steg1 - lämpöä riittää?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

steg1 - lämpöä riittää?

Viesti Kirjoittaja andr »

niin,
paljonko joutuu turbo tekemään töitä steg1:ssa verrattuna
originaalisoftan kanssa? Mielestäni kone on todella
lämmin myös kauppareissun jlk
/r
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mahdat polkea kauppareissut oikein huolella... :wink:

No oikeasti; ei normaaliajossa vaikuta stegit koneen lämpöihin. Jos taas puhaltaa menemään ahdin punaisena 180 lasissa, alkaa ahdin varmasti kuumenemaan melkoisesti.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Joutuuhan se jossain määrin enemmän työtä tekemään orkkis-softaan verrattuna, mutta tämä tuskin normi-ajossa vaan kuten tässä jo todettiin, jos autoa polkee oikein kunnolla.
9-3 konehuone on mielestäni aina todella lämmin jotenka tuskin tuo stage 1 softa siihen mitään on vaikuttanut.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

tonnarissa kans kone orkkiksella tosi lämmin eikä oo isommallakaan stegellä lämmenny. Ja hys ei autoa saa punaseksi polkea, auto on herkkä paikka :D
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

ok

pitää joskus ottaa kinkkulämpömittari
ja verrata lämmöt ajon jlk - BSRsoftalla
ja orkkiksella.

/r
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hmm.. Termostaatti pitää koneen lämmöt samalla tasolla motarilla isommassakin kiihdytyksessä, eikä lämmöt nouse itse koneessa ollenkaan, kun ajoviima tehostaa jäähdyttimen tehoa varsin runsaasti...

Käytännössä koneen oman lämpömittarin mukaan kone käy muutamia asteita kuumempana kun auto on parkkiruudussa tyhjäkäynnillä, kun ajoviima ei jäähdytä konetta ja jäähdytintä.

Tarkat astelukemat koneen jäähdytysnesteestä saa odb lukijalla, eikä tarvitse arvuutella viisarin asteen murto osia :wink:

Itse ahdin on jo 10sec poljennan jälkeen punrtavan kuuma viimeistään lastutettuna, eikä siinä enää kinkkumittaria paranne työntää kiinni..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niih, ja ton aahdetu ilman lämpöhän se rupee jarruttaan, jottei pakosarja sula. :)
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

andr kirjoitti: pitää joskus ottaa kinkkulämpömittari
ja verrata lämmöt ajon jlk - BSRsoftalla
ja orkkiksella.
/r
No, joo. Tossa elokuussa ajelin pohjois ruottis (kun sattui olemaan
hyvin harva liikenne ja kunnon suoria eikä onneksi sini-keltaisia
autojakaan näkyny) aika pitkään 200-tienoilla, parhaimmillaan
4-vaihteella 220 ja 5-vaihteella 240.
Lämpömittari pysyi normaalissa 'puolivälissä', turbon lämmöistä
en tiedä, muttei ainakaan sulanut.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Vastaa Viestiin