Kyseessä siis ruuvattu APC...
APC ahtaa enemmän kylmällä kelillä (esim. -20 astetta), paineet ampuu helpommin yli (n.1.3 bariin) ja heiluu alussa edestakaisin 0.9-1.2 välillä asettuen n. 1.2 bariin.
Pikkasen lämpimämmällä ilmalla (-10 astetta), paineet sinkoilee joskus kuten edellämainittu, mutta joskus nostaa ne nätisti n. 1.1 bariin
Nyt sitten suomen kesäkeleillä (0 astetta), paineet nousee oikein tasaisesti ja hienosti 1.0 bariin jossa pysyy kunnes kierroslukutieto alkaa laskemaan painetta.
Eli siis, onko normaalia että pakkaskeleillä APC ahtaa rajummin kuin lämpimässä ilmassa? Alan jo epäilemään että ne potikat ruuvailee itse itseään konepellin alla ihan vaan hämätäkseen mua...
-John
APC tykkää kylmästä ilmasta?
-
- "Hölösuu"
Jeps, siis sen kyllä ymmärrän että kylmä ilma = kylmä imuilma = lisääntynyt teho, mutta se ei mene kaaliin että miksi APC toimii kylmällä ikäänkuin siten että sekä P että F potikkaa olisi ruuvattu isommalle (siis paineet nousee nopeammin, heilahtelee enemmän sekä nousevat korkeammalle kuin lämpimällä kelillä).
-John
-John
-
- "Hölösuu"
No tuota onkos APC sitten sen verran kehittynyt systeemi että se osaa tehdä eron "pienen ei-niin-tähdellisen" - nakutuksen ja kunnon "NAKS!-kone-paskaks" - nakutuksen välillä?
Siis mä olen aina luullut että APC on tyyliin on/off, eli se joko antaa ahtaa täysillä tai sitten ei. Jos nakuttaa niin peruspaineet käytössä, jos ei nakuta niin täyspaineet käytössä. Eli jos APC osaakin tollasen hienovaraisemman säädön niin sitten ymmärränkin täysin mitä tarkoititte...
-John
Siis mä olen aina luullut että APC on tyyliin on/off, eli se joko antaa ahtaa täysillä tai sitten ei. Jos nakuttaa niin peruspaineet käytössä, jos ei nakuta niin täyspaineet käytössä. Eli jos APC osaakin tollasen hienovaraisemman säädön niin sitten ymmärränkin täysin mitä tarkoititte...

-John