9-5 Nordic steg-3 - oikeet tulpat ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
kapsu
"Ruisku"

9-5 Nordic steg-3 - oikeet tulpat ?

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Juuh, yritin haulla etsiä oikeaa tietoa aiheesta, mutta mitään ihmeempää faktaa ei löytynyt.

Elikkä kysymyksessä 9-5 vm. 2002, piristettynä Nordicin Steg-3 paketilla. Mitäs tulppia mun olisi syytä käyttää ja millä kärkivälillä ?

Käyttöohjekirja taitaa suositella BCPR6ES-11 ?

Vai pitäiskös laittaa aeron tulpat PRF6H-10 (B235R) tai kentiesvirin johdosta NGK BCR8ES ? vai BCPR7ES-11 ? Ja millaiset kärkivälit noissa pitäis olla ?

tietämätön kapsu
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

"BCPR7ES 11 ja kärkiväli 1.0mm" oli lainaus, jonka löysin vanhoista kirjoituksista ala Hook.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
kapsu
"Ruisku"

Juuh, elikkä noita motonetistä hakemaan ja kärkiväliä likistelemään hiukan pienemmäksi.....

Kiitos tiedosta !

kapsu
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

BCPR7ES 11 kynttilät on toimineet hienosti alkuperäisellä 1,1 millin kärkivälillä, vaihtovälinä olen pitänyt 30 tkm.
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Riippuen viriasteesta noi halvat perustulpat voi olla ihan hyvä vaihtaa jopa öljynvaihdon yhteydessä, eli max 10t viri-viri autoissa... 1.1 kärkiväli toimii vakio autoissa varsin pitkään, eli 20t+, mutta enemmän polkiessa viri-viri autoilla rupee 10t välillä oleen tullut jo ~0.2 lisää käkiviäliä. :roll:

Itseasiassa tuo 1.1 tulppakin taitaa olla 1.05 kun paketista ottaa, mitä olen mittaillut. :)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mulla on ajo pääasiassa matkaa, 30tkm ajossa kärkiväli on kasvanut n.1,25mm. Parinsadantonnin kohdalla lähes uudesta asti olleella merkkiliikkeen softalla ja 3 tuuman rännillä dyno kertoi 214 kW/460Nm.

Olisi nyt 60 tkm myöhemmin mielenkiintoista käyttää penkissä, mutta ei niin paljoa jaksa kiinnostaa...
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Itse olen vaihtanut tulpat öljynvaihdon yhteydessä nekun maksaa 3,50 eur kpl motonetissä

ja tulppana se BCPR7ES-11

EDIT: aeron platinatulpat on liian kylmät eivätkä toimi toivotulla tavalla.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
kapsu
"Ruisku"

Juuh, kylläpä tulikin hurjasti kaipaamani faktaa, kiitos fakiireille siitä : )
Taitaa tällä hetkellä olla konehuoseessa jotkin muut kuin nou 7e-ässät. Vanhassa viritontussa mäkin vaihtelin noita 10 tkm:n välein...kun eivät paljoa kustanna.
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mitäköhän Torek-Autossa hortoiltiin kun vein mukanani juuri nuo BCPR7ES-11 tulpat ja väittivät Viggeniin käyvän ainoastaan platinatulpat ja näitä edellämainittuja käyttämällä männät hajoavat?? :roll: Ihan väärät lämpöarvot tjsp sanoivat noissa olevan.

Ellei sitten Motonetti taas ole iskenyt jotain vääriä käteen :evil: Yhdessä paketissa luki kyllä tuo oikea koodi mutta jos kolme muuta ovat vääriä..
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vakiossa pitääkin käyttää platinoita ja virissä BCPR7ES-11 tulppia. Seppo ei ole viri puolen kavereita ;)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
kapsu
"Ruisku"

Juuh, mä ainakin ajelen BCPR7ES-11 tulpilla, kun 9-5:ssa tuo Nordicin steg 3....on tuntunut toistaiseksi pelaavan noilla kynttilöillä.

Ai niin, meni saapaskin katsastuksesta läpi Catcon virikatalysaattorilla. Eikä onneksi kiinnittänyt huomioita hirveen kokoiseen rosterirööriin....Katsastusmies vielä sanoi, että läpäisi pakokaasutestit erinomaisin arvoin ; ))))))
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

kapsu kirjoitti:Juuh, mä ainakin ajelen BCPR7ES-11 tulpilla, kun 9-5:ssa tuo Nordicin steg 3....on tuntunut toistaiseksi pelaavan noilla kynttilöillä.

Ai niin, meni saapaskin katsastuksesta läpi Catcon virikatalysaattorilla. Eikä onneksi kiinnittänyt huomioita hirveen kokoiseen rosterirööriin....Katsastusmies vielä sanoi, että läpäisi pakokaasutestit erinomaisin arvoin ; ))))))
Täällä mennää myös noilla BCPR7ES-11 kynttilöillä, "melkein" vakiolla 2.3t:llä ilman ongelmia.

Mulla myös on tuo Catcon katti + 3" hapokas itse tehty hormi ja meni eilen moitteetta katsastuksesta läpi. Hieman pelkäsin tuota puristuksien laskun vaikutusta, mutta päästöarvot olivat tosi hyvät :wink: Eikä tuo alu cuulerikaan tuottanut ongelmia vaikka hieman kiinnostikin nuorempaa katsastusmiestä :roll: Alustasta tuli myös kehuja aika lailla -> ei paikat paljoa heilu 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pade
"Hölösuu"
Viesti:

potkuhousu kirjoitti:Vakiossa pitääkin käyttää platinoita ja virissä BCPR7ES-11 tulppia. Seppo ei ole viri puolen kavereita ;)
Fiddu ku se sekoittaa mun ajatukset täysin :D Sano nimenomaan, että viritetyissä noi ei toimi ollenkaan :D Hajoo koko p*ska :P
No ehkä mä vaihdan ne sinne kuitenkin kun lähes kaikki muutkin niillä ajelee ongelmitta..
api
"Aero"

Viesti Kirjoittaja api »

ja täälläkin ajetaan BCPR7ES-11 tulpilla. viriä on myös...
Yamaha FZ1-N -08
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Juu kyllä mä noi BCPR7ES-11 sinne isken.
Vastaa Viestiin