og saabin virittämisestä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

og saabin virittämisestä

Viesti Kirjoittaja f-19 »

300hp ei saavutettu, 400hp ois kiva, mutta Saab kestää.
Viimeksi muokannut f-19, Ti Loka 31, 2006 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

(sisältö merkityksetön ketjun saksimisen jälkeen)
Viimeksi muokannut f-19, Ti Loka 31, 2006 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Onko pojat rakentaneet tuollaisia kun tiedätte mitä se vaatii? Minä en ole ja siksi en yritäkkään väittää että vähemmälläkin saattaisi selvitä.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Puolet tuosta (200hv) jo liikuttaa vanhaa satkua ihan kylliksi ja kustannukset jäävät 90% halvemmaksi :D

Jo 300 hv tehoilla alkaa laatikon rajat tulla vastaan, jos tehoa haluaa myös käyttää. Myös pito on etuvedon kanssa vähän niin ja näin...

Miten ois vaikka vanha Audi 200TQ ja siihen vähän ECU:lle modausta :?: Kyllä lähtee, eikä jää sutimaan :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tema kirjoitti:Onko pojat rakentaneet tuollaisia kun tiedätte mitä se vaatii? Minä en ole ja siksi en yritäkkään väittää että vähemmälläkin saattaisi selvitä.
kaveri on.

ja rallinokilla mitä käytetään rallicross- saappaissa, niin ei mene päästöistä läpi :x

ja vetoakselit ovat kulutustavaraa.,.... jos loota kestää... kytkin kyllä
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

esson baarissa kuulin juttua että vähemmälläki pääsee noihin tehoihin. Kesto ja toimivuus on sitten toinen juttu jonka takia en itse tälläisiin pöljäilyihin lähde mukaan. Vakio on paljon kivempi :wink:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Pirusti ilimaa sylinteriin ja noin yksi kahdestoistaosa bensiiniä joukkoon nii se on siinä!

Eli jos tommosta pitää kysyä niin älä ala rakentamaan..
Aki Peltola #1132
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Niin, tästä topikista tulee mieleen taas.....se siitä sitten

Minähän en mitään mistään tiedä, joten luulen olevani passeli höpöttäään tästä asiasta.

On toki totta, että kun näet topicin tyyliin" miten saada 400 hp irti og Sabasta", on oletukset sitten mitä on. Mutta jos joku kysyy,mitä se vaatii, niin pitääkö sitä heti alkaa kinaamaan, että onko sulla edes sitä 300 hp saappia, tahi saappi yleensäkään. Itte ainakin topicin nopsasti lukeneena ostaisin nissanin....

Siis se, että jengi tietää kaikki menetelmät, miten saa Saappiin potkua, tuntuu olevan "VAIN TIETTYJEN JÄTKIEN HOMMIA"...

Sori tää provo...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

900turbo3d kirjoitti: On toki totta, että kun näet topicin tyyliin" miten saada 400 hp irti og Sabasta", on oletukset sitten mitä on. Mutta jos joku kysyy,mitä se vaatii, niin pitääkö sitä heti alkaa kinaamaan, että onko sulla edes sitä 300 hp saappia, tahi saappi yleensäkään. Itte ainakin topicin nopsasti lukeneena ostaisin nissanin....

Siis se, että jengi tietää kaikki menetelmät, miten saa Saappiin potkua, tuntuu olevan "VAIN TIETTYJEN JÄTKIEN HOMMIA"...

Sori tää provo...
Jep kyllä, oletukset oli ainakin henk.koht. mulla mitä oli :D Epäilin heti että onko 300hp edes likimainkaan saavutettu. Tämä siksi että itse opin että tuo 300hp:kin vaatii jo temppuja jos sen haluaa saavuttaa luottevasti ja oikomatta. Itsellä ainakin vielä pitkä matka sinne 300hp lukemiin.

Mutta se nyt vaan on niin että 400hp++++ Saabbia ei tehdä tyylillä "mitä ostan ja asennutan". Tai toki sitten jos on iso budjetti ja homma teetetään muualla. Mutta itse tehden homma vaatii enemmän tietotaitoa kuin mitä yhdessä tai kahdessakaan ketjussa voi vastauksia antaa.

