9-5 Nordic steg-3 - oikeet tulpat ?
9-5 Nordic steg-3 - oikeet tulpat ?
Juuh, yritin haulla etsiä oikeaa tietoa aiheesta, mutta mitään ihmeempää faktaa ei löytynyt.
Elikkä kysymyksessä 9-5 vm. 2002, piristettynä Nordicin Steg-3 paketilla. Mitäs tulppia mun olisi syytä käyttää ja millä kärkivälillä ?
Käyttöohjekirja taitaa suositella BCPR6ES-11 ?
Vai pitäiskös laittaa aeron tulpat PRF6H-10 (B235R) tai kentiesvirin johdosta NGK BCR8ES ? vai BCPR7ES-11 ? Ja millaiset kärkivälit noissa pitäis olla ?
tietämätön kapsu
Elikkä kysymyksessä 9-5 vm. 2002, piristettynä Nordicin Steg-3 paketilla. Mitäs tulppia mun olisi syytä käyttää ja millä kärkivälillä ?
Käyttöohjekirja taitaa suositella BCPR6ES-11 ?
Vai pitäiskös laittaa aeron tulpat PRF6H-10 (B235R) tai kentiesvirin johdosta NGK BCR8ES ? vai BCPR7ES-11 ? Ja millaiset kärkivälit noissa pitäis olla ?
tietämätön kapsu
-
- "Hölösuu"
Riippuen viriasteesta noi halvat perustulpat voi olla ihan hyvä vaihtaa jopa öljynvaihdon yhteydessä, eli max 10t viri-viri autoissa... 1.1 kärkiväli toimii vakio autoissa varsin pitkään, eli 20t+, mutta enemmän polkiessa viri-viri autoilla rupee 10t välillä oleen tullut jo ~0.2 lisää käkiviäliä.
Itseasiassa tuo 1.1 tulppakin taitaa olla 1.05 kun paketista ottaa, mitä olen mittaillut.

Itseasiassa tuo 1.1 tulppakin taitaa olla 1.05 kun paketista ottaa, mitä olen mittaillut.

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mulla on ajo pääasiassa matkaa, 30tkm ajossa kärkiväli on kasvanut n.1,25mm. Parinsadantonnin kohdalla lähes uudesta asti olleella merkkiliikkeen softalla ja 3 tuuman rännillä dyno kertoi 214 kW/460Nm.
Olisi nyt 60 tkm myöhemmin mielenkiintoista käyttää penkissä, mutta ei niin paljoa jaksa kiinnostaa...
Olisi nyt 60 tkm myöhemmin mielenkiintoista käyttää penkissä, mutta ei niin paljoa jaksa kiinnostaa...
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Itse olen vaihtanut tulpat öljynvaihdon yhteydessä nekun maksaa 3,50 eur kpl motonetissä
ja tulppana se BCPR7ES-11
EDIT: aeron platinatulpat on liian kylmät eivätkä toimi toivotulla tavalla.
ja tulppana se BCPR7ES-11
EDIT: aeron platinatulpat on liian kylmät eivätkä toimi toivotulla tavalla.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Mitäköhän Torek-Autossa hortoiltiin kun vein mukanani juuri nuo BCPR7ES-11 tulpat ja väittivät Viggeniin käyvän ainoastaan platinatulpat ja näitä edellämainittuja käyttämällä männät hajoavat??
Ihan väärät lämpöarvot tjsp sanoivat noissa olevan.
Ellei sitten Motonetti taas ole iskenyt jotain vääriä käteen
Yhdessä paketissa luki kyllä tuo oikea koodi mutta jos kolme muuta ovat vääriä..

Ellei sitten Motonetti taas ole iskenyt jotain vääriä käteen

-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Vakiossa pitääkin käyttää platinoita ja virissä BCPR7ES-11 tulppia. Seppo ei ole viri puolen kavereita 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Juuh, mä ainakin ajelen BCPR7ES-11 tulpilla, kun 9-5:ssa tuo Nordicin steg 3....on tuntunut toistaiseksi pelaavan noilla kynttilöillä.
Ai niin, meni saapaskin katsastuksesta läpi Catcon virikatalysaattorilla. Eikä onneksi kiinnittänyt huomioita hirveen kokoiseen rosterirööriin....Katsastusmies vielä sanoi, että läpäisi pakokaasutestit erinomaisin arvoin ; ))))))
Ai niin, meni saapaskin katsastuksesta läpi Catcon virikatalysaattorilla. Eikä onneksi kiinnittänyt huomioita hirveen kokoiseen rosterirööriin....Katsastusmies vielä sanoi, että läpäisi pakokaasutestit erinomaisin arvoin ; ))))))
Täällä mennää myös noilla BCPR7ES-11 kynttilöillä, "melkein" vakiolla 2.3t:llä ilman ongelmia.kapsu kirjoitti:Juuh, mä ainakin ajelen BCPR7ES-11 tulpilla, kun 9-5:ssa tuo Nordicin steg 3....on tuntunut toistaiseksi pelaavan noilla kynttilöillä.
Mulla myös on tuo Catcon katti + 3" hapokas itse tehty hormi ja meni eilen moitteetta katsastuksesta läpi. Hieman pelkäsin tuota puristuksien laskun vaikutusta, mutta päästöarvot olivat tosi hyvät

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Fiddu ku se sekoittaa mun ajatukset täysinpotkuhousu kirjoitti:Vakiossa pitääkin käyttää platinoita ja virissä BCPR7ES-11 tulppia. Seppo ei ole viri puolen kavereita

No ehkä mä vaihdan ne sinne kuitenkin kun lähes kaikki muutkin niillä ajelee ongelmitta..