OG900 S-stä turboksi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
- Paikkakunta: Tallinna-Helsinki
OG900 S-stä turboksi
Elikkä jos kellään olisi kokemusta tämmöisestä temaatikasta, kaikki vinkit on tervetulleet, nimittäin haluaisin rakentaa OG900 Cabrioletistani kunnon turbon ja saada siitä ca' 300 hv.
Eiköhän siinä S:ssä ole jo turbo valmiiksi
loput vinkit löytyy hakua käyttämällä.
Käytännössä vaihtoon:
Alukuuleri, isompi turbo, isompi pakoputki, noilla tehoilla melkein pakosarjakin, lisää bensaa uudella syöttöohjelmalla ja isommilla suuttimilla. Oisit laittanut rajan vähän alemmaksi niin pääsis helpommalla...

Käytännössä vaihtoon:
Alukuuleri, isompi turbo, isompi pakoputki, noilla tehoilla melkein pakosarjakin, lisää bensaa uudella syöttöohjelmalla ja isommilla suuttimilla. Oisit laittanut rajan vähän alemmaksi niin pääsis helpommalla...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eipä sitä pakosarjaa tarvitse vaihtaa..
~300hv tavoitteelle joudut ahtimen vaihtamaan isompaan, parempi putki (varsinkin alkupää), kunnon keulacooleri, isommat suuttimet ja moottorinohjaus uusiksi. Ja varaudu siihen että vaihdelaatikko hajoaa, nelivaihteinen manuaali kestää parhaiten.
Alkuperäisellä ahtimella saat irti 220-250hv, riippuen paljonko viitsit sitä pikkuhyrrää rääkätä ja kauanko sen tarvitsee kestää. Tällöin pärjännet myös bensapuolella vain lastutuksella, ainakin jos on 91-93 mallinen (oranssit suuttimet). Kunnon cooleri on kuitenkin välttämättömyys.
~300hv tavoitteelle joudut ahtimen vaihtamaan isompaan, parempi putki (varsinkin alkupää), kunnon keulacooleri, isommat suuttimet ja moottorinohjaus uusiksi. Ja varaudu siihen että vaihdelaatikko hajoaa, nelivaihteinen manuaali kestää parhaiten.
Alkuperäisellä ahtimella saat irti 220-250hv, riippuen paljonko viitsit sitä pikkuhyrrää rääkätä ja kauanko sen tarvitsee kestää. Tällöin pärjännet myös bensapuolella vain lastutuksella, ainakin jos on 91-93 mallinen (oranssit suuttimet). Kunnon cooleri on kuitenkin välttämättömyys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Onkohan kyseessä ameriikan 900S joka ei siis ollenkaan välttämättä ole turbo. En meinaan muista itse ainakaan koskaan törmänneeni matalapaineturbo-cabbeen.
Tässä tapauksessa helpoimmalla pääsee hankkimalla osanluovuttaja-auton. Jos kyseinen cabbe on merkitty vähäpäästöiseksi niin osanluovuttajankin tulee olla sitä, tai tiedossa on kalliita päästötestejä.
Tässä tapauksessa helpoimmalla pääsee hankkimalla osanluovuttaja-auton. Jos kyseinen cabbe on merkitty vähäpäästöiseksi niin osanluovuttajankin tulee olla sitä, tai tiedossa on kalliita päästötestejä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Sisustastakin noita lappuja löytyi kun purin sen og-aeroni sisustaa.Mimmi kirjoitti:Osalapun Aero-teksti kertoo vain sen, onko autoon laitettu tehtaalla Aeron levikkeet kiinni.
Katselin liikkeessä italialaista aeroa (vai pitääkö kirjoittaa "aeroa"), ei ollut ranetettu versio, ainoa ero aeroon oli puuttuva apc-boksi ja mankkuvena, oli kattoluukku, levikkeet, nahat, ac, cruise, ic, nahkaruori, jne, ja noita on siellä pilvin pimein. Olisivatkohan lähteneet aeroina ja napattu vain apc pois italialaisen käyttömaksu/vakuutussäännöstön vuoksi? Perässä luki ecopower kuten niissä kaikissa.
Tuollainen cabbena voisi olla kova sana, ei ole ainakaan kengitetty kuten täyspaineisella