"Tiettyjen jätkien hommia" :)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

samat viritykset kyllä pätee merkkiin kun merkkiin :DD

jotta saa tehoja :lol:

ainut että cossuun vaan isommat suuttimet ja ohjelma, niin ollaan jo melkeen 300 hepassa :D

siinä on jo valmiina kiva kone !
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

saabracing kirjoitti:samat viritykset kyllä pätee merkkiin kun merkkiin :DD
Joo no ei lähellekkään samat. Tai no tuo ilmaa + bensaa-juttu kyllä pätee muihinki.
ainut että cossuun vaan isommat suuttimet ja ohjelma, niin ollaan jo melkeen 300 hepassa :D

siinä on jo valmiina kiva kone !
Hahaha. :lol:
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

900turbo3d kirjoitti:Niin, tästä topikista tulee mieleen taas.....se siitä sitten

Minähän en mitään mistään tiedä, joten luulen olevani passeli höpöttäään tästä asiasta.

On toki totta, että kun näet topicin tyyliin" miten saada 400 hp irti og Sabasta", on oletukset sitten mitä on. Mutta jos joku kysyy,mitä se vaatii, niin pitääkö sitä heti alkaa kinaamaan, että onko sulla edes sitä 300 hp saappia, tahi saappi yleensäkään. Itte ainakin topicin nopsasti lukeneena ostaisin nissanin....

Siis se, että jengi tietää kaikki menetelmät, miten saa Saappiin potkua, tuntuu olevan "VAIN TIETTYJEN JÄTKIEN HOMMIA"...

Sori tää provo...
Vaikka ois lueteltu jokainen osa mitä tarvii että saa b202:sta 400heppasen hirviön niin siltikään ei saa kuin kallista tuhoa aikaan ilman jonkuasteista perustietämystä. Oikotietä tohon ei oo ellei pistä tuhottomasti rahaa palamaan. Mut sittehä se on sama ostaa valmiiksi 400hp auto jne. Eli jos ekku sen 200hp koneen rakentais ja tutkis vähän miten sitä voi parannella. Sittepä ei enää tarvikkaa tommosia kysellä, korkeintaan mielipiteitä että minkä ahtimen mä siihen tyrkkään tai minkä kokosta kanavaa kanteen kairataan..
Aki Peltola #1132
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Asiallinen ja rakentava keskustelu on eri asia kuin ilmaan heitetyt surrealistiset kysymykset. Saahan sitä kysyä ja ehkä itsekin voisi olla asiallisempi, mutta joskus saa ehkä hiukan palauttaa elämän realiteetteja mieleen. Tämä ei sitten ole mitään henkilökohtaista. Se on vaan tullut (kantapään kautta) huomattua että virittäminen on paljon muutakin kuin foorumin lukemista. Saattaa ehkä nostaa meikäläisen agressioita kun on taas kuullut liikaa "sit ku mä turpotan tän vaparin"- tyyppisiä juttuja :)
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.students.tut.fi/~lundstro/bilsport.zip

melko samoilla konsteilla on täällä päin tehty :wink: ...

Aksu900

500 hevosta cossun koneesta, sekään ei ole vielä kovin kummonen rojekti.

7 alkava on jo "vaativa" :lol:

käppyrät kun on nähnyt, niin paha väittää vastaan :lol:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

saabracing kirjoitti: 500 hevosta cossun koneesta, sekään ei ole vielä kovin kummonen rojekti.

7 alkava on jo "vaativa" :lol:

käppyrät kun on nähnyt, niin paha väittää vastaan :lol:
Näin on, tälläkin kylällä noita 500hp cossuja pyörii useampikin. Esson baarin pihalla on aina pari parkissa dynolaput ikkunalla.

Oikiasti, kyllä nuo 500hp cossuja on olemassa useampikin ja tekeminen ei ole kummoinenkaan juttu joo. Mutta ovat aika kaukana foorumivirittämisestä. Ja niihin autoihin on tehty helvetisti muutakin kuin vaihdettu suuttimet ja lastu. Ne virit eivät ole kahden tai edes kolmen markan juttuja.

Ylempää tuli Aksulta ja temalta hyviä kommentteja virittämisen filisofiasta.
Viimeksi muokannut f-19, Ma Loka 30, 2006 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukittu