4x108 pulttijako ja sopiva et?

FAQista ei löytyny ku 15" eli ehtivät ilmeisesti jo mennä :(
Autoton mies on huoleton mies.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

http://koti.mbnet.fi/~skote/pulttijako.htm

Tuolla melko kattava lista eri automerkkien pulttijaoista ja et:kin taitaa olla usein mainittu.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

marn kirjoitti:Peugeot 307? ok hyvä tietää tuossa on ilmeisesti 4x108 pulttijako ja sopiva et?

FAQista ei löytyny ku 15" eli ehtivät ilmeisesti jo mennä :(
Uudempien Pösöjen ja Sitikoiden ET on luokkaa 25 ja vanhempien luokkaa 10...20. Elikkäs uudemmat nelipulttiset käyvät varmaankin ihan hyvin.

Citroen C4:sen vannehan muuten käy myös...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

307:n vanteet menee ainakin og900:n Et:n ja jaon, sekä keskireiänkin puolesta (keskireikä tais olla jotain millin luokkaa pienempi, mutta onpa ainakin jämpti sovitus sitten. :)
Ja lopputulosta kehuttiin ainakin turbon alustan kanssa!!!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Ei sattus kellään olemaan kuvaa sakusta noilla 16" peltivanteilla ? 8)
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Money For Nothing kirjoitti: Ja lopputulosta kehuttiin ainakin turbon alustan kanssa!!!
Pitää kyllä itsekin kehua lopputulosta muutaman kilometrin kyydissä istuneena. Alustakin oli kyllä muutamaa astetta vakiota parempi.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

JL kirjoitti:Ei sattus kellään olemaan kuvaa sakusta noilla 16" peltivanteilla ? 8)
Ei löydy linkkiä enää, kaverilla ois ollu pari kuvaa satkusta 16":lla... mutta kun ei muista missä se linkki oli :( ...on muuten aika räyheen näkönen 8)
Noiden vanteiden myötä myös kasvaa sitten riski että hälppivät lokareihin, joskin se ei ollut kovinkaan suuri ongelma... lähinnä jos kanttaat esim hidastetöyssyistä malliin Carlos Saintz, nii saattaa hälppästä.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Jokke A kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti: Ja lopputulosta kehuttiin ainakin turbon alustan kanssa!!!
Pitää kyllä itsekin kehua lopputulosta muutaman kilometrin kyydissä istuneena. Alustakin oli kyllä muutamaa astetta vakiota parempi.
Kiitos, kiitos. Alusta ei kyllakaan ole ollenkaan turbon vakio, vaan paljon kovempi. Jaykempi kuin hyvin tunnettu Lesjo+Advantage kombinaatio. Aarettoman tyytyvainen olen ollut, vaikka kiinniottamista takana esiintyykin kuormalla jos on reilusti vauhtia ja kuoppia. Osasyyna on 205/55R16 renkaat. 50-sarjalaisilla parempi. Syyna valintaan oli yksinkertaisesti olematon tarjonta hyvien kaytettyjen 50-sarjalaisten suhteen. Ilmapussit on jo takana kuormaa varten, ja jos oikein innostun niin saatan muokata hiukan kaarta. Jokatapauksessa melko pieni haitta, jos vertaa siihen mita on muissa autoissa tavannut "pienta" kiinniottamista :)

Kuvia on muistaakseni tuolla: http://www.tema.1g.fi/kuvat/Koneremppa+ ... tan+vaihto

En saa vaan talla yhteydella auki noita kuvatiedostoja, niin pitaa luottaa muistiin. Kuvissa huomattavasti diskreettisempi kuin luonnossa. Jopa yksi Bemari-kaveri piti noita huomattavasti "harskimpina" ja parempina kuin entisia 15"Aeroja. Noo kaikki ei oo sitten ymmartanyt aluista luopumista, mutta kukin tyylillaan, vai mita?

Hewideron postaamasta linkista loytyy alkutaival tahan operaatioon ja lisaa spekseja.

Eli siis: Peugeot 307 16" 4x108 ja se keskireika on just passeli!
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

tema kirjoitti:
Jokke A kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti: Ja lopputulosta kehuttiin ainakin turbon alustan kanssa!!!
Pitää kyllä itsekin kehua lopputulosta muutaman kilometrin kyydissä istuneena. Alustakin oli kyllä muutamaa astetta vakiota parempi.
Kiitos, kiitos. Alusta ei kyllakaan ole ollenkaan turbon vakio, vaan paljon kovempi. Jaykempi kuin hyvin tunnettu Lesjo+Advantage kombinaatio. Aarettoman tyytyvainen olen ollut, vaikka kiinniottamista takana esiintyykin kuormalla jos on reilusti vauhtia ja kuoppia. Osasyyna on 205/55R16 renkaat. 50-sarjalaisilla parempi. Syyna valintaan oli yksinkertaisesti olematon tarjonta hyvien kaytettyjen 50-sarjalaisten suhteen. Ilmapussit on jo takana kuormaa varten, ja jos oikein innostun niin saatan muokata hiukan kaarta. Jokatapauksessa melko pieni haitta, jos vertaa siihen mita on muissa autoissa tavannut "pienta" kiinniottamista :)

Kuvia on muistaakseni tuolla: http://www.tema.1g.fi/kuvat/Koneremppa+ ... tan+vaihto

En saa vaan talla yhteydella auki noita kuvatiedostoja, niin pitaa luottaa muistiin. Kuvissa huomattavasti diskreettisempi kuin luonnossa. Jopa yksi Bemari-kaveri piti noita huomattavasti "harskimpina" ja parempina kuin entisia 15"Aeroja. Noo kaikki ei oo sitten ymmartanyt aluista luopumista, mutta kukin tyylillaan, vai mita?

Hewideron postaamasta linkista loytyy alkutaival tahan operaatioon ja lisaa spekseja.

Eli siis: Peugeot 307 16" 4x108 ja se keskireika on just passeli!
tyhjä oli sivu:/ tondariinkin vois olla aika miehekkäät ton kokoset peltivanteet... :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Boiga kirjoitti: tyhjä oli sivu:/ tondariinkin vois olla aika miehekkäät ton kokoset peltivanteet... :)
ei oo tyhjä kun vähän kikkailee. tolla linkillä suoraan se on tyhjä
http://www.tema.1g.fi/kuvat/ kokeileppa tolla, ja klikkaa sit sielä tuo koneremppa + alustanvaihto.
Ja tais olla vasta ne ihan loppupään kuvat missä on 16", alkukuvissa on vielä muistaakseni 15"
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin