15T PORSIIIIIII

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

15T PORSIIIIIII

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9-3.1972
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

No onpas...mikähän tuon aiheutti? Oliko paljonkin kengitetty turbo?
Saab 9-5 2,0t -1999
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

kopote12 kirjoitti:No onpas...mikähän tuon aiheutti? Oliko paljonkin kengitetty turbo?
60tkm :evil: Näistä nyt ei ota selvää, enään tuhon jälkeen mistä johtui...
9-3.1972
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Ja koskas tämä tapahtui? Eilen? Hyi sinua kun noin hurjastelet :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Psychocowboy kirjoitti:Ja koskas tämä tapahtui? Eilen? Hyi sinua kun noin hurjastelet :D
Mitä minäkö en, taisi olla tekovika kun noin tuoreena meni :cry:
9-3.1972
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

.. No yksi syy monista, miksi noita mitsuja hajoaa suhteessa vähemmän on liene, se että mitsu on harvemmin tapissa ajon aikana, eli siitä revitään harvemmin ja pidempiä aikoja täyttä 250..300hp:tä ulos.
Garretin 17 on jo tapissa 200-250 nurkilla, joka ei ole vaikea saavuttaa pelkällä lastulla "normikiihdytyksessä".

Vakioautoissakin 185hp täyspaineturbossakin ollaan huomattavasti lähempänä Garretin tappia, kun 200..230hp aeroissa mitsun tappia.

Nämä siis mielipiteitä ja teorioita.. Ei faktaa :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Erään suositun ruotsalaisen virifirman toimitusjohtaja sanoi minulle, että T7 -matalapaineturboissa käytetty Garrettin GT17 on pahasti alimitoitettu autojen käyttötarpeisiin ja siksi niitä menee rikki niin paljon. Lisäksi Garrettilta pääsi vuosina 2000-2001 markkinoille viallinen erä GT17 -turboja, joka sitten heijastui Saabiinkin, kun noita GT17:sia hajosi "tasaiseen" tahtiin.

En ole kuullut, että T5 -Saabeissa käytettyjä T25:ia olisi hajonnut suuremmassa mittakaavassa, joten ehkä ongelma koskee enimmäkseen noita GT17 -turboja. Ja toistaiseksi en ole kuullut, että uusissa ysikolmosissa kiinni olevia GT2052S:iä olisi mennyt rikki.

P.S. Minäkin luulin, että Gikturbolta peräisin olevassa Garrettin T25/28:ssa (joka on nyt kiinni autossani) olisi ollut joku vika, kun auto käyttäytyi rauhattomasti, mutta syyllinen olikin JT -Superflown halvsatsin takapönttö, joka oli "räjähtänyt" ja tukkinut sisälmyksillään & villoillaan lähes koko pakoputken :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Oletko tutkinut koneen sisälmyksiä olisiko öljy syyllinen tuohon tuhoon .Katso ventiilikopan alle sieltä vikä löytyy jos öljy on syyllinen.jos mahdollista on niin ota tarkat kuvat ja tökkää minun sähköpostiin jmo220478(at)gmail.com olisin hyvin kiinnostunut tuosta tuhosta. Ja oletko myymässä tuota turboa osina pois olisin kiinnostunut tuosta ahtimesta jatkojalostusta varten
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

jani kirjoitti:Oletko tutkinut koneen sisälmyksiä olisiko öljy syyllinen tuohon tuhoon .Katso ventiilikopan alle sieltä vikä löytyy jos öljy on syyllinen.jos mahdollista on niin ota tarkat kuvat ja tökkää minun sähköpostiin jmo220478(at)gmail.com olisin hyvin kiinnostunut tuosta tuhosta. Ja oletko myymässä tuota turboa osina pois olisin kiinnostunut tuosta ahtimesta jatkojalostusta varten
Taidan jalostaa ite :wink: Konepajat on mukavia duunimestoja näitä asioita ajatellen. Siellä on osaavaa porukkaa :lol: 8)
9-3.1972
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

totta :D :D . siksipä juuri olisinkin kiinnostunut tuosta
Vastaa Viestiin