MBC (manual boost controller)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

MBC (manual boost controller)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Väittävät maailmalla että MBC:n liisääminen vähentää turboviiveitä etc.
I have an MBC series install on a 03 9-5 Aero Wagon 5sp. It really does improve the reponsiveness by removing much of the control system induced boost lag. I consider this to be a must do modification. Many note that the SpeedParts ECUs don't help the low gears much. Perhaps those with SpeedParts ECUs would find that a MBC would balance the overall performance. My expectation was that I would not be increasing the boost and that this would not be possible anyways.

See the link for use on a 9-3 T7. In this situation, contrary to expectations, this person started out with the MBC set really high and worked down from CELs etc. He is finding that he is not only getting really fast boost response, but is also getting good increases in boost pressure. Not sustained increases, but arguably all one needs for fun on the street.
Aiheesta lisää:
http://www.saabnet.com/tsn/bb/performan ... ?bID=67332
#1730
500whp.net member
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Re: MBC (manual boost controller)

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Vigge kirjoitti:Väittävät maailmalla että MBC:n liisääminen vähentää turboviiveitä etc.
Totta kai vähentää. Koska APC säätää myös ahtojen nousunopeutta, jottei tuntuisi "ikävää?" potkua.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

mulle mulle

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä just pähkäilen tilaisko ton Abbottin MBC kun se maksaa vaan 40 puntaa. Onko jollakulla jotain muuta merkkiä jota vois suositella? Soittelen huomenna noita suomalaisia viripajoja jos heillä olis tarjota omia viritelmiä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mä just pähkäilen tilaisko ton Abbottin MBC kun se maksaa vaan 40 puntaa.
Itse laitteeseen en lähde tietämättömänä kommentoimaan, mutta Abbottin touhuista mulla on ERITTÄIN positiivinen kuva. Sen kun laitat tilauskyselyn meilillä heti, niin etköhän pääse jo viikonloppuna kokeilemaan, että miten vehkeet pelaa. Lähetykset Suomeen Abbott hoitaa DHL Express courierilla, n.20puntaa+VAT pienehkölle paketille.

-Ville
Vastaa Viestiin