OG900 S-stä turboksi

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
666
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
Paikkakunta: Tallinna-Helsinki

OG900 S-stä turboksi

Viesti Kirjoittaja 666 »

Elikkä jos kellään olisi kokemusta tämmöisestä temaatikasta, kaikki vinkit on tervetulleet, nimittäin haluaisin rakentaa OG900 Cabrioletistani kunnon turbon ja saada siitä ca' 300 hv.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eiköhän siinä S:ssä ole jo turbo valmiiksi ;) loput vinkit löytyy hakua käyttämällä.

Käytännössä vaihtoon:
Alukuuleri, isompi turbo, isompi pakoputki, noilla tehoilla melkein pakosarjakin, lisää bensaa uudella syöttöohjelmalla ja isommilla suuttimilla. Oisit laittanut rajan vähän alemmaksi niin pääsis helpommalla...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä sitä pakosarjaa tarvitse vaihtaa..

~300hv tavoitteelle joudut ahtimen vaihtamaan isompaan, parempi putki (varsinkin alkupää), kunnon keulacooleri, isommat suuttimet ja moottorinohjaus uusiksi. Ja varaudu siihen että vaihdelaatikko hajoaa, nelivaihteinen manuaali kestää parhaiten.

Alkuperäisellä ahtimella saat irti 220-250hv, riippuen paljonko viitsit sitä pikkuhyrrää rääkätä ja kauanko sen tarvitsee kestää. Tällöin pärjännet myös bensapuolella vain lastutuksella, ainakin jos on 91-93 mallinen (oranssit suuttimet). Kunnon cooleri on kuitenkin välttämättömyys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Onkohan kyseessä ameriikan 900S joka ei siis ollenkaan välttämättä ole turbo. En meinaan muista itse ainakaan koskaan törmänneeni matalapaineturbo-cabbeen.

Tässä tapauksessa helpoimmalla pääsee hankkimalla osanluovuttaja-auton. Jos kyseinen cabbe on merkitty vähäpäästöiseksi niin osanluovuttajankin tulee olla sitä, tai tiedossa on kalliita päästötestejä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Italiassa on melkein kaikki loppupään og-turbot matalapaineisia, myös cabet ja aerot ja aerocabet ;)
Ja aero voi olla aero vaikka olisi matalapaineinen, sehän riippuu lukeeko osalapuissa joko aero yes vai aero no :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Osalapun Aero-teksti kertoo vain sen, onko autoon laitettu tehtaalla Aeron levikkeet kiinni.
Sisustastakin noita lappuja löytyi kun purin sen og-aeroni sisustaa.

Katselin liikkeessä italialaista aeroa (vai pitääkö kirjoittaa "aeroa"), ei ollut ranetettu versio, ainoa ero aeroon oli puuttuva apc-boksi ja mankkuvena, oli kattoluukku, levikkeet, nahat, ac, cruise, ic, nahkaruori, jne, ja noita on siellä pilvin pimein. Olisivatkohan lähteneet aeroina ja napattu vain apc pois italialaisen käyttömaksu/vakuutussäännöstön vuoksi? Perässä luki ecopower kuten niissä kaikissa.
Tuollainen cabbena voisi olla kova sana, ei ole ainakaan kengitetty kuten täyspaineisella ;)
Vastaa Viestiin