TE05-12B

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

TE05-12B

Viesti Kirjoittaja timotn »

Sain tuossa kohtuullisen houkuttelevan myyntitarjouksen ko. ahtimesta, mutta kokemuksia kaipaisin; kestävyys, onko täyspaineturbo, yleinen hintataso ym? Tyyppi siis TE05-12B, part no. 911930. EPC:n mukaan -90-91 satkun ahdin.

Timppa
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Hyvä perusahdin, joka myös vesijäähdytteinen. Vakiona sekä 900S:ssä ja T16:ssa vuodesta -90 eteenpäin, myös taisi löytyä jostain 9000 mallistakin. Ahdin on kestävä, ainakin entisessä autossani (900S -90) alkuperäinen ahdin oli 300tkm ajettunakin todellla hyvässä kunnossa, aivan olematonta välystä havaittavissa.

Kyseessä siis melko pieni ahdin, joten turboviive on todella pieni. Tehoa ko. laittella on saatu puristettua yli 250 hv ennenkuin puhti loppunut täysin.

Hintaan nähden loistava ahdin, sillä ko. laitetta on ollut uutenakin myynnissä reilun 500 €:n hintaan. Jos kuitenkin ajatuksena tehdä melko tehokas Saabi, jäänee ahdin liian pieneksi.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Itse olen juuri hukkaamassa vastaavaa ahdinta 9000 T16 vm. 1989 APC/DI, ilman kattia.

Välystä suurinpiirtein saman verran kuin, täysin uudessa TD04:ssa, elikkäs erittäin hyvässä kunnossa.

http://www.900aero.com :ssa suosittelevat päivityksenä T3:n tilalle, juuri herkkyytensä ansiosta.

Ja hyvinhän se hyrrä toimi omassa tonnarissa.

Ja muuten. TD04HL-15T on fyysisesti pienempi kuin MTE05-12B, siipimuodot ovat kuitenkin täysin eri maailmasta.
Vastaa Viestiin