Stage1vsStage2vsStage3 SW

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Stage1vsStage2vsStage3 SW

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Varmaan turha kysyä Maptunilta onko noiden boksien softassa oikeasti eroa. Tietääkö kukaan täällä, kun kyseessä olisi 9-3 Aero -01 että onko 1 :sen softassa mitään eroa 2:seen tai 3:seen ?

Eli jos hommaa stage1 boksin ja myöhemmin katbackin(katista taaksepäin putkisto) tarviiko boksia muuttaa ja sitten vielä myöhemmin vaikka downpipen?
Entäs mitä vaikuttaa isompi kuuleri asiaan jos on Stage2 satsi, tarvitaanko boksimuutoksia?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stage1vsStage2vsStage3 SW

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

testing1 kirjoitti:Varmaan turha kysyä Maptunilta onko noiden boksien softassa oikeasti eroa. Tietääkö kukaan täällä, kun kyseessä olisi 9-3 Aero -01 että onko 1 :sen softassa mitään eroa 2:seen tai 3:seen ?

Eli jos hommaa stage1 boksin ja myöhemmin katbackin(katista taaksepäin putkisto) tarviiko boksia muuttaa ja sitten vielä myöhemmin vaikka downpipen?
Entäs mitä vaikuttaa isompi kuuleri asiaan jos on Stage2 satsi, tarvitaanko boksimuutoksia?
Stage 2 on oikeastaan aika turha "välietappi" virittelyn saralla. Kannattaa päivittää stage 1:stä suoraan stage 3:een.

Ainakaan Speedpartsin (=BSR) softalla ei ole mitään eroa stage 1:n ja 2:n välillä. Maptunin softasta en valitettavasti tiedä.

Muistaakseni Maptunilla sai jonkun 90% alennuksen softasta, kun päivittää stage 1 :arrow: stage 3. Alennuksen edellytyksenä on pakoputken osto Maptunilta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

lähdetään siitä että softan tulee vastata aina rautaa.
jos stage 1 ja stage 3 väillä rauta vaihtuu niin täytyy softankin vaihtua.

veikkaisinpa että pakopaineiden vuoksi stage 1 maksimi ahdot on alempana kuin stage 3:lla. toinen muuttuva tekijä on luultavasti bensulin syöttö.
-
Janne #2769 stcf #40
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jkotka kirjoitti:lähdetään siitä että softan tulee vastata aina rautaa.
jos stage 1 ja stage 3 väillä rauta vaihtuu niin täytyy softankin vaihtua.

veikkaisinpa että pakopaineiden vuoksi stage 1 maksimi ahdot on alempana kuin stage 3:lla. toinen muuttuva tekijä on luultavasti bensulin syöttö.
Maksimi ahtopaineet stage 1: noin 1,2 bar
Maksimi ahtopaineet stage 3: noin 1,3 bar.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Softa erot

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Taitaapi Maptunin kohdalla oikeasti tietää itse softan tekijä onko eroa. Mutta jos katsotaan tehoeroja boksi 1 260hv/350Nm, boksi 2 265hv/360NMm ja boksi 3 270hv/370Nm, nämä hiuksen hienot pikkuerot tehossa on saavutettavissa pelkällä rautamuutoksella(pakoputkisto).
Jätetään vapaavirtaus paneelisuodatin omaan arvoonsa, näistähän aina riidellään onko vaikutusta tehoon vai ei ja minkä kokoisia oravia päästää läpi.

Miksi suosin Stage2:

1. Halvempi kuin stage3 ja helpompi asentaa
2. Tulee "sporttiset" pakoäänet, muttei liikaa(en tiedä onko eroa 2:sella 3 sella merkittävästi)
3. Vakio kytkin kestää paremmin 1 ja 2 tasoa
4. Vakio turbo kestää (tai sitten ei) paremmin 2 kuin 3 tasoa.

Sitten teoriassa Stage3 olisi parempi kuin Stage1, jos käytetään avarampaa rosteriputkistoa(en tiedä onko Maptunin rosteria) moottori jäähtyy paremmin ja pakopaineet on pienemmät. Rosteri johtaa lämpöä huomattavasti ja avara putkisto pienentää moottorille haitallista ylimääräistä pakopainetta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

BSR:ltä vastasivat joskus, että stage1 ecu on sama mitä stage2:ssa vapaammin virtaavan puolisarjaputkiston kanssa käytetään.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

SW

Viesti Kirjoittaja testing1 »

No otetaanpas tämä halvempi BSR:kin mukaan.
BSR:llä näyttäs tulevan vähemmän tehoa kuin Maptunella, mutta vääntöä hiukka enempi. Kummallakohan auto on oikeasti suorituskykyisempi Maptun esim Stage2 vai BSR Stage2 ?
Ainakin BSR:n vääntö alkaa hirvittämään tälläistä vakiokytkin käyttäjää, btw paljonkohan kustantaa merkkiliikkeessä Viggen kytkinpaketti asennettuna :(?

Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: SW

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

testing1 kirjoitti:N

Pysyykö tehtaan moottoritakuu myös BSR tuotteilla?
Virimerkistä riippumatta tehdastakuu taitaa raueta sillä hetkellä kun sen merkkiliikkeessä toteavat. Poislukien tietysti saabin omat virisarjat.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

SW

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Kiitti tiedosta, täytyypä sitten aina huoltoon mennessä vaihtaa orkkis boxi tilalle. Tuo orggis boxin itsellä pitäminen taitaa nostaa hiukka paketin hintaa, mutta onpahan tallessa.
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

jaa maptunista kyse, maptunin stageista ei mitään havaintoa. mun teksti liittyy nordic stageihin.

norrella taitaa stage3 ahtaa 1.5
-
Janne #2769 stcf #40
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: SW

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

testing1 kirjoitti:Kiitti tiedosta, täytyypä sitten aina huoltoon mennessä vaihtaa orkkis boxi tilalle. Tuo orggis boxin itsellä pitäminen taitaa nostaa hiukka paketin hintaa, mutta onpahan tallessa.
En tiedä (viisaammat kommentoikoon) tuleeko se ilmi perushuollossa, jos ei huoltoon kuulu softapäivitystä, jolloin virisofta "katoaa". Voin kertoa vasta seuraavan huollon jälkeen :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Nordin softa ei vie takuuta vaan on GM hyväksymä virisofta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Sw

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Maptun moottoritakuu ainoastaan saatavana Ruotsin markkinoilla.
Nordicista kannattaisi ottaa selville onko sama juttu, että takuu voimassa vain tietyillä markkinoilla!
BSR:stä ei tietoa.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Turbo Sensonic kirjoitti:Maksimi ahtopaineet stage 1: noin 1,2 bar
Maksimi ahtopaineet stage 3: noin 1,3 bar.
Kuten joku taisi jo todetakin, niin Nordicin Steg 3 ahtaa ainakin 1.5bar.
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Maksimi ahtopaineet stage 1: noin 1,2 bar
Maksimi ahtopaineet stage 3: noin 1,3 bar.
Kuten joku taisi jo todetakin, niin Nordicin Steg 3 ahtaa ainakin 1.5bar.
Jees, unohtui varmaan kertoa noiden ilmoittamieni ahtopainearvojen kanssa, että ne ovat BSR:n (& Speedpartsin) softien ahtopainearvoja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin