Lucas 14.1 lastun alkuperäisyys? ym.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
MHa
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Lucas 14.1 lastun alkuperäisyys? ym.

Viesti Kirjoittaja MHa »

Moi!

Onkohan tuo Lucaksen purkissa oleva lastu alkuperäinen?

Lastun päällä on tarra missä punainen painettu GP-logo ja sen päällä käsin kirjoitetut numerosarjat 9526 ja 912864.

Kysymys siis kuuluu onko tuohon vaihdettu lastua vai onko tuo alkuperäinen.

Toinen ihmetyksen aihe oli purkissa olevat muutamat vihreät hyppyjohdot. Kaverin kanssa verrattiin samalla varaosanumerolla olevia purkkeja ja tässä vanhemmassa oli ne hyppyjohdot siellä piirilevyllä. Minun purkin date code oli vuodelta 90 ja kaverin vuodelta 92.

Hyppyjohdot näyttivät kuitenkin olevan alkuperäisen lakan alla ja juotoksetkin olivat ihan tehdastekoisia. Onko tässä vain tapahtunut vuosien kuluessa jotakin tuotekehitystä?

Auto on 1991 900 turbo 16 S

t:MiHa
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kyllähän nuo numerot ulkomuistista alkuperäisiltä vaikuttaa. Tosin se onko numerot/tekstit tehty kynällä vai koneella kirjoittamalla ei vielä kerro mitään suuntaan eikä toiseen. Ne vakio boksit mihin minä olen kurkannut on kaikissa alkuperäisissä ollut koneella kirjoitetut laput päällä, kun taas esim. DI/APC saabin omassa viriboksissa tuli vastaan kynällä kirjoitettu lappu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Omassa ässässä oli alkuperäisessä lastussa valkoinen tarra, jossa numerot oli kirjoitettu ohuella mustalla tussilla.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lucas 14.1 lastun alkuperäisyys? ym.

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

MHa kirjoitti:Moi!

Onkohan tuo Lucaksen purkissa oleva lastu alkuperäinen?

Lastun päällä on tarra missä punainen painettu GP-logo ja sen päällä käsin kirjoitetut numerosarjat 9526 ja 912864.

Kysymys siis kuuluu onko tuohon vaihdettu lastua vai onko tuo alkuperäinen.

Toinen ihmetyksen aihe oli purkissa olevat muutamat vihreät hyppyjohdot. Kaverin kanssa verrattiin samalla varaosanumerolla olevia purkkeja ja tässä vanhemmassa oli ne hyppyjohdot siellä piirilevyllä. Minun purkin date code oli vuodelta 90 ja kaverin vuodelta 92.

Hyppyjohdot näyttivät kuitenkin olevan alkuperäisen lakan alla ja juotoksetkin olivat ihan tehdastekoisia. Onko tässä vain tapahtunut vuosien kuluessa jotakin tuotekehitystä?

Auto on 1991 900 turbo 16 S

t:MiHa

Omasta vakiolastusta katselin numeroita ja löytyi GP 9526, 912864. Viimeinen numero oli aika epäselvästi kirjoitettu, voi olla vaikka 7:kin.
Eli samat on kuin sullakin.

Ainakin kuvissa tuo 14.1 boksi on aika erilainen sisältä, kun vertaa 14 boksiin. Lastun paikkakin on erikohdassa.
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lucas 14.1 lastun alkuperäisyys? ym.

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Lastun päällä on tarra missä punainen painettu GP-logo ja sen päällä käsin kirjoitetut numerosarjat 9526 ja 912864.

Tätä samaa ihmettelin eilen kun yritin tulkita minkä lastun tilaan... Ja meni kyllä sormi suuhun, eli jos joku viisaampi kertoisi onko kyseessä C64/C128/C256?? Vaikka futiksen MM-kisat ovat kesken, toivottavasti joku osaa kertoa tämän pian...

...tahtoo kiusata vanhusta, jotta työmatka kulkisi joutuisammin...
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jos sun autossa on 14.1 boxi, niin sitten 128 tai 256. Vanhempaan (-90) 14 -boxiin sopii se 64.
edit. löysin laatikosta oman vakioni. se on siis 14 boxista ja siihen on painettu TD27C64.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
MHa
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 12:53
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja MHa »

Kiitoksia tietäjille, nyt kun tietää että on vakiolastu paikallaan niin on helpompi lähteä jatkamaan.

Tietääkö kukaan vielä noista hyppyjohdoista mitään?? Ei ole tullut ennen avattua noita purkkeja joten ei ole kokemusta kovin kertynyt.

Ihmetyttää vain ne hyppyjohdot siellä sisällä. Ihan ovat tehdastekoisen näköiset, lakan alla ja juotokset koneella tehdyt. Niillä on muutama nasta yhdistetty toisiinsa kun taas 92 vuoden purkissa sitä ei ole.

Luulisi että samalla varaosanumerolla olevat purkit olisivat samanlaisia.

Vai onko tuohon aeroon lisätty jokin mystinen viritys jo tehtaalla? :)

t:Mikko
-MHa
900T Finlandia -79, 900T S 5D -80
900T16 Aero -91
900 -87
9-5 Aero Wagon 2004
9-5 Wagon 2004
9-3 SE 2002
9-3 Wagon 2008
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Piirilevyllä tehty muutos. Todennäköisesti esim levyjen reunasta löytyy joku revisio numero joka on muuttunut jne. Toiminta silti aivan sama.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin