Stage1vsStage2vsStage3 SW
Stage1vsStage2vsStage3 SW
Varmaan turha kysyä Maptunilta onko noiden boksien softassa oikeasti eroa. Tietääkö kukaan täällä, kun kyseessä olisi 9-3 Aero -01 että onko 1 :sen softassa mitään eroa 2:seen tai 3:seen ?
Eli jos hommaa stage1 boksin ja myöhemmin katbackin(katista taaksepäin putkisto) tarviiko boksia muuttaa ja sitten vielä myöhemmin vaikka downpipen?
Entäs mitä vaikuttaa isompi kuuleri asiaan jos on Stage2 satsi, tarvitaanko boksimuutoksia?
Eli jos hommaa stage1 boksin ja myöhemmin katbackin(katista taaksepäin putkisto) tarviiko boksia muuttaa ja sitten vielä myöhemmin vaikka downpipen?
Entäs mitä vaikuttaa isompi kuuleri asiaan jos on Stage2 satsi, tarvitaanko boksimuutoksia?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Stage1vsStage2vsStage3 SW
Stage 2 on oikeastaan aika turha "välietappi" virittelyn saralla. Kannattaa päivittää stage 1:stä suoraan stage 3:een.testing1 kirjoitti:Varmaan turha kysyä Maptunilta onko noiden boksien softassa oikeasti eroa. Tietääkö kukaan täällä, kun kyseessä olisi 9-3 Aero -01 että onko 1 :sen softassa mitään eroa 2:seen tai 3:seen ?
Eli jos hommaa stage1 boksin ja myöhemmin katbackin(katista taaksepäin putkisto) tarviiko boksia muuttaa ja sitten vielä myöhemmin vaikka downpipen?
Entäs mitä vaikuttaa isompi kuuleri asiaan jos on Stage2 satsi, tarvitaanko boksimuutoksia?
Ainakaan Speedpartsin (=BSR) softalla ei ole mitään eroa stage 1:n ja 2:n välillä. Maptunin softasta en valitettavasti tiedä.
Muistaakseni Maptunilla sai jonkun 90% alennuksen softasta, kun päivittää stage 1

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Maksimi ahtopaineet stage 1: noin 1,2 barjkotka kirjoitti:lähdetään siitä että softan tulee vastata aina rautaa.
jos stage 1 ja stage 3 väillä rauta vaihtuu niin täytyy softankin vaihtua.
veikkaisinpa että pakopaineiden vuoksi stage 1 maksimi ahdot on alempana kuin stage 3:lla. toinen muuttuva tekijä on luultavasti bensulin syöttö.
Maksimi ahtopaineet stage 3: noin 1,3 bar.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Softa erot
Taitaapi Maptunin kohdalla oikeasti tietää itse softan tekijä onko eroa. Mutta jos katsotaan tehoeroja boksi 1 260hv/350Nm, boksi 2 265hv/360NMm ja boksi 3 270hv/370Nm, nämä hiuksen hienot pikkuerot tehossa on saavutettavissa pelkällä rautamuutoksella(pakoputkisto).
Jätetään vapaavirtaus paneelisuodatin omaan arvoonsa, näistähän aina riidellään onko vaikutusta tehoon vai ei ja minkä kokoisia oravia päästää läpi.
Miksi suosin Stage2:
1. Halvempi kuin stage3 ja helpompi asentaa
2. Tulee "sporttiset" pakoäänet, muttei liikaa(en tiedä onko eroa 2:sella 3 sella merkittävästi)
3. Vakio kytkin kestää paremmin 1 ja 2 tasoa
4. Vakio turbo kestää (tai sitten ei) paremmin 2 kuin 3 tasoa.
Sitten teoriassa Stage3 olisi parempi kuin Stage1, jos käytetään avarampaa rosteriputkistoa(en tiedä onko Maptunin rosteria) moottori jäähtyy paremmin ja pakopaineet on pienemmät. Rosteri johtaa lämpöä huomattavasti ja avara putkisto pienentää moottorille haitallista ylimääräistä pakopainetta.
Jätetään vapaavirtaus paneelisuodatin omaan arvoonsa, näistähän aina riidellään onko vaikutusta tehoon vai ei ja minkä kokoisia oravia päästää läpi.
Miksi suosin Stage2:
1. Halvempi kuin stage3 ja helpompi asentaa
2. Tulee "sporttiset" pakoäänet, muttei liikaa(en tiedä onko eroa 2:sella 3 sella merkittävästi)
3. Vakio kytkin kestää paremmin 1 ja 2 tasoa
4. Vakio turbo kestää (tai sitten ei) paremmin 2 kuin 3 tasoa.
Sitten teoriassa Stage3 olisi parempi kuin Stage1, jos käytetään avarampaa rosteriputkistoa(en tiedä onko Maptunin rosteria) moottori jäähtyy paremmin ja pakopaineet on pienemmät. Rosteri johtaa lämpöä huomattavasti ja avara putkisto pienentää moottorille haitallista ylimääräistä pakopainetta.
SW
No otetaanpas tämä halvempi BSR:kin mukaan.
BSR:llä näyttäs tulevan vähemmän tehoa kuin Maptunella, mutta vääntöä hiukka enempi. Kummallakohan auto on oikeasti suorituskykyisempi Maptun esim Stage2 vai BSR Stage2 ?
Ainakin BSR:n vääntö alkaa hirvittämään tälläistä vakiokytkin käyttäjää, btw paljonkohan kustantaa merkkiliikkeessä Viggen kytkinpaketti asennettuna
?
Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
BSR:llä näyttäs tulevan vähemmän tehoa kuin Maptunella, mutta vääntöä hiukka enempi. Kummallakohan auto on oikeasti suorituskykyisempi Maptun esim Stage2 vai BSR Stage2 ?
Ainakin BSR:n vääntö alkaa hirvittämään tälläistä vakiokytkin käyttäjää, btw paljonkohan kustantaa merkkiliikkeessä Viggen kytkinpaketti asennettuna

Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: SW
Virimerkistä riippumatta tehdastakuu taitaa raueta sillä hetkellä kun sen merkkiliikkeessä toteavat. Poislukien tietysti saabin omat virisarjat.testing1 kirjoitti:N
Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: SW
En tiedä (viisaammat kommentoikoon) tuleeko se ilmi perushuollossa, jos ei huoltoon kuulu softapäivitystä, jolloin virisofta "katoaa". Voin kertoa vasta seuraavan huollon jälkeentesting1 kirjoitti:Kiitti tiedosta, täytyypä sitten aina huoltoon mennessä vaihtaa orkkis boxi tilalle. Tuo orggis boxin itsellä pitäminen taitaa nostaa hiukka paketin hintaa, mutta onpahan tallessa.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nordin softa ei vie takuuta vaan on GM hyväksymä virisofta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jees, unohtui varmaan kertoa noiden ilmoittamieni ahtopainearvojen kanssa, että ne ovat BSR:n (& Speedpartsin) softien ahtopainearvoja.Speedou kirjoitti:Kuten joku taisi jo todetakin, niin Nordicin Steg 3 ahtaa ainakin 1.5bar.Turbo Sensonic kirjoitti:Maksimi ahtopaineet stage 1: noin 1,2 bar
Maksimi ahtopaineet stage 3: noin 1,3 bar.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007