Voima loppuu, kesä tulee

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9tonnari
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 17:48

Voima loppuu, kesä tulee

Viesti Kirjoittaja 9tonnari »

auto on 9000 T16 vm-85, kaikinpuolin kunnossa oleva, mutta jotain pitäis tehdä kun tuntuu ettei se mene mihinkään! Kertokaapa jotain ahto -ja bensanpaineen nostosta yms.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuivahko vastaus:

Omassa -87-tonnarissa riitti alkajaisiksi säätää perusahtopaine speksin mukaiseen, 0,4 +-0,03 bar. Oikeastaan jätin vielä kierroksen verran alakanttiin, että riittää "viritystä" vielä ensi kesäänkin :-) Liekö hukkaportin kalvorasian jousi väsynyt ajan kuluessa.

Oletko mitannut omastasi paineet kunnollisella mittarilla?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

APC:n muokkauksella ja bensanpaineensäätimellä saat helposti muutaman kymmenen kaakkia lisää. Jos haluat päästä kolmeensataan kaakkiin, menee suuttimet, cooleri ja ahdin vaihtoon.

Haulla varmaan löytyy juttua tältäkin foorumilta, apc:n muokkauksesta googlella.
Foxbody turbo
9tonnari
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 17:48

Viesti Kirjoittaja 9tonnari »

jus kirjoitti:Kuivahko vastaus:

Omassa -87-tonnarissa riitti alkajaisiksi säätää perusahtopaine speksin mukaiseen, 0,4 +-0,03 bar. Oikeastaan jätin vielä kierroksen verran alakanttiin, että riittää "viritystä" vielä ensi kesäänkin :-) Liekö hukkaportin kalvorasian jousi väsynyt ajan kuluessa.

Oletko mitannut omastasi paineet kunnollisella mittarilla?
En tiedä tosta mittarista mut se väittää n. 0.6-0.7 baaria! 8O
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Siis 0,6 - 0,7 bar perusahtopainetta? Vai täysahtoja?
Perusahtopaine on se mikä näkyy ajettaessa magneettiventtiilin johto irrotettuna, APC:n sulake irrotettuna tai jarrua painettaessa. Havainoidaan täyskaasukiihdytyksessä esim. kolmosvaihteella 3000 rpm kohdalla.

http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
http://68.222.100.95/turbo_folder/turbo ... j_2.0l.htm
http://www.quasimotors.com/wgrod.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9tonnari
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 17:48

Viesti Kirjoittaja 9tonnari »

jus kirjoitti:Siis 0,6 - 0,7 bar perusahtopainetta? Vai täysahtoja?
Perusahtopaine on se mikä näkyy ajettaessa magneettiventtiilin johto irrotettuna, APC:n sulake irrotettuna tai jarrua painettaessa. Havainoidaan täyskaasukiihdytyksessä esim. kolmosvaihteella 3000 rpm kohdalla.

http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
http://68.222.100.95/turbo_folder/turbo ... j_2.0l.htm
http://www.quasimotors.com/wgrod.htm
Täytyy esittää vähän tyhmää, mutta missä se magneettiventtiili on? ja eikös turbo ahda niin paljon kun pystyy sillon kun on apc ja magneettiventtiili poissa pelistä?
Tcdoe
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:17
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tcdoe »

Mimmi kirjoitti:En tiedä vanhemmista tontuista, mutta ainakin -92-> mankkuvena löytyy jäähdytyspuhaltimen vierestä sen kiinnikerautaan kiinnitettynä.
Kuten myös vanhemmissa.

Kuva
suapi
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2004 19:16

Viesti Kirjoittaja suapi »

Missäs mahtaa olla nakutuksen tunnistin, kun käskettiin vetää nakuvalo sisälle jos ohittaa apc boksin? mitäs jos ottaa magneettiventtiililtä pelkästään piuhat irti niin mitä sit tapahtuu?? tyhmiä kysymyksiä, mutta kultaakin kalliinpia!!!!
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Nakutustunnistin on imusarjan alla.
Mankkuvenalta kun otat piuhat irti silloin turbo ahtaa niin paljon kuin pystyy, eli turbon kello ei saa ohjausta ollenkaan.
suapi
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2004 19:16

Viesti Kirjoittaja suapi »

Eli onko tässä mitään järkeä jos tekis näin:
Jätetään nakutuksen tunnistin paikalleen, otetaan mankkuvenan piuhat irti ja säädetään ahtopaine sopivaks (mekaaninen hukkaportti)??
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kannattaa varmistaa että kone saa myös soppaa, jos päätät tehdä noin.
#1730
500whp.net member
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Jos en ihan varmaks muista niin täällä oli joskus aikasemminkin keskustelua tosta magneetti venan piuhoista ja sillon oltiin sitä mieltä että kun ottaa sen piuhat irti niin sillon se puskee sen kaiken ilman sinne kellolle ja sen seurauksena minimi ahtopaineet.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
suapi
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2004 19:16

Viesti Kirjoittaja suapi »

Vigge kirjoitti:Kannattaa varmistaa että kone saa myös soppaa, jos päätät tehdä noin.
Bensanpaineensäädin ja mittari on hommattuna!
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Eli, jos mankkuvenalta ottaa johdot irti -> perusahtopaineet 0,3-0,4 bar
Jos ottaa magneettiventtiililtä hukkaportinkelloon menevän letkun -> Ahtaa!
Nakutus ledin tekoon löytyy tiedot http://www.saabismionsairaus.net tee itse osiosta.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Nuo vakiosuuttimet ei sitten ole tuotoltaan kovin kummoisia, 3bar muistaakseni 188hp. Oma tonttu kävi jo 1.2barin paineilla laihalla (bensanpaineet yli 4bar). 9-5 Aeron suuttimia saa suht edullisesti, eikä taatusti lopu soossi kesken.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin