Turbon speksausta (oli:Turbon kunnostus)
Turbon speksausta (oli:Turbon kunnostus)
Tuossa olisi yksi tuommoinen vanha T04 ahdin kaverin "takapihalla".
Ahdinta on käytetty edellisen omistajan toimesta todella tyhmästä. Ahdinta on käytetty ilman hukkaporttia ja ahtoputki -> ahdin otti liikaa kierroksia ja naps.
Nyt katselin tuota ahdinta pöydällä ja imusiipi kyllä ottaa kiinni kompurakotelon seiniin.
Mutta tiedänkö mistään onko imusiipi käyttökuntoinen, muuta kuin viemällä ahtimen esim. pro turbolle huoltoon?
Siivet eivät ole kyllä kärsineet, mutta klappia on aika tavalla.
Mitenkäs tuo akselin vääntyminen, millä tavalla sen parhaiten saa tarkistettua?
Ahdinta on käytetty edellisen omistajan toimesta todella tyhmästä. Ahdinta on käytetty ilman hukkaporttia ja ahtoputki -> ahdin otti liikaa kierroksia ja naps.
Nyt katselin tuota ahdinta pöydällä ja imusiipi kyllä ottaa kiinni kompurakotelon seiniin.
Mutta tiedänkö mistään onko imusiipi käyttökuntoinen, muuta kuin viemällä ahtimen esim. pro turbolle huoltoon?
Siivet eivät ole kyllä kärsineet, mutta klappia on aika tavalla.
Mitenkäs tuo akselin vääntyminen, millä tavalla sen parhaiten saa tarkistettua?
Viimeksi muokannut Turbo16, Ti Marras 07, 2006 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Pro turbo lupasi katsoa ahdinta ilmaiseksi, miltä se näyttää.. Tietysti korjaus maksaa 370€ maksaa huoltaminen
Pistäkääpäs vähän turbotietoja peliin, millaiselta tuo ahdin kuulostaa.
Elikkäs Garret T04B46, ollut jossain volvon rekka-autossa kiinni.
Imupuoli:
A/R 0.60
Ulkosiipi 49mm
Sisäsiipi 70mm
Pakopuoli:
Ulkosiipi 59mm
Tuohon vaikuttaa speksien puolesta aika kookkaalta ahtimelta, miettisin pakopuolen pienentämistä toisella kotelolla ja pienemmällä siivellä.
Mutta tuo imupuolen Trimmi on kyllä aika suuri, turhankin suuri Turbo satkuun

Pistäkääpäs vähän turbotietoja peliin, millaiselta tuo ahdin kuulostaa.
Elikkäs Garret T04B46, ollut jossain volvon rekka-autossa kiinni.
Imupuoli:
A/R 0.60
Ulkosiipi 49mm
Sisäsiipi 70mm
Pakopuoli:
Ulkosiipi 59mm
Tuohon vaikuttaa speksien puolesta aika kookkaalta ahtimelta, miettisin pakopuolen pienentämistä toisella kotelolla ja pienemmällä siivellä.
Mutta tuo imupuolen Trimmi on kyllä aika suuri, turhankin suuri Turbo satkuun

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Riippuu tarpeesta, mulla on tuollanen menossa kiinni tuohon 2.4L neloseen. Jos sulla ei ole tarvista sille niin voin ostaa sen tuossa kunnossa pois.Turbo16 kirjoitti:Pro turbo lupasi katsoa ahdinta ilmaiseksi, miltä se näyttää.. Tietysti korjaus maksaa 370€ maksaa huoltaminen![]()
Pistäkääpäs vähän turbotietoja peliin, millaiselta tuo ahdin kuulostaa.
Elikkäs Garret T04B46, ollut jossain volvon rekka-autossa kiinni.
Imupuoli:
A/R 0.60
Ulkosiipi 49mm
Sisäsiipi 70mm
Pakopuoli:
Ulkosiipi 59mm
Tuohon vaikuttaa speksien puolesta aika kookkaalta ahtimelta, miettisin pakopuolen pienentämistä toisella kotelolla ja pienemmällä siivellä.
Mutta tuo imupuolen Trimmi on kyllä aika suuri, turhankin suuri Turbo satkuun
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No jaa, trimmi on siinä hilkulla Saabin 2-litraiseen, varsinkin jos on vakio kansi joka hengittää aika huonosti. Saattaa tulla sakkausongelmia, tosin tuolla turbiinilla ei kyllä varmaan koska spoolannee sen verran hitaasti.
Joku T3 stage2 tai pienempi T4 turbiini (N) voisi toimia paremmin, kotelo kannattaa kyllä ehdottomasti pakopuolella olla A/R .63. Jos sakkausongelmia tulee niin voihan sitä koittaa tehdä vaikka itse tai teettää kompurakoteloon antisurge tai "ported shroud"-viiltoja. Tai sitten vain rajata spoolatessa ahtoja. Täydet ahdot päällä toiminee ihan jees.
Joku T3 stage2 tai pienempi T4 turbiini (N) voisi toimia paremmin, kotelo kannattaa kyllä ehdottomasti pakopuolella olla A/R .63. Jos sakkausongelmia tulee niin voihan sitä koittaa tehdä vaikka itse tai teettää kompurakoteloon antisurge tai "ported shroud"-viiltoja. Tai sitten vain rajata spoolatessa ahtoja. Täydet ahdot päällä toiminee ihan jees.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mikä pakopesän ar nyt?Turbo16 kirjoitti:Pitää sitten miettiä mitä tuon kanssa tekee.
Tosiaan pitäisi saada ensin kantta paljon enemmän hengittävämmäksi. Tiedä miten sitten reagoisi esim. T5-kannella ja paremmalla peltisatsilla.
Toinen ongelma on löytää sopivan kokoinen turbiinisiipi ja kotelo
Mun mielipide on ettei kannattane paljoa laittaa rahaa ja vaivaa kiinni.
Ton kunnostuksen hinnalla alkaa saamaan jo 35 holsettia,joka on paljon herkempi ahdin.
Niin että myytkö tuon kompuran ja siiven?Voin koko paskankin lunastaa mutten tarvitse ku noi..
Ei ole ainakaan mitään stanssausta pakopesän A/R:stä..Suppari kirjoitti:Mikä pakopesän ar nyt?Turbo16 kirjoitti:Pitää sitten miettiä mitä tuon kanssa tekee.
Tosiaan pitäisi saada ensin kantta paljon enemmän hengittävämmäksi. Tiedä miten sitten reagoisi esim. T5-kannella ja paremmalla peltisatsilla.
Toinen ongelma on löytää sopivan kokoinen turbiinisiipi ja kotelo
Mun mielipide on ettei kannattane paljoa laittaa rahaa ja vaivaa kiinni.
Ton kunnostuksen hinnalla alkaa saamaan jo 35 holsettia,joka on paljon herkempi ahdin.
Niin että myytkö tuon kompuran ja siiven?Voin koko paskankin lunastaa mutten tarvitse ku noi..
370€ peruskunnostus tuohon ahtimelle.. Tietty jos saa halvalla pakopesän ja siiven, niin varmaan 600€ jäisi kokonaissumma..
Silti jäisi yläkanttiin tuo ahdin.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Kurkkaa pakopesän nieluun.Voi olla vähän nokinen.Turbo16 kirjoitti:Ei ole ainakaan mitään stanssausta pakopesän A/R:stä..Suppari kirjoitti:Mikä pakopesän ar nyt?Turbo16 kirjoitti:Pitää sitten miettiä mitä tuon kanssa tekee.
Tosiaan pitäisi saada ensin kantta paljon enemmän hengittävämmäksi. Tiedä miten sitten reagoisi esim. T5-kannella ja paremmalla peltisatsilla.
Toinen ongelma on löytää sopivan kokoinen turbiinisiipi ja kotelo
Mun mielipide on ettei kannattane paljoa laittaa rahaa ja vaivaa kiinni.
Ton kunnostuksen hinnalla alkaa saamaan jo 35 holsettia,joka on paljon herkempi ahdin.
Niin että myytkö tuon kompuran ja siiven?Voin koko paskankin lunastaa mutten tarvitse ku noi..
370€ peruskunnostus tuohon ahtimelle.. Tietty jos saa halvalla pakopesän ja siiven, niin varmaan 600€ jäisi kokonaissumma..
Silti jäisi yläkanttiin tuo ahdin.
Pakopesä menee vaihtoon, jos tuosta hybridin teet niin etuna bolt-on asennus, mutta haittapuolina vanhahtava kompura eli sakkausongelmat hyvinkin mahdollisia vaikka laittaisit T5 kannenkin ellei ahtoja rajoiteta spoolatessa (olettaen että laitat esim. T3 stage2 siiven ja .63 pesän).
Oma valintani on Holset HX35, mutta vaatii omatekoisen tai teetetyn pakosarjan ja DP:n, ei mahtune orkkispaikalle kun T4 kompurakotelokin tekee jo lievästi tuskaa OG:ssa.
Oma valintani on Holset HX35, mutta vaatii omatekoisen tai teetetyn pakosarjan ja DP:n, ei mahtune orkkispaikalle kun T4 kompurakotelokin tekee jo lievästi tuskaa OG:ssa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mitäs olet(te) mieltä jos tuohon astuttais pakopuolelle esim. T04E .58 A/R:llä..jcarlson kirjoitti:Pakopesä menee vaihtoon, jos tuosta hybridin teet niin etuna bolt-on asennus, mutta haittapuolina vanhahtava kompura eli sakkausongelmat hyvinkin mahdollisia vaikka laittaisit T5 kannenkin ellei ahtoja rajoiteta spoolatessa (olettaen että laitat esim. T3 stage2 siiven ja .63 pesän).
Oma valintani on Holset HX35, mutta vaatii omatekoisen tai teetetyn pakosarjan ja DP:n, ei mahtune orkkispaikalle kun T4 kompurakotelokin tekee jo lievästi tuskaa OG:ssa.
Jossain oli juttua, että tuolla heräis hyvin tuolla kokoonpanolla..
Perus apc-modaus eli 0.7bar -> 1.4bar.
Suppari: jos löydän jostain sopivan turbiinisiiven ja kotelon, mutta en tuota ahdinta vielä ole ostanut.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"