
mega og,hen
mega og,hen
onko joku kyhännyt tuota megaruutaa sytkänkanssa 900.seen ja millaisen kokoonpanon. 

900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
juurikin on työn alla, ilman sytkää kyllä alkuunsa... autona on ex T8, nykyinen T16 pienillä lisä päivityksillä... eli auto on T8 sähkösarjoilla...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
itsellä olisi tarkoitus pistää mega tuohon s,sän koneeseen ja ohjata sillä ruiskua ja alkuperästä sytkää, mutta kun tuo sytkän kytkentä on hakusessa.
itse ruiskunohjauksella tuskin enää tulee lisää tehoa mutta sytkän ohjauksella voisi vähentää nakutus taipumusta (1.6bar).
itse ruiskunohjauksella tuskin enää tulee lisää tehoa mutta sytkän ohjauksella voisi vähentää nakutus taipumusta (1.6bar).

900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
itte ajattelin kans opetella ton megan käytön ilman sytkää ensi, sitte ku alkaa oleen muuten säädöt kohdillaan vois alkaa askarteleen sytkä puolen kans... finsquirtin sivuilla oli ainaki joskus juttua T16 sytkän kytkemisestä megaan 

#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Siis mitä?Olet virittämässä moottoria,vaikka se nakuttaa jo nykyiselläänkin?Tolla asenteella ku on liikkeellä niin saattaa naksahtaa pian viimeisen kerran?Vakio ilmapumpulla ja vakio välijäähyllä painat tulikuumaa ilmaa koneeseen?MSM kirjoitti:itse ruiskunohjauksella tuskin enää tulee lisää tehoa mutta sytkän ohjauksella voisi vähentää nakutus taipumusta (1.6bar).
Megan säätöhän ei varsinkaan ensikertalaiselle ole mitään lasten leikkiä.

Ihan asiallisesti turhia höykkimättä kannattaa miettiä miksi haluaa megan. Lähinnä tulee mieleen:
- Lisäteho (tarvitsee isommat suuttimet)
- Ei valmiina mitään sähköruiskua (joku projekti tai k-jetti tms.)
- Ihan vaan harrastuksen vuoksi haluaa tehdä ja oppia. Tällöin tietää että tämä ei välttämättä ole helpoin tie.
Jos taas ajattelee saavansa parempia ominaisuuksia muuten suht vakio autoon niin se kannattaa unohtaa. Mega on kuitenkin enemmän tai vähemmän beta/rane. Loppuunasti hiotun vakioruiskun huolettomuutta ei kannata haavella peittoavansa. Toisaalta jos nämä onkin jo tiedossa ja peukalo menee normaalissa hanskassa oikealle paikalle niin siitä vaan. Ei se mitään salatiedettä ole.
Megoja tällä(kin) foorumilla on jo useampia.
- Lisäteho (tarvitsee isommat suuttimet)
- Ei valmiina mitään sähköruiskua (joku projekti tai k-jetti tms.)
- Ihan vaan harrastuksen vuoksi haluaa tehdä ja oppia. Tällöin tietää että tämä ei välttämättä ole helpoin tie.
Jos taas ajattelee saavansa parempia ominaisuuksia muuten suht vakio autoon niin se kannattaa unohtaa. Mega on kuitenkin enemmän tai vähemmän beta/rane. Loppuunasti hiotun vakioruiskun huolettomuutta ei kannata haavella peittoavansa. Toisaalta jos nämä onkin jo tiedossa ja peukalo menee normaalissa hanskassa oikealle paikalle niin siitä vaan. Ei se mitään salatiedettä ole.
Megoja tällä(kin) foorumilla on jo useampia.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Mega on asennettu satkuun sytkän kanssa. Löytyy kaikenmaailman suuttimia, antureita ja paljon johtoa.
Yleisesti; liian ympäripyöreisiin kysymyksiin on aivan turha lähteä runoilemaan kaikenkattavaa vastausta. Lue manuaali läpi ajatuksella, lue foorumeita megan osalta. Kun asiaan paneudut niin mieleen tulee kyllä yksityiskohtaisempia kysymyksiä joihin kannattaa etsiä vastaukset. Näin opitkin jotain. Lopuksi jos joku asia jää hämäränpeittoon eikä vastausta löydy millään niin sitten kysymään.
Finsquirtilla onkin jo ainakin yksi ketju missä on tuota saabin sytkää hitusen tullut jo aiemmin speksattua. Esim. vakio hihnapyörällä olevalle hallilla homma hoituu hyvin. Ja se mega kytketään juurikin hallin ja sytkän pääteasteen väliin. Saabin Hallin vaatimia muutoksia megan laudalle en osaa vieläkään kertoa.
Yleisesti; liian ympäripyöreisiin kysymyksiin on aivan turha lähteä runoilemaan kaikenkattavaa vastausta. Lue manuaali läpi ajatuksella, lue foorumeita megan osalta. Kun asiaan paneudut niin mieleen tulee kyllä yksityiskohtaisempia kysymyksiä joihin kannattaa etsiä vastaukset. Näin opitkin jotain. Lopuksi jos joku asia jää hämäränpeittoon eikä vastausta löydy millään niin sitten kysymään.
Finsquirtilla onkin jo ainakin yksi ketju missä on tuota saabin sytkää hitusen tullut jo aiemmin speksattua. Esim. vakio hihnapyörällä olevalle hallilla homma hoituu hyvin. Ja se mega kytketään juurikin hallin ja sytkän pääteasteen väliin. Saabin Hallin vaatimia muutoksia megan laudalle en osaa vieläkään kertoa.
Suppari kirjoitti:Siis mitä?Olet virittämässä moottoria,vaikka se nakuttaa jo nykyiselläänkin?Tolla asenteella ku on liikkeellä niin saattaa naksahtaa pian viimeisen kerran?Vakio ilmapumpulla ja vakio välijäähyllä painat tulikuumaa ilmaa koneeseen?MSM kirjoitti:itse ruiskunohjauksella tuskin enää tulee lisää tehoa mutta sytkän ohjauksella voisi vähentää nakutus taipumusta (1.6bar).
Megan säätöhän ei varsinkaan ensikertalaiselle ole mitään lasten leikkiä.
no onhansiinä tällähetkellä lastu,lisäbensansyöttö,isokuuleri, mutta ei kunnon sytkän säätö mahdollisuutta.
mega kiinnostaa ihan ammatillisessa mielessäkin(ajoneuvoasentaja)
se lähinnä kiinnostais tietää onko mahdollista käyttää virranjakajan hall-anturia

ja mitä nakutukseentulee niin se on vain hetkellistä 5vaihteella kaasupohjassa vedättäessä 20lämmössä
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Luehan se megamanuaali ja käytä finsquirtilla hakua,kysele vasta sitten.MSM kirjoitti:Suppari kirjoitti:Siis mitä?Olet virittämässä moottoria,vaikka se nakuttaa jo nykyiselläänkin?Tolla asenteella ku on liikkeellä niin saattaa naksahtaa pian viimeisen kerran?Vakio ilmapumpulla ja vakio välijäähyllä painat tulikuumaa ilmaa koneeseen?MSM kirjoitti:itse ruiskunohjauksella tuskin enää tulee lisää tehoa mutta sytkän ohjauksella voisi vähentää nakutus taipumusta (1.6bar).
Megan säätöhän ei varsinkaan ensikertalaiselle ole mitään lasten leikkiä.
no onhansiinä tällähetkellä lastu,lisäbensansyöttö,isokuuleri, mutta ei kunnon sytkän säätö mahdollisuutta.
mega kiinnostaa ihan ammatillisessa mielessäkin(ajoneuvoasentaja)
se lähinnä kiinnostais tietää onko mahdollista käyttää virranjakajan hall-anturia![]()
ja mitä nakutukseentulee niin se on vain hetkellistä 5vaihteella kaasupohjassa vedättäessä 20lämmössä
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Finsquirtin etu sivulla on reilusti hyödyllisiä linkkejä.Foorumilla kaikki aiheet puitu kymmeneen kertaan.Selaile rauhassa.Älä kiirehdi.
no viikonpäivät yrittänyt ettii tietoa kyseiseltä foorumilta mutta ilmantulosta. 
kyseisellä sivullakin olenkäynyt useitakertoja enkä olehuomannut selata loppuun asti
no löytyihän sieltä apu
kiitti vaan 

kyseisellä sivullakin olenkäynyt useitakertoja enkä olehuomannut selata loppuun asti



900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm