Mistä viriboksi?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Mistä viriboksi?

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Kellään tietoa millä viripajalla on sellainen systeemi missä ei tarvii antaa omaan boksia vaihdossa?

Maptunilla joutuu antamaan oman boksin takas.

Onko hinta sitten kalliimpi jos pitää oman boksin?


Auto siis Saab 9000 2.3t A 170hv -95
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Eiköhän kaikilla viripajoilla, jotka tekee trionic-softia, mene vanha boksi vaihdossa. Jos sen haluaa pitää itsellään, ovat kustannukset jossain 300€ tietämillä(MapTun). Toki voithan vaikka ostaa purkamolta sopivan trionic-boksin ja lähettää sen alkuperäisen sijaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jos on niin onnekas, että onnistuu löytämään purkaamolta sopivan Trionic -boksin (ovat haluttua tavaraa), niin niiden hinta Suomessa on ~200 euroa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tosiaan kyllä sen oman boksin saa pitää jos haluaa, maksaa vaan sitten X euroa. Uskoisin, että kaikilla viripajoilla sama käytäntö.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Boxi

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Boksia ei vaihdeta jos kyseessä BSR viritys. Vakioboksi pysyy ja itselle tulee ohjelmointilaite jolla vain softa vaihdetaan. Laitteessa on aina tallella vakiosofta.
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

Onko tuon oman boksin säilyttäminen välttämätöntä, eli toisin sanoen, mitä etua sen säilyttämisestä loppujen lopuksi saa?
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9ooTbo kirjoitti:Onko tuon oman boksin säilyttäminen välttämätöntä, eli toisin sanoen, mitä etua sen säilyttämisestä loppujen lopuksi saa?
Jos tulee jotain ropleemia voi omalla boksilla testata auton toimivuuden. Voihan sen sitten myydä joskus etiäppäin vakiona.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

peinu kirjoitti:
Jos tulee jotain ropleemia voi omalla boksilla testata auton toimivuuden. Voihan sen sitten myydä joskus etiäppäin vakiona.
Ok, good points! Oma orggisboksi jää piakkoin ylimääräiseksi, niin olin kahden vaiheilla pitäisikö se laittaa myyntiin vai hyllyyn.. :wink:

Viripajalta kerrottiin, että orggisboksin laittaminen takaisin autooni vaatii jälleen Tech ohjelmointia, onko tosiaan näin?
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

9ooTbo kirjoitti:
peinu kirjoitti:
Jos tulee jotain ropleemia voi omalla boksilla testata auton toimivuuden. Voihan sen sitten myydä joskus etiäppäin vakiona.
Ok, good points! Oma orggisboksi jää piakkoin ylimääräiseksi, niin olin kahden vaiheilla pitäisikö se laittaa myyntiin vai hyllyyn.. :wink:

Viripajalta kerrottiin, että orggisboksin laittaminen takaisin autooni vaatii jälleen Tech ohjelmointia, onko tosiaan näin?
Ei kai nyt sentään? Mikäs viripaja sellaista höpisee? T5:n osalla ei pitäis olla mitään tech työtä? Liekkö edes VSS:llä varustetuissa tonnareissa moinen tarpeen?

Jaa mutta olikos tuossa T7? se on sitten eri juttu... kai?

V-M

P.S mikäs softa on tulossa? Mulla on 900T -94 SP stage 3 hyllyssä.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Boxi

Viesti Kirjoittaja saapasi »

testing1 kirjoitti:Boksia ei vaihdeta jos kyseessä BSR viritys. Vakioboksi pysyy ja itselle tulee ohjelmointilaite jolla vain softa vaihdetaan. Laitteessa on aina tallella vakiosofta.
Eikös toi PPC-homma ollu vaan uudempiin autoihin. Kyllä taitaa boxi vaihtoon mennä. Ja onhan PPC Maptunillakin ja varmaan kaikilla muillakin.
9ooTbo
"Saabisti"
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 15:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

V-M kirjoitti: Ei kai nyt sentään? Mikäs viripaja sellaista höpisee? T5:n osalla ei pitäis olla mitään tech työtä? Liekkö edes VSS:llä varustetuissa tonnareissa moinen tarpeen?

Jaa mutta olikos tuossa T7? se on sitten eri juttu... kai?

V-M

P.S mikäs softa on tulossa? Mulla on 900T -94 SP stage 3 hyllyssä.
Täytyy käydä ensin kyseisellä pajalla niin eiköhän tuo siellä selvinne, mitä puhelivat. Auto siis T5 (-99 9-3 2.0t) ja ykköstä on tulossa.
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

9ooTbo kirjoitti:
V-M kirjoitti: Ei kai nyt sentään? Mikäs viripaja sellaista höpisee? T5:n osalla ei pitäis olla mitään tech työtä? Liekkö edes VSS:llä varustetuissa tonnareissa moinen tarpeen?

Jaa mutta olikos tuossa T7? se on sitten eri juttu... kai?

V-M

P.S mikäs softa on tulossa? Mulla on 900T -94 SP stage 3 hyllyssä.
Täytyy käydä ensin kyseisellä pajalla niin eiköhän tuo siellä selvinne, mitä puhelivat. Auto siis T5 (-99 9-3 2.0t) ja ykköstä on tulossa.
Kyllä ainakin mä olen paiskonut tuohon omaani vaikka minkälaista poksia ihan koti pihalla. Eikä ole mitään ongelmia sen suhteen ollut. On ollut Stage 3:sta jne...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

V-M kirjoitti:
9ooTbo kirjoitti:
peinu kirjoitti:
Jos tulee jotain ropleemia voi omalla boksilla testata auton toimivuuden. Voihan sen sitten myydä joskus etiäppäin vakiona.
Ok, good points! Oma orggisboksi jää piakkoin ylimääräiseksi, niin olin kahden vaiheilla pitäisikö se laittaa myyntiin vai hyllyyn.. :wink:

Viripajalta kerrottiin, että orggisboksin laittaminen takaisin autooni vaatii jälleen Tech ohjelmointia, onko tosiaan näin?
Ei kai nyt sentään? Mikäs viripaja sellaista höpisee? T5:n osalla ei pitäis olla mitään tech työtä? Liekkö edes VSS:llä varustetuissa tonnareissa moinen tarpeen?

Jaa mutta olikos tuossa T7? se on sitten eri juttu... kai?

V-M

P.S mikäs softa on tulossa? Mulla on 900T -94 SP stage 3 hyllyssä.

9-3:ssa pitää VSS:stä johtuen aina käydä tekillä jos vaihtaa toisesta autosta boksin. Oli boksi sitten T5 tai T7

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Taikina
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 19:38

Re: Mistä viriboksi?

Viesti Kirjoittaja Taikina »

Mulla löyty autosta Speedparts boksi PU, 220-I. Voisin laittaa kuvan kans mut miten se tapahtuu? Kysymys kuuluu kannattaako se pitää vai ottaa vakio boksi tilalle? Auto on 9-3 se vm.99 2.0t 154hp. Ilmeisesti pelkän alipaineventtiilin vaihdolla sais tosta tehoja irti ja tarkoitus olisi niin tehdä, varmaan joku parisataa heppaa alkaa olemaan maksimi jos ei mitään muuta muutosta tee, vai missä menee raja? Etuvedolla ei kuitenkaan sitä hyötyä saa niin hyvin irti jos tehot nousee 200hp päälle..

like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä viriboksi?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Taikina kirjoitti: Etuvedolla ei kuitenkaan sitä hyötyä saa niin hyvin irti jos tehot nousee 200hp päälle..

ai niijoo :lol:

<3

ilmeisti sulla jos siis kokemuksia sellaisesta? jos ei, niin erittäin hauska päätelmä...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin